تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812847412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به همين سادگي بيانگر نقش واقعي زن و مادر درخانواده ايراني است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: "به همين سادگي" بيانگر نقش واقعي زن و مادر درخانواده ايراني است
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): مسكو- بازيگر زن نقش اول فيلم "به همين سادگي " به كارگرداني "رضا ميركريمي" كه ديشب جايزه بهترين فيلم جشنواره بين المللي فيلم مسكو را كسب كرد، موفقيت اين فيلم در نخستين حضور خارجي را بيانگر توجه آن به نقش زن و مادردر خانوده ايراني دانست.


"هنگامه قاضياني" در گفتگويي با خبرنگار ايرنا در مسكو گفت: متاسفانه در زمان حاضر در سينماي ايران نوعي نگاه كليشه اي به زن و نقش وي در زندگي و اجتماع وجود دارد كه با جايگاه واقعي و شايسته وي متفاوت است.
وي افزود: در فيلم "به همين سادگي" تلاش شده تا زن شرقي و ايراني در جايگاه واقعي خود و با توجه به كرامت انسان و زن در امرو جاري وي نشان داده شود و از نگاه كليشه اي غالب اجتناب گردد .
"قاضياني" گفت: به دليل اين وضعيت در سينما، وي با توجه به تحصيلات خود ترجيح مي دهد بيشتر در رشته تئاتر فعاليت كرده و در نقشهاي سينمايي كمتر ظاهر گردد ولي بازي در فيلم "به همين سادگي" را باعث افتخارخود مي داند.
بازيگر نقش اول فيلم "به همين سادگي" خواستار بهبود نگاه به زن در سينماي ايران و ممانعت از بازگشت به نگاه "فيلمفارسي " در اين زمينه شد .
فيلم سينمايي ايراني "به همين سادگي" به كارگرداني "سيد رضا ميركريمي" و بازي "هنگامه قاضياني" ديشب موفق شد جايزه بهترين فيلم "سي امين جشنواره بين المللي فيلم مسكو" بنام "گئوركي طلايي" را كسب كند.
در مراسم اختتاميه اين جشنواره معتبر بين المللي در تالار بزرگ و باشكوه "پوشكين" مسكو و با حضور هزاران تن از هنرمندان و شخصيتهاي سينماي روسيه و ديگر كشورهاي جهان ، منتقدان و اهالي رسانه ، "به همين سادگي" اين جايزه را در رقابت با بيش از 20 فيلم سينمايي خارجي شركت كننده در بخش مسابقه اين جشنواره به خود اختصاص داد.
"رضا ميركريمي " هنگام دريافت اين جايزه از اينكه فيلم وي در نخستين حضور در جشنواره هاي خارجي برنده جايزه اصلي جشنواره مسكو شده است ابراز خرسندي نمود و از هيات داوران اين جشنواره بخاطر اين اقدام تشكر كرد.
"هنگامه قاضياني" بازيگرنقش اول فيلم به همين سادگي نيز در اين مراسم از هيات داوران جشنواره و نيز برگزار كنندگان آن و مردم روسيه كه وي آنها را مردمي با فرهنگ و تاريخ بزرگ خواند قدرداني كرد.
"به همين سادگي" همچنين جايزه موسوم به "فيل سياه و سفيد" از سوي منتقدين روسيه را به خود اختصاص داده بود.
سي امين جشنواره بين المللي فيلم مسكو ده روز جريان داشت ودر آن 200 فيلم بلند و كوتاه از دهها كشور جهان در بخشهاي مسابقه و جانبي شركت داشتند.
سه سال قبل نيز فيلم ايراني "طبل بزرگ زير پاي چپ" در جشنواره مسكو شركت كرد و "حميد فرخ نژاد" بازيگر نقش اول اين فيلم جايزه بهترين بازيگر نقش اول مرد جشنواره را به خود اختصاص داد‏.‏
جشنواره بين المللي فيلم مسكو از سال ‏1959‏ هر دو سال يكبار و از سال ‏2000‏ همه ساله در روسيه برگزار مي شود‏.‏
"ليو اولمان "هنرپيشه مشهور زن از نروژ رياست هيات داوران جشنواره مسكو و "نيكيتا ميخالكف" كارگردان مشهور روسيه نيز مانند سالهاي قبل رياست جشنواره فيلم مسكو را برعهده داشت .
از كارگردانان مشهور خارجي كه در سي امين جشنواره سينمايي مسكو حضور دارند مي توان به "تاكشي كيتانو" كارگردان ژاپني، "چايي مين ليان" از چين ، "ايشتوان سابو" از مجارستان ، "كشيشتوف زانوسي از لهستان و "امير كوستوريتسا" از صربستان اشاره كرد.
اروپام **355**2240
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن