تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819971229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه فرهنگي‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه فرهنگي‌


احياي دارالفنون به عنوان مركز پشتيباني علوم جديد

وزير آموزش و پرورش در جريان بازديد از مدرسه دارالفنون بر ضرورت احياي اين مدرسه به عنوان مركز پشتيبان علوم جديد تاكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، دكتر عليرضا علي احمدي درخصوص استفاده از اين مدرسه به‌عنوان خانه نخبگان گفت: براي كاربري دارالفنون به عنوان خانه نخبگان لازم است محتواي فعاليت‌هايي كه قرار است انجام پذيرد با توجه به شرايط محيطي به دقت تعريف شود.

وي با ابراز خرسندي از اينكه با تلاش‌هاي انجام شده در كمتر از يك سال اخير مالكيت دارالفنون به آموزش و پرورش منتقل شده است، گفت: در كاربري دارالفنون به عنوان خانه نخبگان بايد با لحاظ كردن ارزش‌هاي اصيل و تاريخي، خواستهاي بنياد نخبگان و آموزش و پرورش رعايت شود.

تصويب 84 طرح تحقيقاتي در صندوق حمايت از پژوهشگران‌

سرويس فرهنگي: 84 طرح تحقيقاتي در زمينه‌هاي پزشكي و دامپزشكي در صندوق حمايت از پژوهشگران تصويب شد.‌

اين طرحها با هدف حمايت از پژوهشگران كشور در راستاي ايجاد فرصتهاي برابر براي آنها و حفظ سرمايه‌هاي ارزشمند علمي، پژوهشي و فناوري به تصويب رسيد.از مجموع 84 طرح، 81 مورد در زمينه‌هاي مختلف پزشكي و 3 طرح در زمينه دامپزشكي است كه عملياتي شدن اين طرحها مشكلات موجود در كشور در اين زمينه را برطرف خواهد كرد.

‌تخلف و تقلب در كنكور گزارش نشد

پرونده آزمون سراسري سال 87 در حالي بسته شد كه معاون سازمان سنجش اعلام كرد: تاكنون هيچ گزارش تخلف و تقلب در كنكور 87 به اين سازمان ارائه نشده است.

دكتر ابراهيم خدايي معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: تاكنون هيچ موردي از وقوع تخلف و تقلب در حوزه‌هاي برگزاري كنكور در سراسر كشور گزارش نشده است.

وي افزود: ميزان تخلفات صورت گرفته در حد صفر بوده است كه اين امر در مقايسه با سالهاي گذشته بسيار قابل توجه است.

برخورد قانوني با موسسات آموزش عالي غيرمجاز

قائم مقام وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: يكي از پيشنهادهاي وزارت علوم به مجلس ايجاد مصوبه قانوني درباره موسسات آموزشي غيرمجاز براي برخورد صريح با آنها است.

دكتر سيدمحمد حسيني در گفتگو با مهر افزود: وزارت علوم به نمايندگان مجلس پيشنهاد خواهد داد كه اين موضوع يا به صورت طرح از سوي مجلس و يا به صورت لايحه‌اي از طرف دولت مورد بررسي و تصويب قرار گيرد.

وي گفت: از اين رو موضوع برخورد قانوني با اين مراكز در دستور كار جدي وزارت علوم قرار دارد و همكاري نمايندگان مجلس نيز در اين زمينه الزامي است.

اعتراض خانواده‌ها به آزمون جديد استعدادهاي درخشان‌

جمعي از والدين دانش‌آموزان داوطلب در مدارس استعدادهاي درخشان صبح ديروز با حضور در مقابل سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان به نحوه پذيرش در‌ آزمون جديد اين سازمان اعتراض كردند.

يكي از والدين اين دانش‌آموزان در گفت‌وگو با فارس گفت: اين آزمون حدود 3 هفته پيش براي دانش‌آموزان داوطلب سوم راهنمايي براي ورود به دبيرستان‌هاي استعداد درخشان برگزار شد.

وي ادامه داد: در آزمون استعدادهاي درخشان رسم اين چنين است كه تعداد چند برابر ظرفيت در آزمون اول پذيرفته مي‌شود و پذيرفته‌شدگان در آزمون دوم حضور مي‌يابند اما در نتايج آزمون كه هفته پيش براي آزمون ياد شده اعلام شد، به تعداد ظرفيت پذيرفته نهايي، اسامي را براي شركت در مرحله دوم اعلام كردند.‌

نشست علمي مباني حكمي و رياضي موسيقي ايران‌

نخستين نشست علمي پژوهشكده هنر فرهنگستان هنر با عنوان مباني حكمي و رياضي موسيقي ايران: بررسي نظريات و آراء فارابي، اخوان‌الصفاء، ابن‌سينا و صفي‌الدين ارموي فردا برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي پژوهشكده هنر، در اين نشست يك روزه، دكتر حسن بلخاري درباره مباني حكمي، استاد سيد عبدالله انوار در زمينه مباني موسيقايي و دكتر روح‌الله پرتوي درباره مباني رياضي موسيقي ايران سخنراني خواهند كرد. اين نشست از ساعت 30/16 تا 20 در تالار محراب واقع در خيابان وليعصر(عج)، بالاتر از تقاطع امام خميني(ره) برگزار مي‌شود.

ايجاد دوره‌هاي مشترك به جاي اعزام دانشجو به خارج ‌

مديركل بورس و دانشجويان خارج وزارت علوم گفت: اعزام دانشجويان به خارج از كشور با پذيرش دانشجويان در دوره‌هاي مشترك با دانشگاههاي خارج از كشور جايگزين مي‌شود.

دكتر علي اكبر متكان در گفتگو با مهر افزود: برنامه ايجاد دوره‌هاي مشترك به جاي اعزام دانشجو به خارج در شوراي بورس وزارت علوم مطرح و تصويب و در حال مطالعه بيشتر و عملياتي شدن اين طرح هستيم.

وي اظهار داشت: براساس اين سياست جديد، دوره‌هاي مشترك به تدريج جاي اعزام را مي‌گيرند. البته اين بدان معنا نيست كه هيچ اعزامي صورت نگيرد بلكه با توجه به نياز كشور در برخي رشته‌ها به اعزام دانشجو ضروري است و نمي‌توان آن را به طور كامل حذف كرد.

مرحله دوم آزمون ورودي مدارس سمپاد، 14 تير

زمان برگزاري و نحوه شركت در مرحله دوم آزمون ورودي مدارس دوره متوسطه مراكز آموزشي سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان اعلام شد.

به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، اين آزمون ساعت 9 جمعه 14 تير همزمان در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

دانش‌آموزان پذيرفته شده براي شركت در مرحله دوم آزمون لازم است دوشنبه و چهارشنبه 10 و 12 تيرماه از ساعت 8 تا 12 كارت ورود به جلسه آزمون مرحله نخست را براي مهر زدن به مراكز آموزشي سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان در شهرستان مربوطه ارائه دهند.

همچنين دانش‌آموزان پذيرفته شده در مرحله نخست بايد فرم تعيين مركز آموزشي محل تحصيل را از مراكز آموزشي دريافت و پس از تكميل چهارشنبه 12 تير به مسئول حوزه مربوطه تحويل دهند.

گفتني است اسامي پذيرفته شدگان مرحله نخست ورود به دبيرستان‌هاي سمپاد در پايگاه اينترنتي سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان به نشاني‌‌‌www.nodet.net (org) قابل دسترسي است.




 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 630]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن