تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820909213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسكندري: *از توليدكنندگان واقعي حمايت مي‌كنيم *قيمت خريد تضميني سيب‌زميني افزايش يافت *استقلال اقتصادي در گرو توسعه و رشد بخش كشاورزي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اسكندري: *از توليدكنندگان واقعي حمايت مي‌كنيم *قيمت خريد تضميني سيب‌زميني افزايش يافت *استقلال اقتصادي در گرو توسعه و رشد بخش كشاورزي است


خبرگزاري دانشجويان ايران - اردبيل
سرويس: كشاورزي و دامپروري

وزير جهاد كشاورزي گفت:‌ قيمت خريد تضميني محصول سيب‌زميني 20 درصد افزايش يافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مهندس محمدرضا اسكندري با بيان اين مطلب افزود:‌ امسال ميزان سيب زميني توليدي در كشور پنج ميليون تن است كه به دليل افزايش راندمان توليد اين محصول صادر خواهد شد و براي اينكه كشاورزان در امر صادرات با مشكل مواجه نشوند دولت در جهت حمايت از آن‌ها سعي‌ در حذف عوارض صادراتي اين محصول دارد.

وي با بيان اينكه در توليد بذر سيب زميني به هيچ عنوان اعلام نشده كه واردات صورت نگيرد، گفت:‌ تاكنون از سوي هيچ مسوولي اعلام نشده كه با توليد بذر ساوالان در كشور از واردات بذر سيب زميني بي‌نياز خواهيم شد. امسال به ميزان نياز بذر سيب زميني به كشور وارد مي‌شود و اين واردات بدون پرداخت يارانه است و دولت هم در جهت حمايت از توليدكنندگان بذر در كشور، يارانه‌اي را پرداخت خواهد كرد.

اسكندري همچنين تصريح كرد:‌ براي اينكه قيمت سيب‌زميني متعادل شود بايد چرخه توليد را در كشور درست كنيم و تشكل‌هايي را از خود كشاورزان براي اينكه بتوانند توليدات را به بازار روانه كنند، تشكيل داد.

وزير جهاد كشاورزي با اشاره به اينكه براي معرفي بذر گندم هم سعي مي‌شود ارقام مقاوم و خشك آن معرفي شوند، اظهار كرد:‌ تاكنون در برخي مناطق دو رقم معرفي شده و 18 رقم ديگر از بذر گندم و جو نيز در دو ماه آينده براي چرخه‌ي توليد معرفي خواهد شد.

اسكندري با بيان اينكه وضعيت استان اردبيل در بخش كشاورزي نسبت به سال‌هاي گذشته تغيير كرده است، ‌گفت:‌ علي‌رغم وجود خشكسالي در اين استان ميزان توليدات كشاورزي آن چندان كاهش نيافته است و هم‌اكنون اين استان نه تنها گندم مورد نياز خود را تامين مي‌كند بلكه مازاد بر نياز خود را به ساير استان‌ها صادر خواهد كرد.

وزير جهاد كشاورزي حل شدن مشكل كشاورزان منطقه به ويژه در بحث آب را در گرو تصويب لوايح ارايه شده به مجلس دانست و افزود: پيشرفت كارها در دولت نهم نسبت به گذشته افزايش يافته و ما براي هر چه بهتر انجام گرفتن كارها و حل مشكل مردم نياز به مساعدت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ‌نيز داريم.

وزير جهاد كشاورزي همچنين در ادامه سفر خود به استان اردبيل با جمعي از تشكل‌ها و كشاورزان خبره اين استان ديدار و در جريان مشكلات آنها قرار گرفت.

وي با بيان اينكه دولت حامي توليدكنندگان است، تصريح كرد: استقلال اقتصاد كشور در گرو توسعه و رشد بخش كشاورزي و امنيت غذايي است و ما در دولت نهم از توليدكنندگان واقعي حمايت مي‌كنيم.

اسكندري با اشاره به اعتبارات سرمايه در گردش بخش كشاورزي گفت: قرار بود بانك‌ها از اول تيرماه سال جاري تسهيلات سرمايه در گردش به ميزان يك هزار و 800 ميليارد تومان در اختيار بخش كشاورزي قرار دهند كه طي سه ماه گذشته ريالي از اين تسهيلات پرداخت نشده است.

وزير جهاد كشاورزي در ادامه به عملكرد بخش‌هاي آبخيزداري و امور دام اشاره كرد و افزود: 65 درصد دشت كشور در زمينه آب از بيلان منفي برخوردار است و وزارت نيرو هم اجازه برداشت آب از سفرهاي زيرزميني را نداده است. بيشتر تاكيد ما روي طرح‌هاي آبخيزداري است كه با توجه به كاهش 130 ميلي ليتري ميزان بارندگي در برخي از مناطق كشور تنها راه حل اين بحران توجه به توسعه‌ي طرح‌هاي آبخيزداري و آبخوان‌داري است.

اسكندري ادامه داد: هم اكنون با اجراي موفق طرح آبخيزداري در استان‌هايي چون سيستان و بلوچستان محصولات متنوعي از صيفي‌جات توليد و به بازار ارائه شد.

وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه ظرفيت قنات‌هاي كشور بسيار بالاست، افزود: امسال 600 ميليارد تومان براي احياي چاه‌ها و قنوات اعتبار در نظر گرفته شده است. در بحث گلخانه‌يي نيز در اوايل فعاليت دولت نهم براي توسعه سه هزار و 800 هكتار از اراضي سرمايه‌گذاري شده بود كه هم‌اكنون اين ميزان به هفت هزار هكتار رسيده است و براي توسعه 9 هزار هكتار ديگر نيز سرمايه‌گذاري انجام گرفته و در دست اقدام است.

وزير جهاد كشاورزي درباره وضعيت امور دامي نيز گفت: در زمينه توليد محصولات دامي يك دامدار تنها در صورتي موفق مي‌شود كه خود او به توليد محصولات دامي در كارخانه‌ها اقدام كند. تاكنون نيز مجوز توليد 22 ميليون تن فرآورده‌هاي لبني به كارخانجات صادر شده است كه تنها توليد 5/7 ميليون تن را در كشور شاهد هستيم.

اسكندري افزود: در حال حاضر در اين بخش هيچ محدوديتي در زمينه واردات و صادرات وجود ندارد و سالانه دو ميليون تن شير يارانه‌اي در كشور توليد و وارد بازار مصرف مي‌شود.

وي در زمينه قيمت شير نيز اظهار كرد: بيشتر دامداران معتقد هستند كه با وجود قيمت بالاي نفت چرا بايد قيمت شير در 450 تومان ثابت بماند و ما براي حل اين موضوع سعي مي‌كنيم با مجوزهاي صادر شده از طرف مجلس يارانه شير را به خود دامداران پرداخت كنيم.

وزير جهاد كشاورزي تصريح كرد: ما پيگير آن هستيم كه تشكل‌هاي دامداري كشور، در بحث توليد شير وارد عمل شوند تا جلوي سوء استفاده برخي از افراد سودجو و سوداگران گرفته شود. همچنين براي حمايت از آنها علاوه بر پرداخت تسهيلات بانكي كمك‌هاي بلاعوض نيز به آنها پرداخت خواهد شد.

اسكندري با اشاره به اينكه وزارت جهاد كشاورزي به هر اندازه كه دامداران دام زنده داشته باشند آماده خريد و ذخيره‌سازي آن دام‌هاست، گفت: با توجه به ضعف پرواربندي در سطح كشور اعتقاد بر اين است بيشتر از نژاد شيري در امر تعادل بازار گوشت استفاده كنيم و وزارت به قيمت دو هزار و 800 تومان آماده خريداري اين دام‌هاست.

وزير جهاد كشاورزي اظهار كرد: در سال گذشته بيش از دو ميليارد و 150 ميليون تومان از محصولات كشاورزي كشور صادر شده است و ما امسال با توجه به وقوع خشكسالي سقف صادراتي خود را به كمتر از اين ميزان خواهيم رساند و همچنين امسال راهكارهاي خاصي را براي امر صادرات و واردات محصولات كشاورزي در نظر گرفته‌ايم.

وي در پايان همچنين ظرفيت توليد كارخانه‌هاي كود كشور را بيش از چهار ميليون و 300 هزار تن اعلام كرد و گفت: در حال حاضر نياز كشور تنها 500 هزار تن است و مازاد توليد صادر خواهد شد و بايد در اين بخش به مرور بحث يارانه‌هاي را حذف كنيم تا بازار رقابتي در اين محصول در كشور ايجاد شود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن