تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820526566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بانوان قزويني :احداث بوستان اختصاصي بانوان ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بانوان قزويني :احداث بوستان اختصاصي بانوان ضروري است
شماري از بانوان قزويني‌از نبود بوستان اختصاصي بانوان درشهر قزوين گلايه كرده و خواستار احداث اين بوستان از سوي مسوولان امر شدند.

آنان در گفت و گو با ايرنا اظهارداشتند: نبود يك بوستان اختصاصي بانوان براي انجام فعاليت‌هاي ورزشي و تفريحي مشكلاتي را براي بانوان بوجود آورده است.

يك دانش آموز مقطع دبيرستان گفت : حساسيت و تعصبات خاص فرهنگي و مذهبي برخي خانواده‌ها مانع از حضور شماري از دختران به تنهايي در بوستان مي‌شود.

"شهره كرمي"افزود: اگر تسهيلاتي براي رفاه و امنيت بهتر بانوان‌ايجاد شود ميزان ناهنجاريهاي اجتماعي كاهش پيدا مي‌كند.

وي يادآورشد: برآورده‌شدن نيازهاو مطالبات جوانان از مسايلي است كه بايد مسوولان به آن توجه كنند، به ويژه اگراين جوانان از بانوان باشند.

يك دانشجوي رشته‌حقوق بااشاره به‌لزوم احداث‌بوستان بانوان،اضافه‌كرد:ايجاد اماكني مختص بانوان براي پرداختن به فعاليتهاي ورزشي، تفريحي و قرائتخانه در مكان باز امري اجتناب ناپذير است.

"سمانه اكبرشاهي" گفت : بانوان به دلايل مختلف نمي‌توانند در هر مكاني به حركات ورزشي و تفريحي مبادرت ورزند.

وي افزود: محدوديت بانوان و دختران دراستفاده‌از بوستان به‌ويژه درآستانه امتحانات نمود بيشتري پيدا مي‌كند.

اكبرشاهي افزود: برخي‌از دختران تمايل‌دارند در فضاي‌آزاد درس بخواهند اما با مزاحمتهايي از سوي برخي افراد مواجه مي‌شوند.

وي اضافه كرد: با راه اندازي بوستان بانوان، اين گونه مشكلات نيز مرتفع خواهد شد.

يك خانم خانه دار نيز گفت: وجود محلي براي پرداختن به ورزش‌هاي همگاني براي سلامت روحي بانوان مفيد است.

"مريم مظفري" تاكيدكرد: احداث بوستان در شهر گردشگري قزوين كه‌از شهرهاي مهم و ترانزيتي كشور است، ضرورت بيشتري دارد.

وي احداث بوستان بانوان را يك نيازاجتماعي ذكر كرد و گفت: محقق شدن اين امر نيازمند برنامه ريزي اصولي مديران شهراست.

يك خانم كارمند خاطر نشان‌كرد: ايجاد بوستان اختصاصي بانوان و دختران از نگراني خانواده‌ها كاسته و باعث افزايش فعاليت‌هاي ورزشي در ميان اين قشر مي‌شود.

يك كارشناس جامعه‌شناسي نيز دراين خصوص گفت: ايجاد يا تخصيص فضاي سبز به بانوان، زمينه بر خورداري بهتر آنان را از محيط بوستان‌ها فراهم كرده و امنيت خاطر بيشتري براي خانواده‌ها فراهم مي‌كند.

"زهرا موسوي" با اشاره به مشكلاتي كه دختران جوان و بانوان دراستفاده از بوستان‌هاي عمومي دارند، افزود: ايجاد بوستان بانوان با توجه به ويژگيها و نيازهاي مختلف نيمي از جامعه و عدم برخورداري آنان از امكانات تفريحي امري ضروري است .

وي تصريح‌كرد: براساس مطالعات انجام‌شده، بخش قابل توجهي از دختران علاوه بر برخي مشكلات و بيماري‌هاي پوستي واستخواني، دچار بيماري‌هاي روحي و رواني از قبيل افسردگي، كسالت و تنبلي هستند كه ناشي از محدويت‌هاي اجتماعي به دليل كمبود امكانات است.

يك روانشناس نيز گفت: در فرهنگ ديني ما همواره بر پاره‌اي‌از ممنوعيت‌ها و محدوديت‌ها براي دختران تاكيد مي‌شود، اما در عين حال لزوم برخورداري آنان از فضاهاي سبز، تخليه انرژي و تحرك لازم در محيطي سالم و بدون دغدغه خاطر ترديدي نيست.

"فرشته محمدي" افزود: در حالي كه امروزه بوستان‌هاي، براي تفريح و گذران اوقات فراغت دختران و زنان نامناسب بوده و چنين محيطهايي زمينه‌ساز گرايش بعضي از افراد به رفتارهاي ناهنجار و مشكلات ديگر مي‌شود.

وي تصريح‌كرد: بسياري از بانوان هيچگاه به تنهايي به پارك نمي‌روند و حتي در برخي بوستان‌ها حضور يك زن يا دختر تنها بدون همراه مرد، حركتي نامناسب و خلاف عرف تلقي مي‌شود.

يك كارشناس مسايل‌اجتماعي نيز معتقد است: همانطوركه استفاده ازاستخرهاي شنا براي بانوان امري عادي تلقي مي‌شود، محفوظ كردن قسمتي‌از بوستان‌هاي شهر مي‌تواند نياز دختران و زنان به فضاي سبز و ورزش را تامين كند.

"مينا زهدي"افزود: ايجاد امنيت‌خاطر براي خانواده‌ها دركنارامكانات رفاهي و تفريحي انگيزه خوبي براي ايجاد چنين فضاهايي است.

يك دبيرفرهنگي به عنوان حامي طرح پارك ويژه بانوان اظهار داشت : در حال حاضر نيمي از جمعيت كشور ما را زنان تشكيل مي‌دهند و در مباحث توسعه‌انساني نقش آنان در جامعه از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

معصومه محمدبيگي افزود: زنان و مردان نيازهاي متفاوتي دارند كه شايسته است برنامه‌ريزان و سياستگذاران به گونه‌اي عمل نمايند تا زنان هم مانند مردان بتوانند به طور عادلانه از امكانات موجود جامعه بهره مند شوند.

وي اضافه كرد: متاسفانه دختران جوان به دليل عدم تحرك كافي و دراختيار نداشتن امكانات تفريحي سالم دچار مشكلات متعددي شده‌اند.

يك مربي تربيت‌بدني گفت: كمبودامكانات ورزشي براي زنان، نبود فضاي مناسب ورزش و تفريح دختران، پيامدهاي جبران ناپذيري را در پي داشته و آنان را در معرض انواع بيماري‌هاي جسمي و آسيب‌هاي رواني قرار داده‌است.

"شهناز كمالي" اضافه‌كرد:جامعه ما داراي شرايط خاص فرهنگي بوده‌كه شايسته است با رعايت مسايل شرعي و عرفي زمينه ورزش و تفريح زنان با هدف تامين سلامت آنان تامين كرد.

كمالي ادامه‌داد: در صورتي كه برنامه‌ريزان بتوانند باتمهيدات خاص شرايطي را فراهم آورند تا بانوان باآسودگي و امنيت لازم ازامكانات تفريحي و ورزشي وفضاي سبز بهره‌مند گردند، گامي مهم در راه تامين سلامت نيمي‌از جمعيت جامعه برداشته شده‌است.

وي افزود: در عين حال محوطه پارك بايد به گونه‌اي طراحي شود كه امكان مزاحمت را از افراد ناباب سلب و وسعت لازم براي حضور بانوان‌همه نقاط مختلف شهر داشته باشد.

اين مربي تربيت بدني اضافه‌كرد: پارك بانوان مكاني است ويژه جهت استفاده تفريحي و رفاهي بانوان كه بايد از ورود مردان به آن مكان جلوگيري شود.

رييس كميسيون بانوان شوراي‌اسلامي شهرقزوين درگفت وگو باايرنااظهار داشت:
شوراي اسلامي شهر قزوين درسال ‪ ۸۵‬طرحي را تصويب كرد كه براساس آن شهرداري قزوين موظف به‌ايجاد يك بوستان مناسب براي ورزش بانوان باهدف گرايش دختران به ورزش گرديد.

"مريم نخستين احمدي" افزود: براي اجراي اين طرح شهرداري قزوين، اعتباري بالغ بر يك ميليارد و ‪ ۵۰۰‬ميليون ريال از وزارت كشوردريافت نمود، اماآنچه در عمل تاكنون شاهد ساخت اين بوستان براي استفاده اين قشر نبوده‌ايم.

وي باانتقاداز عملكرد شهرداري در خصوص احداث بوستان بانوان گفت: مديران شهرداري بايد قبل از احداث اين بوستان تدابير حفاظتي و امنيتي را به عمل مي‌آوردند تا بعداز دوسال به دليل عدم اجراي طرح، موجب دلسردي و بي‌اعتمادي نسبت به مديران شهري را فراهم نكنند.

معاون فني و عمراني شهرداري قزوين نيز گفت: پارك بانوان با مساحتي بالغ بر ‪ ۲/۶‬هكتار در ضلع جنوبي كمربندي بلوار شهيد بهشتي درحال ساخت‌است كه تا پايان شهريور ماه امسال به بهره‌برداري مي‌رسد .

"فرامرز صادقي" گفت: اين بوستان به دليل موقعيت جغرافيايي واشراف منازل مسكوني اطراف به‌آن قابليت استفاده خاص براي بانوان را ندارد.

صادقي اين فضا را مناسب استفاده همه اعضاي خانواده دانست و اضافه كرد:
تلاش مي‌كنيم تا امكانات موجود اين بوستان براي استفاده بانوان مهيا شود.

معاون شهردار قزوين افزود: اين طرح تاكنون ‪ ۸۰‬درصد پيشرفت فيزيكي داشته و از بخشهاي گوناگون بازيگاه كودك، پيست دوچرخه‌سواري، اسكيت، زمين ورزشي چمن، زمين‌تنيس، كافي‌نت، اتاق مديريت، ساختمان نگهباني تشكيل شده‌است .

شهر قزوين داراي ‪ ۳۷۰‬هزار نفر جمعيت و ‪ ۴۰‬بوستان كوچك و بزرگ درسه منطقه است.ك/‪۴‬
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن