تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816884188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جلسه علني روز يكشنبه مجلس، نطق پيش از دستور/ نماينده خرم آباد: استان لرستان،بايد با نگاهي نو،مورد توجه قرار گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جلسه علني روز يكشنبه مجلس، نطق پيش از دستور/ نماينده خرم آباد: استان لرستان،بايد با نگاهي نو،مورد توجه قرار گيرد
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، محمدرضا ملك شاهي راددر نطق پيش از دستور خود در جلسه علني روز يكشنبه مجلس ،گفت : مردم فهيم ، آگاه و فداكار استان لرستان ، امروز ، دست به گريبان مشكلات طاقت فرسايي است كه دل و جان آحاد مردم استان به ويژه جوانان را آزرده و افسرده كرده است.

به اعتقاد ملك شاهي راد، توجه خاص و اراده راسخ مسوولان طلب مي‌كند تا مشكلات استان لرستان به طور جدي در دستور كار مجريان قرار گيرد ، همانگونه كه مناطق آسيب ديده از زلزله و بلاياي طبيعي نيز مورد توجه قرار گرفته است .

نماينده مردم خرم آباد ، با بيان اين مطلب كه استان لرستان در مقايسه با ديگر استانهاي كشور و در بخش‌هاي مختلف با قبول اين واقعيت تلخ كه طي سالهاي متمادي ، كانون بي‌توجهي مسوولان و كارگزاران بوده است، تصريح كرد:
ادامه اين روند، مردم صبور استان را به سمت دلسردي و نااميدي سوق مي‌دهد ملك شاهي راد، وضعيت نامناسب كنوني بخش صنعت استان لرستان به ويژه شهرستان خرم آباد را كه به گفته او بايد بيشترين سهم را در اشتغال و توليد داشته باشد، مصداقي بر باورها و اعتقاد خود قلمداد كرد و افزود:
معدود كارخانه‌هاي خرم آباد از قبيل پارس ايران ، مجتمع كشت و صنعت ، يخچال‌سازي و چرم‌سازي و پوست خرم آباد در سال‌هاي اخير يكي پس از ديگري به ورطه تعطيلي كشده شده و كارگران زحمتكش آنها نيز به خيل عظيم بيكاران پيوسته اند.

وي ، با اين تاكيد كه لرستان ، در شرايط فعلي ، رتبه اول بيكاري در كشور را داراست ، توضيح داد: در شرايطي كه هر روز در استان‌هاي مختلف كشور، شاهد افتتاح كارخانه‌ها و مجتمع‌هاي صنعتي بزرگ هستيم ، اين خواسته مردم خرم آباد كه احياي كارخانه تعطيل شده خود را طلب مي‌كنند، به هيچوجه، تقاضاي بزرگي نيست .

ملك شاهي راد، به عنوان نماينده مردم خرم آباد، از دولت ، مجلس شوراي اسلامي و قوه قضائيه، مصرانه و مجدانه خواست تا موضوع صنايع تعطيل شده خرم آباد را با اولويت خاص در دستور كار خود قرار دهند.

وي ، بخش كشاورزي و دامداري استان لرستان را مانند ساير بخشها در سابقه پيشرفت و توسعه از ديگر استانها عقب مانده دانست و متذكر شد: در حالي كه در حدود ‪۵‬درصد اراضي و ‪۱۱‬درصد آب كشور مربوط به استان لرستان است ، سهم محصولات كشاورزي استان حدود ‪۵/۲‬درصد مي‌باشد.

او با يادآوري اين نكته كه در بخش مهار آب‌ها و ايجاد سدهاي بزرگ و بندهاي انحرافي و پوشش انهار و در نتيجه استفاده بهينه از آب ، استان لرستان مورد بي‌توجهي واقع شده است ، خاطرنشان ساخت : بيش از ‪۷۰‬درصد اراضي استان به صورت ديم مي‌باشند و خشكسالي امسال ، خسارات سنگيني را به بخش كشاورزي و نيز دامپروري تحميل كرده است.

نماينده مردم خرم آباد ، در تبيين و تشريح مشكلات حوزه انتخابيه شهرستان متبوع خود، تاخير چندين ساله عمليات چهار خطه كردن محورهاي ارتباطي و مواصلاتي لرستان را كه به گفته او از محل اعتبارات استاني به كندي به پيش مي رود را از جمله ديگر مشكلات استان لرستان ذكر كرد و گفت : محور شرياني پل سفيد و پل زال كه به عنوان محور ترانزيتي مهم كشور مطرح است ، هم اكنون مسكوت مانده است.

وي در اين زمينه تاكيد كرد كه اين محور بايد با اعتبار ملي تبديل به آزاد راه گردد كه ترافيك روزانه آن بيش از ‪۲۰‬هزار دستگاه وسيله نقليه است .

به گفته مللك شاهي راد، در برخي از استانهاي كشور، آزاد راه‌هايي ساخته شده‌اند كه پس از اتمام عمليات ساختماني ، براي هدايت ترافيك به آنها از تبليغات تلويزيوني و پيام‌هاي تشويقي و ترغيبي استفاده شده است.

وي، اين روال را برخلاف عدالت دانست و معتقد است كه شايد همين رويكرد باعث شده كه پس از انقلاب حتي يك متر راه آهن در استان لرستان احداث نشده است.

نماينده مردم خرم آباد ، بر تحول جدي و بازنگري در نوع نگاه به آموزش و پرورش اصرار ورزيد و گفت : خيل عظيم فرهنگيان زحمتكش بجاي آنكه توان فكري و ذهني خود را معطوف به ياد دادن و ياد گرفتن و شكوفايي استعدادهاي نونهالان و جوانان كشور كنند، دست به گريبان مشكلات عديده ازجمله مشكل مسكن ، هزينه‌هاي درمان ، معضلات معيشتي و مطالبات انباشته شده است.

ملك شاهي راد متذكر شد: از نيروي انساني كه تا اين حد گرفتار نيازهاي روزمره زندگي است ، نبايد و نمي‌توان انتظار ايجاد تحول ، پويايي و سكانداري توسعه را داشت.

وي از مجلس و دولت خواست تا در خصوص حل مشكلات متعدد فرهنگيان از حد وعده و شعار فراتر رفته و پا به عرصه عمل و اقدام گذارند.

نماينده مردم خرم آباد، كمبود فصاهاي ورزشي و تفريحي استان و فاصله سرانه آن با ميانگين كشوري را از ديگر مشكلات مردم به ويژه خرم آباد برشمرد و از دولت خواست تا همانگونه كه در ساير استانها ، فعاليتهاي قابل توجهي در احداث اماكن ورزشي به عمل آمده ، در فرصت باقي مانده، برنامه ريزي جدي در اين زمينه صورت گيرد.

ملك شاهي راد، در خاتمه سخنان خود توضيح داد: يادآوري مشكلات و نيازهاي مردم استان لرستان به هيچوجه به معناي انكار و ناديده گرفتن خدمات نظام مقدس جمهوري اسلامي در اين ديار نيست ، بلكه آنچه افكار هر منصف و دلسوز را مي‌آزارد، عدم رعايت عدالت در توسعه استانهاي كشور با توجه به فعاليتها و پتانسيل هاست كه بي‌توجهي به اين موضوع ، روند توسعه پايدار را دچار اخلال و ركود خواهد كرد.
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن