تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805455707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور اوباما: مسلما مك‌كين و اوباما سياست متفاوتي از بوش اتخاذ مي‌كنند تا زماني كه سلاح اتمي را براي خود ضروري مي‌دانيم نمي‌توانيم ديگر كشورها را منصرف كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مشاور اوباما: مسلما مك‌كين و اوباما سياست متفاوتي از بوش اتخاذ مي‌كنند تا زماني كه سلاح اتمي را براي خود ضروري مي‌دانيم نمي‌توانيم ديگر كشورها را منصرف كنيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

سام نان، مشاور باراك اوباما و برنده‌ي جايزه صلح هسن در زمينه‌ي سلاح‌هاي اتمي در مصاحبه با دويچه وله درمورد برخي مسائل هسته‌يي وهم‌چنين سياست خارجي آتي آمريكا دراين زمينه اظهارنظر كرده‌ است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) سام نان، دموكرات محافظه كار ايالت جورجياي آمريكا به دليل تلاش‌هاي هميشگي‌اش در زمينه‌ي امنيت سلاح‌هاي هسته‌يي، شيميايي و همين طور بيولوژيكي موفق به دريافت جايزه صلح شده است. وي اخيرا هم موفق به كسب جايزه‌ي صلح ويزبادن در هسن آلمان شد.

"نان" در حال حاضر و از ماه آوريل كار مشاوره‌ي خارجي امنيتي باراك اوباما را برعهده داشته است.

متن مصاحبه‌ي صورت گرفته با وي به شرح زير است:

دويچه وله: سناتور نان، شما به طور گسترده خطر سلاح‌ها اتمي را متذكر شده‌ايد. آيا آمريكا هم قرار است زرادخانه‌هاي خود را كاهش دهد؟

سام نان: ما سلاح‌هاي اتمي بي‌شماري داريم. روس‌ها هم سلاح‌هاي اتمي بي‌شماري دراختيار دارند. تمام قدرت‌هاي هسته‌يي بايد بيانديشند و تصميم‌گيري كنند كه آنها به چه مقداري از سلاح‌هاي هسته‌يي نياز دارند. اما دقيقا به همان اندازه كه تعداد اين سلاح‌ها اهميت دارد، طرز استفاده‌ي از آنها نيز حائزاهميت است. آمريكا هم بايد دراين مورد تامل كند. چيزي كه من به دنبال دستيابي به آن هستم انجام مذاكرات بين ارتش‌ها و سياستمداران بلند پايه و مطرح كردن اين موضوع است كه چگونه مي‌توانيم خطر سلاح‌هاي اتمي بين‌المللي را به حداقل برسانيم. هدف آن است كه رييس‌جمهور روسيه و آمريكا به عنوان دو قدرت بزرگ متوجه شوند كه آيا اصلا زمينه‌ي استفاده از چنين سلاح‌هايي براي آنها فراهم مي‌شود يا نه؟! من دوست دارم به رييس‌جمهور روسيه بگويم كه در حال حاضر شوروي سابق و معاهده‌ي ورشو وجود ندارد و يا به عبارتي ارتش‌هاي عظيم و بزرگي كه شما بخواهيد با سلاح‌هاي اتمي به مبارزه با آنها بپردازيد، وجود ندارد.

دويچه وله: آيا اين به آن معناست كه روابط آمريكا و روسيه به دليل رقابت تسليحاتي اين دو قدرت به خوبي آن چيزي كه روساي جمهور اين دو كشور نشان مي‌دهند، نيست؟

نان: بسياري از مواردي كه بوش و پوتين بر سرآن توافق كرده اند هرگز به مرحله‌ي عملي شدن نرسيد، ما بايد با روسيه درمورد اين موضوع صحبت كنيم و به رفع اين چالش بپردازيم كه چه مشكلات امنيتي‌اي در اين زمينه وجود دارد. بعد از آن ما بايد براي حل اين مشكلات وارد عمل شويم و يكديگر را متقابلا در اين مورد بيمه كنيم. شوراي ناتو و روسيه، دقيقا با همين هدف راه‌اندازي شده است. اين شورا براي مدت زمان محدودي بسيار مفيد واقع شد اما در حال حاضر اين سود بخشي متوقف شده است. اينكه موضوع اين شورا، مسائل امنيتي، امنيت انرژي، سيستم سپرموشكي و يا هرچيز ديگري است مهم نيست، مساله اين است كه اين شورا در هر صورت در جهت سودمندي حركت نمي‌كند.

دويچه وله: سناتور نان، شما اظهار داشتيد كه اين امر به شدت ضروري است كه ناتو، آمريكا و روسيه با هم و براي آن كه از خطر بروز يك فاجعه‌ي هسته‌يي ممانعت كنند؛ مشاركت كنند. به عقيده‌ي شما اولين قدم در اين راه چگونه ميسر خواهد بود؟

دويچه وله: شما چگونه از تصميم بسياري از كشورها براي دست يافتن و يا گسترش سلاح‌هاي اتمي ممانعت خواهيد كرد؟

سام نان: تا زماني كه ما، ‌روسيه و ديگر كشورها از داشتن سلاح‌هاي هسته‌يي خود دفاع كرده و بر داشتن آن تاكيد كنيم و علاوه بر آن اين سلاح‌ها را براي حيات دفاعي خود ضروري معرفي كنيم، اين امر بسيارعجيب وغريب و مشكل به نظر مي‌رسد كه ديگر كشورها را از داشتن آن منصرف كنيم. ما اجازه نداريم كه به اهميت سلاح‌هاي هسته‌يي به عنوان وسيله‌اي براي دفاع از خود تاكيد كنيم.

دويچه وله: به نظر شما سياست خارجي آتي دولت اوباما و همين‌طور سياست خارجي آمريكا در اين مورد چگونه خواهد بود؟

سام نان: من معتقدم كه هم باراك اوباما و هم جان مك كين در اين زمينه خط مشي ديگري، متفاوت از نگرش بوش در اين زمينه اتخاذ خواهند كرد. من فكر مي‌كنم حداقل هر دوي اين افراد، خواهان سياست چند جانبه و چند گانه‌ي دولت آمريكا در برخورد با كشورهاي ديگر هستند. در مورد اوباما من مي‌توانم بگويم كه وي مطمئنا دستش را براي ارتباط و مشاركت با اروپا دراز خواهد كرد. من اميدوارم كه اين روابط با روسيه و ديگر كشورهاي جهان هم صورت پذيرد، ما بايد بار ديگر در سطح جهان قدرت راهبري و همين‌طور شايستگي خود را ثابت كنيم. درمورد سلاح‌هاي اتمي نيز بايد بگويم كه ما بايد هرچه بيشترفعاليت‌هاي خود را در سازمان بين‌المللي انرژي هسته‌يي گسترش دهيم، سازمان بين‌المللي انرژي هسته‌يي به حمايت‌هاي مالي بيشتري احتياج دارد. ما بايد حمايت خود را بيش از پيش نسبت به اين سازمان ابراز كنيم.

انتهاي پيام
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن