تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805637355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اتوبوس‌هاي تندرو ويژه معلولان وارد ناوگان حمل و نقل عمومي پايتخت مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: اتوبوس‌هاي تندرو ويژه معلولان وارد ناوگان حمل و نقل عمومي پايتخت مي‌شود
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: سال گذشته سفارش ساخت اتوبوس‌هايي كه ارتفاع آنها از سطح زمين كم و بدون پله، همچنين فضاي مناسب براي استقرار ويلچر و تجهيزات قفل ويلچرها و ديگر تجهيزات در خارج و داخل اتوبوس ها است داده شده است كه به تدريج از خارج كشور وارد مي‌شوند.


سيد جعفر هاشمي تشكري معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي برنا، در خصوص اجراي دستور شهردار تهران مبني بر مناسب سازي فضاي شهري براي تردد جانبازان، معلولان و سالمندان گفت:طرح هاي مناسب سازي و هم سطح سازي محورهاي مختلف پايتخت در حال حاضر در دستور كار معاونت‌هاي حمل و نقل و ترافيك شهر تهران قرار دارد و تاكنون بسياري از محدوده هاي پرتردد از سوي اين سازمان شناسايي شده است.

وي افزود: نصب پل فلزي بر روي انهار و جوي ها، نصب دال هاي بتني، اصلاح پياده روها در حريم تقاطع ها، هم سطح سازي رفيوژهاي مياني و ... از جمله برنامه هايي كارهاي انجام شده در اين خصوص است.

هاشمي تشكري در ادامه اظهار داشت: پس از شناسايي مكان هاي مورد نظر، عمليات اجرايي به صورت هم سطح سازي رفيوژ هاي مياني مقابل كانال هاي عابر پياده و احداث جان پناه، احداث رمپ در محل طلاقي گذرگاه عابر پياده و سطح سواره رو، رفع معارض فيزيكي و تاسيساتي، اصلاح و هم سطح سازي پياده رو ها در حريم تقاطع ها به شعاع 15 متر، تهيه و نصب پل هاي هم سطح بر روي انهار و جوي ها در امتداد گذرگاه عابر پياده، تهيه و نصب نرده دستگيره حاشيه پل ها و رمپ ها و احداث مسير ويژه نابينايان انجام خواهد گرفت.

افزايش سه برابري اعتبارات اختصاص يافته به مناسب سازي فضاي شهري براي معلولان

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در ادامه اظهار كرد: با توجه به اهميت موضوع مناسب سازي معابر جهت معلولان، اعتبار اختصاص داده شده به اين مهم در مناطق در سال 85، سه ميليارد و 610 ميليون تومان، سال 86 سه ميليارد و 835 ميليون تومان و در سال جاري 9 ميليارد و 20 ميليون تومان در نظر گرفته شده است.

و ي به عملكرد سازمان حمل و نقل و ترافيك در سال گذشته اشاره كرد و گفت: تهيه و تدوين ضوابط پاركينگ هاي ويژه معلولان و ابلاغ آن به مناطق، شناسايي فضاهاي موجود پاركينگ ويژه معلولان در سطح شهر، همكاري با دومين همايش ملي مناسب سازي محيط شهري براي معلولان و جانبازان، تعيين پل هاي عابر پياده اي كه نياز به احداث شيب راهه در آسانسور جهت انتقال معلولان دارند و همچنين هم سطح سازي ايستگاه ها به سطح اتوبوس ها در نخستين مسير اتوبوس هاي تندرو از جمله فعاليت هاي شهرداري تهران دراين خصوص طي سال گذشته بوده است.

پاركينگ ويژه معلولان احداث مي شود

هاشمي تشكري با اشاره به اين كه در سال جاري علاوه بر موارد انجام شده طي سال گذشته، تصريح كرد: در حال حاضر با توجه به افزايش فعاليت معلولان نياز آنها نيز گسترش يافته است، از اين رو شناسايي كاربردي هاي جاذب سفر و محل هايي كه نياز به پاركينگ ويژه معلولان دارند، تكميل ضوابط مربوط به حمل و نقل معلولان و مناسب سازي سطح معابر جهت عبور و مرور اين افراد و نيز شناسايي مشكلات تردد معلولان در سطح شهر و ارائه الگوهاي مناسب جهت ارائه تسهيلات به آنها در دستور كار اين سازمان قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافيك با اشاره به اين مطلب كه از NGO هاي ويژه معلولان براي اين كار كمك خواسته شده است، اظهار داشت: اين تشكل‌ها بايد محل‌هاي پرتردد شهري را كه معلولان رفت و آمد بيشتري دارند و به ما اعلام كنند تا در اولويت قرار گيرند.

وي همچنين ادامه داد: نصب آسانسور در ايستگاه هاي مترو و تسهيلات ويژه در پل هاي عابر پياده براي تردد معلولان از ديگر برنامه هايي است كه به اجرا گذاشته شده است.

تجهيز ناوگان حمل و نقل عمومي به تجهيزات خاص براي تردد معلولان

وي در ادامه خاطر نشان كرد: در شبكه حمل و نقل عمومي در طول 50 تا 60 سال اخير هيچ گاه تجهيز وسايل حمل و نقل عمومي را براي استفاده ناتوانان و معلولان در نظر گرفته نشده بود اما از سال گذشته سعي شد تا شبكه هاي مختلف حمل ونقل را براي معلولان مجهز شود.

ورود اتوبوس هاي ويژه معلولان به سامانه تندرو

معاون حمل و نقل و ترافيك تصريح كرد: از سال گذشته سفارش ساخت اتوبوس هاي كه ارتفاع آنها از سطح زمين كم و بدون پله، همچنين فضاي مناسب براي استقرار ويلچر و تجهيزات قفل ويلچرها و ديگر تجهيزات در خارج و داخل اتوبوس ها است داده شده است و به سامانه تندرو به تدريج از خارج كشور وارد مي شوند.

وي در خصوص تجهيز خودروهاي سبك تر در شبكه حمل و نقل عمومي اشاره كرد و گفت: تعداد 22 دستگاه ون با تجهيزات جانبي براي معلولان با هماهنگي سازمان بهزيستي در اختيار معلولان قرار داده شد.

هاشمي تشكري در ادامه اظهار كرد: يك شركت خصوصي تاكسي كه زير نظر سازمان تاكسيراني قرار دارد با كسب مجوز فعاليت براي جابجا كردن معلولان را بر عهده خواهد داشت.

هرچند اين اقدامات اقدامي جديد و نو براي معلولان و ناتوانان در سطح شهر بوده ولي متناسب با نياز معلولان نيست و ما سعي بر افزايش تعداد ناوگان حمل و نقل عمومي براي آنها داريم.

معاون حمل و نقل و ترافيك با اشاره به اين كه فقط شهرداري را مسوول مناسب سازي فضاها و محيط هاي شهري براي معلولان مي دانند نگاه و باور غلط است، تاكيد كرد: ساختمان هاي مسكوني، تجاري و اداري را بايد در زمان ساخت تمام امكانان و شرايط براي تردد معلولان در نظر بگيرند و سازمان هاي ديگر نيز اين تمهيدات را در ديگر نقاط و فضاهاي شهري را بكار ببرند.

معاون حمل و نقل و ترافيك در خاتمه اظهار كرد: فضاهايي به پارك خودروي معلولان اختصاص يافته است كه مكان آنها از طريق نصب تابلو و علامت گذاري مناسب سازي و مشخص شده است اما متاسفانه شهروندان اين مسئله را رعايت نمي كنند و از اين فضاها استفاده مي‌كنند.

وي گفت : مناسب سازي محيط‌هاي شهري از طرح‌هاي اولويت دار در شهرداري تهران است كه مسوولان شهرداري با تمام توان سعي در انجام آن دارند.
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن