تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816443164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حضور وزير مسكن و شهرسازي؛كلنگ شهر جديد رامين بر زمين زده شد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: با حضور وزير مسكن و شهرسازي؛كلنگ شهر جديد رامين بر زمين زده شد
مراسم كلنگ‌زني شهر جديد رامين روز چهارشنبه پنجم تير ماه سال‌جاري در محل احداث شهر با حضور سعيدي‌كيا وزير مسكن و شهرسازي، سيدجعفر حجازي استاندار خوزستان، نصراله دهقاني مديركل مسكن و شهرسازي خوزستان، عبدالعزيز فدعمي‌فرماندار اهواز، حيدر نجفي شهردار اهواز و تني چند از مسوولان شهرهاي اهواز و ملاثاني در حالي كه آقاي درويشعلي كريمي‌مديرعامل تلاشگر اين شهر در بيمارستان بستري بود، اجرا شد.


محمد سعيدي‌كيا وزير مسكن و شهرسازي در افتتاحيه شهر رامين با اظهار رضايت از اقدامات انجام شده گفت: بسيار خوشحالم كه تمليك زمين اين شهر انجام شده است. ماه گذشته كه آمدم آقايان كريمي‌و دوستان قول اين ماه را داده بودند كه خوشبختانه به وقوع پيوست.
وي افزود: دولت تنها بستر ساز و مردم مجري ساخت و ساز مسكن است.سعيدي‌كيا، كشور را نيازمند واقعي و انباشته مسكن دانست و تاكيد كرد: مردم براي خانه دارشدن خود بايد مجري ساخت و ساز مسكن باشند.
وي از ابلاغ برنامه جامع ساماندهي مسكن توسط دولت در چند روز اخير خبر داد و ابراز اميدواري كرد با ورود بخش‌خصوصي به عرصه ساخت مسكن، بازار مسكن بهبود يابد.سعيدي‌كيا به توسعه برخي شهرها بيش از حد كارشناسي اشاره كرد و گفت: اداره اين چنين شهرها و زندگي براي مردم سخت است.
وزير مسكن سرريز شدن شهرها را منوط به تاسيس شهرهاي جديد دانست و با تاكيد بر رعايت چند نكته ايجاد تاسيسات زيربنايي و اختصاصي سرانه‌هاي لازم در اين شهرها و ايجاد حمل و نقل گفت: دولت تا محدوده شهري شهرهاي جديد تاسيسات زير بنايي ايجاد مي‌كند و مردم بايد به صورت دريافت وام يك‌ميليون توماني نسبت به ادامه اين تاسيسات اقدام كنند.
سعيدي‌كيا اعلام كرد: در يك سال اخير براي ساخت يك‌ميليون و 200‌هزار واحد مسكوني زمين تامين شده است كه تعدادي از اين واحدها به مرحله ساخت و ساز رسيدند.وزير مسكن در ادامه با تاكيد بر توسعه شهرهاي جديد و رونق بخشيدن به آنها گفت: در حال حاضر طرح 22 شهر جديد در كشور تصويب شده كه از اين تعداد كار اجراي 18 شهر در حال انجام است. سعيدي‌كيا اظهار داشت: در شهرهاي جديد نيز تمامي‌ اهداف و برنامه‌هاي چشم‌انداز توسعه مسكن توسط وزارت مسكن قابل اجرا است.
وزير مسكن با بيان اينكه سرمايه‌گذاران مي‌توانند به صورت آزاد زمين خريداري و مسكن بسازند، گفت: اين سرمايه‌گذاران مي‌توانند در شهرهاي جديد زمين دريافت و واحد مسكوني به قصد اجاره 5 ساله بسازند و پس از اين مدت قادر به فروش واحد مسكوني هستند. وي با اشاره به طرح مسكن مهر و اجرايي نمودن اين طرح، هدف اصلي پياده‌سازي اين طرح را خانه‌دار كردن افراد نيازمند دانست و گفت: از جمله تسهيلاتي كه در اين طرح ديده شده تامين اعتبار يك‌ميليون توماني به منظور ايجاد زير سازي هر واحد مسكوني از سوي دولت و پرداخت وام 12‌ميليوني براي ساخت و ساز است. سعيدي‌كيا همچنين از اخذ پروانه ساخت 250هزار واحد مسكوني در كشور خبر داد.
وزير مسكن و شهرسازي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه با توجه به گراني‌هاي اخير مصالح ساختماني آيا دولت به اهداف واقعي خود براي آرام نمودن بازار مسكن با تسريع در ساخت و سازها خواهد رسيد، گراني بيش از 60‌درصد برخي مصالح از جمله تيرآهن را تاييد كرد و گفت: يك فرد عادي كه اقدام به ساخت و ساز واحد مسكوني كند نيز متحمل اين گراني‌ها مي‌شود. سعيدي‌كيا با اشاره به ساخت دو شهر جديد در خوزستان گفت: چنانچه حمايت مسوولان محلي نباشد نمي‌توان شاهد پيشرفت بهره‌برداري اين پروژه‌ها بود. وي با اشاره به ازدواج سالانه 800‌هزار زوج جوان در كشور عنوان كرد: با ورود اين متقاضيان به بخش مسكن، نياز كشوردر اين بخش انباشته شده است.وي در ادامه گفت: اعتبارات بسيار خوبي از طرف دولت نهم به خوزستان داده شده است.
وزير مسكن در ادامه گفت: در جهان امروزي شهرهاي بزرگ با سكنه زياد را نمي‌پذيرند، ما بايد براي حل مشكل كلانشهرها به شهرك سازي در فاصله‌هايي دورتر از كلانشهرها اقدام كنيم.بنابراين گزارش، در اين مراسم همچنين رشيدي پور عضو هيات مديره شهر رامين در سخناني پيرامون شهر جديد رامين گفت: در سال 1367 به منظور جلوگيري از توسعه افقي اهواز و از طرفي سيل مهاجرت و افزايش جمعيت، تاسيس شهر جديد رامين به عنوان گزينه مناسب پيشنهاد و در سال 1369 محدوده مكاني شهر در زميني به وسعت 13000 هكتار و محدوده طرح جامع شهر 2400 هكتار براي جمعيتي حدود 240000 نفر به تصويب شوراي‌عالي شهرسازي و معماري ايران رسيد، اما به دلايل متعدد در سال 1383 محدوده استحفاظي طرح به 1800 هكتار و محدوده قانوني به 600 هكتار براي جمعيتي معادل 63000 نفر تقليل و در شوراي عالي مذكور مصوب شد كه در حال حاضر با تصويب كارگروه شهرسازي و معماري محدوده استحفاظي به مساحت 7084 هكتار و با توجه به استقبال متقاضيان و نظر مساعد و دستور مقام عالي وزارت، افزايش محدوده قانوني به 2400 هـكتار براي جمعيتي معـادل 240000 نفر به مشاور طرح ابلاغ گرديد.به طور كلي طرح جامع شهر به چهار ناحيه، با مجموع 13 محله تقسيم شده است.ناحيه 1 شامل 165 هكتار داراي طرح آماده‌سازي و نواحي 2 و 4 داراي طرح تفصيلي مصوب است كه در حال حاضر طرح‌هاي آماده‌سازي اين دو ناحيه نيز در دست تهيه است.با انعقاد قرارداد با سازمان نقشه‌برداري در حدود 1000 هكتار براي تهيه نقشه‌هاي 1:500 در مدت كوتاهي نقشه‌هاي آماده‌سازي نواحي 2 و 4 و فاز دوم طرح‌هاي آب و فاضلاب تهيه خواهد شد.در حال حاضر از محدوده 600 هكتار فعلي 320 هكتار مستثنيات و 280 هكتار از اراضي، منابع طبيعي و اكثرا داراي متصرف است. در زمينه تملك اراضي تاكنون 5/182 هكتار از اراضي نسقي و تصرفي به تملك درآمده و حدود 230 هكتار در حال كارشناسي با رضايت مالكين به منظور معرفي به دفترخانه و حدود 266 هكتار نيز در حال تشكيل پرونده و مستندسازي لازم است.
براساس اين گزارش، سيلاوي، امام جمعه بخش باوي نيز در اين مراسم طي سخناني اظهار كرد: اين پروژه در حدود 2 دهه به طول انجاميد درحالي كه در اين زمان هيچ پيشرفتي نداشت، من بايد از زحمات بي دريغ مهندس درويشعلي كريمي‌، مديرعامل اين شهركه متاسفانه بر اثر عارضه قلبي در بيمارستان به سر مي‌برد، تشكر لازم را نمايم. وي افزود: شهرسازي از نمادهاي تمدن و قدمت آن در سرزمين ماست. اين رسم شهرسازي از اولين تمدن‌هاي پا گرفته در ايران از زمان هخامنشيان به حال رسيده است. وي در ادامه افزود: در اين شهرها رعايت بافت سنتي و ايجاد فضاي سبز لحاظ شده و همچنين دست دلال‌هاي مسكن از اين شهرها كوتاه مي‌شود.
سيلاوي امام جمعه بخش باوي در ادامه افزود: از جناب وزير محترم مسكن و شهرسازي تقاضاي ابقا و حمايت مستمر از درويشعلي كريمي‌ را دارم چرا كه ايشان خود بزرگ شده عشاير است و با روحيات اين مردم كاملا آشنا است. من اميدوارم با حمايت دولت خدمتگزار بتوانيم چهره محروميت را از اين منطقه بزداييم.همچنبن رييس اتحاديه تعاوني‌هاي شهر جديد رامين در گزارش كوتاهي گفت: 40 تعاوني عضو در اين شهر آماده انجام كار هستند و تعدادي نيز آماده عضويت هستند.
وي از استاندار محترم خواستار ادامه خطوط متروي اهواز به شهر جديد رامين شد و افزود: وجود مترو بين شهررامين و اهواز باعث دلگرمي ‌و رو آوردن سكنه به اين شهر مي‌شود.كه در پاسخ وي، استاندار خوزستان اذعان داشت كه پروژه قطار شهري يكي از اولويت‌هاي شهر رامين است و اميدواريم در آينده بتوانيم آن را به اجرا درآوريم. حجازي در ادامه افزود: ما اميدواريم با حمايت رياست جمهوري و دولت نهم بتوانيم شاهد شكوفايي بيش از پيش شهرهاي خوزستان و نيز رفع مساله اشتغال جوانان باشيم.وي افزود: توجهي كه دولت نهم به خوزستان نموده تا به حال هيچ‌كدام از دولت‌هاي قبلي ننموده‌اند. اعتبارات ما در سال جديد سه برابر سال گذشته است. من اين مراسم افتتاحيه را به فال نيك مي‌گيرم و اميدوارم سر منشاء خير و شكوفايي براي منطقه و مردم آن باشد.
بنابراين گزارش، رضا ملك زنگنه، مدير روابط عمومي شهر جديد رامين نيز گفت: پس از پايان اين مراسم، وزير مسكن و شهرسازي در يك حركت انسان دوستانه به همراه استاندار خوزستان و مديركل مسكن و شهرسازي و اعضاي هيات مديره شهرهاي جديد كشور از آقاي درويشعلي كريمي، مديرعامل شهر جديد رامين كه به علت عارضه قلبي در بيمارستان مهر بستري است و در مراسم كلنگ‌زني حضور نداشت، عيادت و ضمن تقدير از تلاش‌هاي ايشان در مدت كوتاه تصدي مديرعاملي شهر جديد رامين، براي ايشان آرزوي سلامتي كردند تا انشاا... بتوانند هرچه زودتر براي ادامه روند اجرايي كار احداث شهر جديد رامين كه جزو طرح‌هاي مهم دولت نهم در جهت رفع نياز محرومين به مسكن است با سلامتي و تندرستي كامل به كار ادامه دهند.
ملك زنگنه همچنين افزود: اجراي پروژه ميدان ورودي شهر رامين و نيز خيابان اصلي 45 متري اين شهر به عهده شركت واريان پل است كه از پيمانكاران كارآمد سازمان مسكن و شهرسازي بوده كه در كارنامه كاري خود انجام پروژه‌هايي از جمله آماده‌سازي 90 هكتاري خرمشهر، آماده‌سازي قسمتي از اراضي 681 هكتاري پرديس اهواز، آماده‌سازي 94 هكتاري كيانشهر اهواز، آماده‌سازي 5/7 هكتاري كوي فرهنگيان خرمشهر و زيباسازي خيابان شهرداري بروات بم را دارد.
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن