تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816004020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نجات پيمان ليسبون


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: نجات پيمان ليسبون
گويا آنگلا مركل و نيكولا ساركوزى به شدت از عدم تصويب پيمان ليسبون در ايرلند و احتمال عدم تصويب آن در ديگر كشورهاى اروپايى نگران هستند.صدر اعظم سرزمين ژرمنها و رئيس جمهور فرانسه طى يكسال اخير همواره از احياى اروپا و تكيه بر ناسيوناليسم اروپايى سخن گفته اند،اما از حل ساده ترين بحرانهاى اين مجموعه عاجز هستند.اين عجز و ناتوانى خود را در موارد متعددى نمايان ساخته است.

اخيرا مركل و ساركوزى در صدد نجات پيمان ليسبون بر آمده اند.اين در حالى است كه بر اساس نظرسنجى موسسه “ ايفوپ “ ، در صورت برگزارى همه پرسى در فرانسه درباره پيمان اروپايى ليسبون پنجاه وسه درصد از شركت كنندگان در اين راى گيرى به اين پيمان راى منفى خواهند داد.

نيكولا ساركوزى رئيس جمهورى فرانسه كه كشورش قرار است اول ژوئيه رياست دوره اى اتحاديه اروپا را برعهده گيرد به جاى همه پرسى براى تصويب اين پيمان ،‌ مسير پارلمانى را انتخاب كرده است. بر اساس نتايج اين نظرسنجى كه بنابر اعلام موسسه ايفوپ از ادامه ترديد فرانسوى ها به نهادهاى اروپايى حكايت دارد در صورت برگزارى همه پرسى درباره اين پيمان پنجاه وسه درصد راى منفى و چهل وهفت درصد راى مثبت خواهند داد. در سال دوهزار وپنج در همه پرسى مربوط به قانون اساسى اروپا پنجاه وپنج درصد از فرانسوى ها بهآن راى منفى دادند. مخالفت فرانسوى ها و سپس هلندى ها با قانون اساسى اروپا به پيمان جديدى منجر شد كه در دسامبر دوهزار وهفت در ليسبون به امضا رسيد.

در اين راستا برخى سياستمداران اروپايى كه از عدم تصويب معاهده ليسبون در كشورهاى خود مطمئن هستند،ترجيح مى دهنددراين خصوص مسير پارلمانى را انتخاب نمايند.مسلما اين مسئله سبب كاهش اعتبار مردمى اين پيمان خواهد شد.البته برخى سياستمداران اروپايى نيز ترجيح مى دهند در خصوص پيمان ليسبون قانونگذاران كشورهاى خود را تحت فشار قرار ندهند.به عنوان مثال،ميرك توپولانك، نخست وزير جمهورى چك اعلام نموده است كه به قانونگذاران اين كشور براى تصويب معاهده اصلاحات اتحاديه اروپا فشار نمى آورد. سخنگوى جمهورى چك به نقل از سخنرانى توپولانك در اجلاس اتحاديه اروپا گفته است كه وى قصد ندارد اعضاى پارلمان را وادار به حمايت از معاهده ليسبون كند و بر روى پاسخ مثبت جمهورى چك به اين معاهده نيز شرط نمى بندد.

از سوى ديگر،آنگلا مركل صدر اعظم آلمان صراحتا اعلام نموده است كه اتحاديه اروپا به پيمان ليسبون نياز دارد و اين پيمان بايد توسط همه بيست و هفت كشور عضو اتحاديه اروپا، به اتفاق آرا، تصويب شود. پس از آنكه راى دهندگان ايرلندى با رد همه پرسى در خصوص پيوستن اين كشور به پيمان ليسبون، اتحاديه اروپا را با شوك جديدى در خصوص قانون اساسى اين اتحاديه روبرو كردند، مركل در سخنانى در آستانه نشست اتحاديه اروپا در بروكسل، اعلام كرد پيمان ليسبون بايد به اتفاق آرا تصويب شود. وى در سخنانى در پارلمان آلمان، اعلام كرد اتحاديه اروپا نمى تواند بيش از اين براى بحث و بررسي، پيامدهاى راى منفى ايرلندى ها، صبر كند. قرار است پيمان ليسبون جايگزين قانون اساسى فعلى اتحاديه اروپا شود.

در هر صورت،رئيس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان در تلاشند در پى راى منفى مردم ايرلند در همه پرسى درباره پيمان ليسبون اروپا، اين پيمان را نجات دهند. اين در حالى است كه برخى ها پيمان ليسبون را مرده مى دانند و حتى جمهورى چك از اعضاى اتحاديه اروپا بلافاصله پس از اعلام نتيجه همه پرسى ايرلند خواهان پايان پيمان ليسبون شد.

ساركوزى و مركل هنوز اميدوارند بتوانند كارى براى پيمان ليسبون بكنند. ساركوزى معتقد است كه همچنان بايد به تلاش در خصوص تصويب پيمان ليسبون ادامه داد، زيرا امروزه هجده كشور اروپايى آن را به تصويب رسانده اند. از اين رو نبايد حادثه ايرلند به بحرانى اروپايى تبديل شود.

آنچه مسلم است اينكه در صورت اتكا به راى مردم اروپا،با توجه به شكافى كه ميان سياستمداران اروپايى و ملتهاى آنها وجود دارد،هرگز پيمان ليسبون از طريقى دموكراتيك به تصويب نخواهد رسيد.
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن