تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815278619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون اول رييس قوه قضاييه: در مقابل بدعت گذاران بايد ايستاد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: معاون اول رييس قوه قضاييه: در مقابل بدعت گذاران بايد ايستاد
جام جم آنلاين: معاون اول رييس قوه قضاييه با تاكيد بر اين‌كه در مقابل بدعت گذاران بايد ايستاد ، گفت: بدعت برخلاف مباني اصول ، انحراف ايجاد مي‌كند و بايد مقابل آن ايستاد. اگر انسان بتواند با خلاقيت ، نوآوري ، اجراي بايدها و نبايدهاي قانون و بدون قانون شكني رشد كند ، متعالي مي‌شود.


به گزارش ايسنا ، حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رييسي در مراسم تجليل از قضات و كارمندان منتخب شوراي قضايي استان تهران با تاكيد بر اين‌كه كمال و تعالي انسان در اين است كه آينه تمام نماي حق شود و به انسان‌ها تاكيد شده در اين مسير راه بروند تا خليفه الله شوند ، افزود: اخلاق ، رفتار و انديشه درون و برون انسان‌هاي متعالي بايد جلوه‌ي اراده‌ي خدا باشد.

وي با بيان اين‌كه قرآن، چهره‌ انسان‌هاي غير معصوم كه داراي شرايط عالي در زندگي هستند را معرفي كرده، گفت: انسان بايد تاريخ ساز باشد و تاريخ را رقم بزند. امام (ره) از نمونه‌ انسان‌هاي تاريخ ساز بود.

رييسي با بيان اين‌كه حقوقدانان در زمان آيت الله شهيد بهشتي با وجود اينكه درس فقه مي‌گذراندند ، معتقد بودند كه پياده كردن فقه اسلامي ممكن و مفيد نيست، افزود: باور اين‌كه بتوان احكام اسلامي را پياده كرد مهم است و آيت الله شهيد بهشتي متعبدانه در مورد احكام دين ايستادند و حدود و قصاص و قانون مجازات اسلامي را اجرا كردند.

معاون اول رييس قوه قضاييه با اشاره به سال نوآوري و شكوفايي ، گفت: انسان مي‌خواهد نوآور باشد و اين همكاران منتخب در محيط اداري خودشان برجستگي در امور ، اقدامات و تلاش‌ها داشتند و با فضا حركت نكردند و نوآوري در فضا داشتند. لازمه اينكه دادگستري بتواند به نقطه عالي برسد تلاش انسانهاي نوآور در قوه اداري و قضايي را مي طلبد.

رييسي با تاكيد بر اينكه تحول و نوآوري در دستگاه مربوط به نخبگان، برگزيدگان و برجستگان است، افزود: دستگاه قضايي، نظارت و قضاوت را در كنار هم انجام مي‌دهد. اگر امروز دادگستري و سازمان‌هاي وابسته نقش مهمي در اجراي عدالت دارند مرهون شهيد بهشتي هستيم.

معاون اول رييس قوه قضاييه نوآوري را ميانبر زدن و كوتاه كردن راه و به مقصد زودتر رسيدن خواند و افزود: دادگستري و سازمان‌هاي وابسته مديون تلاش خواص هستند و در مقابل هيچ مقاومتي نبايد حركت نوآوري را متوقف كنند.

وي با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در ديدار با رييس قوه و مسوولان قضايي، گفت: دستگاه قضايي با افزايش اعتماد عمومي بايد ملجا و پناهگاهي براي مردم باشد به نحوي كه در جامعه عدالت، امنيت و اجراي قانون را ايجاد كند.

رييسي با تاكيد بر اينكه اين دستگاه به افراد موثر نياز دارد و همكاران نبايد متاثر باشند بلكه بايد موثر باشند ، افزود: شهيد تلف نشده بلكه ذخيره شده است و امروزه آيت الله شهيد بهشتي و شهيد قدوسي ذخيره انقلاب شدند و شهداي انقلاب يكي از ذخاير بزرگ ما هستند.

معاون اول رييس قوه قضاييه با اشاره به نقش نگاه مديران در تنبيه و تشويق كاركنان، افزود: شهيد بهشتي مي‌فرمودند جاذبه در حد ممكن و دافعه در حد ضرورت باشد كه اين بايد شعار ما شود.

در پايان اين مراسم با اهداي هدايايي از 184 نفر قاضي و كارمند منتخب شوراي قضايي استان تهران تقدير به عمل آمد.
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن