تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821097165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست اعضاي ستاد تسهيلات سفرهاي تابستاني مطرح شد: تدوين طرح تابستاني پليس راهور .. استقرار 880 پايگاه امدادي .. راه‌اندازي سامانه‌ي انگشت‌نگاري ديجيتالي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در نشست اعضاي ستاد تسهيلات سفرهاي تابستاني مطرح شد: تدوين طرح تابستاني پليس راهور .. استقرار 880 پايگاه امدادي .. راه‌اندازي سامانه‌ي انگشت‌نگاري ديجيتالي


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: گردشگري

نشست اعضاي ستاد تسهيلات سفرهاي تابستاني كشور با هدف تشريح برنامه‌هاي اجرايي دستگاه‌هاي مختلف و خدمت‌رساني به گردشگران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدشريف ملك‌زاده ـ معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ـ صبح امروز (هشتم تيرماه) در اين نشست، با اشاره به دايمي شدن ستاد تسهيلات سفر در كشور و تعيين 30 استاندار به‌عنوان رؤساي اين ستاد در سراسر استان‌هاي كشور، گفت: تجربه‌ي مناسب نوروز در ارايه‌ي خدمات به گردشگران نشان داد، تعامل و حركت دستگاه‌هاي مختلف به سمت رضايت‌مندي مردم و ارايه‌ي خدمات هرچه بيشتر به آن‌هاست.

وي با بيان اين‌كه ستاد تسهيلات سفرها به‌طور شبانه‌روزي به مردم خدمت مي‌دهد و به شكايات و انتقادات آن‌ها رسيدگي مي‌كند، اظهار كرد: امسال با برنامه‌ريزي‌هاي انجام‌شده، 202 مجري سفر ارزان‌قيمت با همكاري انجمن دفاتر خدمات مسافرتي، بيش از 1500 بسته‌ي گردشگري را به علاقه‌مندان ارايه مي‌كنند.

ملك‌زاده اظهار داشت: در دو روز گذشته، حدود 300 هزار نفر به سايت سفرهاي ارزان‌قيمت مراجعه كرده‌اند كه اين امر نشان مي‌دهد، موضوع استفاده از تور در دستور كار مردم قرار گرفته است.

وي همچنين به اعمال نظارت‌هاي محسوس و نامحسوس بر خدمات‌دهندگان گردشگري تأكيد كرد و گفت: امسال علاوه بر نظارت‌هاي فيزيكي، سايت رسيدگي به شكايت‌هاي مردمي راه‌اندازي مي‌شود.

او به تشريح جزييات خدمات در بسته‌هاي مسافرتي سفرهاي ارزان‌قيمت اشاره كرد و ادامه داد: به‌طور جدي، موضوع توزيع زماني و مكاني سفرها را در دستور كار قرار داده‌ايم.

وي همچنين از بستن تفاهم‌نامه‌اي با پژوهشكده‌ي آمار در مركز اطلاعات و آمار ايران خبر داد و افزود: براساس اين تفاهم‌نامه، امسال پنج‌هزار نيروي اين مركز آمارگيري گردشگران خارجي و داخلي را براساس استانداردهاي بين‌المللي انجام مي‌دهند. قرار است، اين آمارگيري علاوه بر اعلام تعداد گردشگران و مسافرت‌هاي صورت‌گرفته، مواردي جزيي‌تر را از جمله خريد يا استفاده‌ي آن‌ها از مراكز خدماتي، پذيرايي و تفريحي نيز مشخص كند.

به گزارش ايسنا، جمشيد حمزه‌زاده ـ قائم‌مقام ستاد دايمي تسهيلات سفرهاي كشور ـ موضوع نظارت بر خدمات اقامتي ـ پذيرايي، دفاتر خدمات مسافرتي و زنجيره‌هاي مربوط به صنعت گردشگري را از دغدغه‌هاي اصلي اين ستاد دانست و گفت: در تابستان به‌دليل حجم انبوه مسافرت‌ها، نظارت‌ها به‌صورت ملي، استاني و همچنين نامحسوس خواهند بود.

او همچنين بر ضرورت اطلاع‌رساني درباره‌ي سفرهاي تابستاني تأكيد و بيان كرد: تمام كيوسك‌ها و دفاتر اطلاع‌رساني مبادي ورودي و خروجي استان‌ها با ارايه‌ي اقلام تبليغاتي رايگان به مردم فعال خواهند شد.

حمزه‌زاده همچنين محدوديت ظرفيت اقامتي كشور را از ديگر دغدغه‌هاي اصلي سفرهاي تابستاني اعلام كرد و گفت: با هدف رفع اين محدوديت‌ها، تلاش كرديم كه از تمام ظرفيت‌ها و مراكز اقامتي كشور از جمله اقامتگاه‌هاي دولتي، زايرسراها، خانه‌هاي شخصي، كمپ‌ها، بوستان‌ها، سالن‌هاي ورزشي و ... استفاده كنيم.

قائم‌مقام ستاد تسهيلات سفرهاي كشور همچنين از تهيه‌ي تقويم جشنواره‌ها و آيين‌نامه‌هاي تابستاني به‌عنوان عاملي براي توزيع مكاني سفر ياد كرد و اظهار داشت: اين تقويم، از طريق دفاتر اطلاع‌رساني در اختيار مردم و دفاتر خدمات مسافرتي قرار مي‌گيرد تا با برنامه‌ريزي به مقاصد جديد بتوانند سفر كنند.

به گزارش ايسنا، سرهنگ حسيني ـ معاون عمليات ترافيك پليس راهور ناجا ـ نيز در سخناني با اشاره به افزايش سفر و تعداد خودروهاي مسافري در كشور به كاهش تصادف‌ها در امسال اشاره كرد و گفت: پس از تجربه‌ي سفرهاي نوروزي و تعطيلات پنج روزه‌ي خردادماه كه موجب افزايش سفر در كشور شد، پليس راهور ناجا برنامه‌ريزي را براي ايام تابستان در دستور كار خود قرار داد.

وي از تدوين طرح تابستاني پليس راهور ناجا خبر داد و بيان كرد: در اين طرح، تلاش شده است تا تمام وظايف، دستورالعمل‌ها و تعهدات پليس راهبر در محدوده‌ي شهرها و محورهاي مواصلاتي مشخص شوند. در طرح تابستاني پليس راهور ناجا، ستاد مديريت ترافيك در استان‌ها با مسؤوليت فرمانده‌ي انتظامي هر استان نيز درنظر گرفته شده است.

حسيني اظهار كرد: براي ايجاد امنيت مسافران تلاش كرده‌ايم، با همكاري شهرداري‌ها محل اسكان مسافران را در نقاطي كه از نظر امكانات بهداشتي و عمومي در جاي مناسبي هستند، درنظر بگيريم تا پوشش ترافيكي و از جهت امنيتي بر آن‌ها كنترل بتوانيم داشته باشيم.

وي از همكاري فوريت‌هاي پليس 110 و پاسگاه‌هاي پليس راه براي ارايه‌ي خدمات به شهروندان خبر داد و افزود: به‌طور كامل در نامه‌اي به رييس‌جمهور ازسوي فرمانده‌ي ناجا درخواست‌ها و پيشنهادهايي را مطرح كرده‌ايم كه اميدواريم در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ داده شود.

سرهنگ روحي ـ مشاور رييس پليس راهور ناجا ـ نيز بر كاهش تصادف‌ها از سال 1385 در كشور اشاره كرد و گفت: روند نزولي مرگ و مير در حوادث ناشي از تصادف‌ها در كشور در سال 1386 به 9/16 درصد يعني معادل 4649 نفر رسيد كه اين ميزان امسال نيز هم‌چنان ادامه دارد و امسال به 3/11 درصد در كاهش مجروحان رسيده است.

وي با بيان اين‌كه كشورهاي مكانيزه كه با ابزار روز و مكانيزه، ترافيك را كنترل مي‌كنند، فقط به كاهش چهار تا پنج درصدي ترافيك دست پيدا مي‌كنند، ادامه داد: در ايام نوروز امسال، 13 درصد كاهش كشته داشتيم كه اين آمار كاملا واقعي و براساس آمار پزشكي قانوني اعلام شده است.

روحي با اشاره به افزايش تصادف‌ها در دوماه فروردين و شهريور، بيان كرد: به‌دليل افزايش سفرهاي تابستاني و نوروزي، اين دوماه از سال بيشترين تعداد كشته و مجروح را دارند و ما تلاش كرديم، امسال با بهره‌گيري از نيروهاي فراوان و كنترل بيش از پيش جاده‌ها و محورهاي مواصلاتي، اين آمار را به‌شكل چشم‌گيري كاهش دهيم.

وي به به‌كارگيري 23 هزار نيروي انساني پليس راهور ناجا در ايام نوروز اشاره كرد و اظهار داشت: در نوروز، پليس توانست با فعاليت ارزشمند و بهينه‌ي ديگر دستگاه‌ها، به‌ويژه اورژانس، تعداد كشته‌ها و مجروحان را كاهش دهد.

او مناسب نبودن جاده‌ها و محورهاي مواصلاتي را از مهم‌ترين عوامل مرگ و مير مردم در سفرها دانست و گفت: حدود 1500 نقطه‌ي حادثه‌خيز در كشور وجود دارند كه تعداد‌ آن‌ها ثابت نيست و به اصلاح هندسي نيازمند است. بنابراين پليس تلاش كرده است، براي كاهش ترافيك و حوادث در كوتا‌ه‌مدت بهبود اضطراري برخي از اين محورها را پيشنهاد كند.

سرهنگ نوري‌فر ـ جانشين پليس راهور ناجا ـ نيز پيشگيري از تصادف‌ها و روان‌سازي عبور و مرور را دو وظيفه‌ي عمده‌ي پليس ناجا دانست و اظهار داشت: مسأله‌ي توزيع سفر از نظر زمان و مكان در كاهش تصادف‌ها و ترافيك اهميت بسياري دارد.

وي به محدوديت‌ راه‌هاي عبور و مرور در كشور اشاره كرد و گفت: بسياري از اين راه‌ها، كارآيي لازم خود را از دست داده‌اند و ساخت‌شان به چند دهه پيش بازمي‌گردد. ما بايد تلاش كنيم، حال كه مردم تمايل به سفر دارند، راه‌هاي مواصلاتي كشور را به‌اندازه‌ي كافي افزايش دهيم و به توزيع زماني و مكاني سفر كمك كنيم.

او همچنين بر ضرورت اطلاع‌رساني راه‌ها از طريق راديو و تلويزيون تأكيد كرد و ادامه داد: از مسؤولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري انتظار داريم، محل‌هاي مناسبي را براي استراحت و سوخت‌گيري رانندگان حرفه‌يي درنظر بگيرند.

نوري‌فر همچنين به ايجاد كمربندي در شهرهاي بين راهي تأكيد كرد و گفت: احداث لاين كندرو در محورهاي كوهستاني از طريق تعريض جاده‌ها نيز يكي ديگر از راه‌هاي افزايش مسيرهاي مناسب براي عبور و مرور مردم است.

وي اعمال ممنوعيت و محدوديت ترافيكي، كنترل نامحسوس رانندگان، استفاده از تجهيزات الكترونيكي و نصب GPS و همچنين كنترل ناوگان مسافربري عمومي را از طريق استقرار مدير فني، از ديگر پيش‌بيني‌هاي انجام‌شده براي مسافرت‌هاي تابستاني دانست.

او همچنين از مردم خواست: علاوه بر رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي با زمان‌بندي دقيق مسافرت‌هاي خود را توزيع كنند و به اطلاع‌رساني راديو و تلويزيون درباره‌ي جاده‌ها توجه ويژه داشته باشند و در صورت مسدود شدن محورهاي مواصلاتي از مسير خود منحرف نشوند.

ميعادفر ـ معاون اورژانس كشور ـ نيز به طراحي برنامه‌هاي اجرايي وزارت بهداشت و درمان براي تعطيلات تابستاني اشاره كرد و گفت: به واسطه‌ي گرم شدن هوا برخي بيماري‌ها، مسافران و گردشگران را تهديد مي‌كنند. ما تلاش كرده‌ايم، با نظارت بر مواد غذايي، اماكن بهداشتي و واحدهاي پذيرايي اين بيماري‌ها را به حداقل برسانيم.

وي از هماهنگي با رسانه‌ي ملي براي پخش برنامه‌هاي آموزشي خبر داد و بيان كرد: برنامه‌هاي آموزشي درباره‌ي بهداشت آب، غذا و بيماري‌هاي عفوني كه كودكان و افراد مسن را تهديد مي‌كنند، تهيه شده‌اند.

او از استقرار 880 پايگاه امدادي اورژانس و هلال احمر در جاده‌ها خبر داد و اضافه كرد: از سال گذشته، در نواحي ساحلي شمال كشور در همه‌ي مناطق پيش‌بيني‌شده براي شناي گردشگران، پايگاه‌هاي امدادي خاصي را با همكاري هلال احمر درنظر گرفته‌ايم. امسال نيز اين پايگاه‌ها آماده‌ي ارايه‌ي خدمات به گردشگران هستند. همچنين چاپ و توزيع‌ كتاب‌هاي آموزشي براي ارايه‌ي اطلاعات به شهروندان در دستور كار است.

به گزارش ايسنا، سرهنگ رضاييان ـ رييس پليس مهاجرت و اتباع خارجي نيروي انتظامي ـ نيز سامان‌دهي سفرهاي خارجي ايرانيان و امور مربوط به ورود گردشگران خارجي را به كشور، محور فعاليت‌هاي صورت‌گرفته توسط پليس مهاجرت اعلام كرد و افزود: تسهيلات درنظر گرفته‌شده در اين حوزه به پيش از سفر، هنگام سفر و هنگام خروج مسافران مربوط مي‌شوند.

به گفته‌ي او، براي ارايه‌ي تسهيلات پيش از سفر به جهانگردان خارجي با هماهنگي وزارت خارجه قرار است، از اين پس ويزا به‌صورت اينترنتي و در كوتاه‌ترين مدت به‌دست گردشگران برسد كه با اجراي اين امر، پليس مهاجرت و اتباع خارجي، تمام مسايل و مشكلات احتمالي مسافران را پيش از ورود به كشور مي‌تواند برطرف كند.

رضاييان نخستين برخورد جهانگردان ورودي به كشور را با پليس مهاجرت و اتباع خارجي دانست و بيان كرد: تلاش كرده‌ايم، براي ايجاد اطمينان خاطر، آرامش و برخورد مناسب با گردشگران، در گيت‌هاي هوايي، دريايي و زميني، سامانه‌ي تسهيلات گذرنامه‌اي ايجاد شود كه از طريق آن، علاوه بر كنترل اطلاعات مربوط به اتباع خارجي، گزارش‌هاي متنوع و سودمندي را درباره‌ي آمار گردشگران به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري يا ديگر دستگاه‌هاي مربوط مي‌توانيم ارايه كنيم.

وي همچنين از راه‌اندازي سامانه‌ي انگشت‌نگاري ديجيتالي براي گردشگران برخي كشورهاي خارجي خبر داد و گفت: در چارچوب رفتارهاي متقابل كشورها با يكديگر، درباره‌ي انگشت‌نگاري از اتباع ايراني در برخي از كشورها، ما نيز به انگشت‌نگاري از اتباع اين كشورها مي‌پردازيم كه در برخي موارد اين امر به دغدغه‌اي براي آژانس‌هاي مسافرتي و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تبديل مي‌شود.

او ادامه داد: ما تلاش كرديم، براي اجراي مناسب انگشت‌نگاري از اين‌گونه جهانگردان و حفظ شأن و منزلت آن‌ها، از طريق سامانه‌هاي ديجيتالي اقدام كنيم كه تا هفته‌ي آينده، نخستين سامانه‌هاي انگشت‌نگاري ديجيتالي در فرودگاه امام خميني (ره) و فرودگاه كيش راه‌اندازي مي‌شود.

وي همچنين به همكاري با انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي براي برخورد با فعاليت آژانس‌هاي غيرمجاز اشاره كرد و گفت: علاوه بر كنترل فعاليت‌هاي آژانس‌ها، تلاش مي‌كنيم با راه‌اندازي سامانه‌ي استقبال از جهانگردان زمينه‌ي حضور تورگردان‌ها و راهنمايان تور در نقاط سفر مرزي را براي استقبال از تورهاي خود فراهم كنيم.

رييس پليس مهاجرت و اتباع خارجي همچنين از راه‌اندازي بانك اطلاعاتي جهانگردان با هدف تأمين امنيت آن‌ها خبر داد و اظهار كرد: اين بانك اطلاعاتي علاوه بر جمع‌آوري اطلاعات اوليه‌ي جهانگردان، تلاش مي‌كند تا در مسيرهاي حركت اين افراد با هماهنگي پليس راهبر ناجا و بخش‌هاي مختلف پليس مهاجرت در استان‌ها، خط سير اين افراد را پي‌گيري و كنترل كند تا از بروز هرگونه مشكل احتمالي براي آن‌ها جلوگيري شود.

او تمديد رواديد در كم‌ترين زمان، تهيه‌ي سند مسافرتي براي جهانگردان با هدف پي‌گيري مشكلات آن‌ها و راه‌اندازي كيوسك اطلاع‌رساني اتباع خارجي را در سطح شهرها از ديگر فعاليت‌هاي صورت‌گرفته در حوزه‌ي خدمات‌دهي به گردشگران خارجي اعلام كرد و افزود: به‌زودي دو كيوسك اطلاع‌رساني اتباع خارجي در اصفهان و شيراز فعاليت مي‌كنند.

وي همچنين اضافه كرد: براي ايجاد تسهيلات خروجي مسافران نيز درنظر داريم، زمينه‌ي حضور تورگردان‌ها براي بدرقه‌ي گردشگران و همچنين راه‌اندازي سامانه‌ي جمع‌آوري نظرهاي جهانگردان را اجرايي كنيم.

به گزارش ايسنا، طهماسبي ـ مشاور رييس و مديركل روابط عمومي سازمان صداوسيما ـ نيز در سخناني بر ضرورت اطلاع‌رساني و فرهنگ‌سازي مسافرت‌هاي داخلي تأكيد كرد و گفت: با جهت‌گيري‌هاي دولت و تعامل دستگاه‌هاي مختلف، به‌نظر مي‌رسد تا حد زيادي فرهنگ سفر در كشور رخ داده است. هرچند ما هنوز با مطلوب‌ها و ايده‌آل‌هاي‌مان در اين حوزه فاصله داريم.

وي به برنامه‌ريزي رسانه‌ي ملي در حوزه‌ي سفر اشاره و بيان كرد: اين برنامه‌ها تير و مردادماه به‌طور جدي پخش مي‌شوند. هشت‌هزار و دويست دقيقه برنامه در شبكه‌هاي ملي، يك‌صد هزار دقيقه در شبكه‌هاي ملي راديويي، 50 هزار دقيقه برنامه در 30 مركز تلويزيوني استان‌ها و يك‌صد هزار دقيقه برنامه‌ي راديويي استاني از جمله برنامه‌هاي درنظر گرفته‌شده براي سفرهاي تابستاني هستند.

طهماسبي همچنين به پخش خبرهاي مربوط به سفر از طريق 506 بخش خبري رسانه‌ي ملي اشاره كرد و افزود: بايد تلاش كنيم، با ايجاد زيرساخت‌ها، موضوع سفر را در كشور مديريت كنيم.

محمدحسن كرماني ـ رييس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي ـ نيز از تلاش‌هاي مصرانه براي انبوه‌سازي و ارزان‌سازي سفر در كشور خبر داد و گفت: از تمام مردم تقاضا مي‌كنيم، براي استفاده از تورهاي گردشگري به دفاتر داراي مجوز مراجعه كنند و از طريق رسانه‌هاي مكتوب، ديداري و شنيداري اطلاعات مربوط به سفر خود را پيش از آغاز سفر به‌دست آورند.

وي به مذاكره‌هايي با بانك ملي اشاره كرد و اظهار داشت: اميدواريم، در نتيجه‌ي اين مذاكره‌ها و با حمايت‌هاي بانك ملي، وسايل نقليه‌ي فعلي را كه براي حمل‌ونقل گردشگران استفاده مي‌شود، بتوانيم عوض كنيم كه اين امر، تأثير شگرفي در صنعت گردشگري ما خواهد داشت.

كرماني در پايان از تهيه‌ي طرح توزيع تعطيلات و ارايه‌ي آن به هيأت دولت در آينده خبر داد و اضافه كرد: به‌زودي نمايشگاه گردشگري با حضور دفاتر خدمات مسافرتي در سنندج و اردبيل برگزار مي‌شود كه اميدواريم زمينه‌اي براي تعيين مقاصد جديد سفر در كشور باشد.

انتهاي پيام
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 373]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن