تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814797726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با كشف 300 انديكس معدني؛ استان سيستان و بلوچستان به عنوان رنگين كمان كشور شناخته شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با كشف 300 انديكس معدني؛ استان سيستان و بلوچستان به عنوان رنگين كمان كشور شناخته شد
خبرگزاري فارس: معاون توسعه و نيروي انساني استانداري سيستان و بلوچستان گفت: اين بعنوان رنگين كمان كشور شناخته شده است و بيش از 300 انديكس معدني در استان كشف شده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، حامدعلي مباركي امروز در همايش صنعت و معدن كه در محل سالن اجتماعات سازمان صنعت و معدن استان سيستان و بلوچستان برگزار شد، افزود: استان سيستان و بلوچستان بعنوان رنگين كمان كشور شناخته شده است و بيش از 300 انديكس معدني در استان كشف شده است و همچنين در بخش صنعت و معدن 30 درصد رشد و توسعه داشته‌ايم.
معاون توسعه و نيروي انساني استانداري سيستان و بلوچستا افزود: 110 ميليارد تومان به بنگاه‌هاي زودبازده در استان اختصاص يافته كه 100 ميليارد تومان آن پرداخت شده است.
وي همچنين ابراز اميدواري كرد تا چنانچه جذب سرمايه هاي خارجي را داشته باشيم و بستر آن فراهم گردد با توجه به ظرفيتهاي مطلوب استان در آينده شاهد اشتغال پايدار و اقتصاد شكوفا در صنايع و توليدات استان خواهيم بود.
عباسعلي سليماني امام جمعه زاهدان نيز افزود: بايد از بركات و ظرفيت‌هاي اساتيد و دانشجويان در فناوري صنعت و معدن استفاده بهينه گردد چرا كه وظيفه مهمي در حمايت از اين بخش بر عهده دارند.
امام جمعه زاهدان افزود: هر واحد توليدي به منزله يك پاسگاه نيروي انتظامي است و مكانيزم صنعت و معدن مقوله مهم و حائز اهميتي است كه بايد نقاط قوت و ضعف دروني و بيروني آن شناسايي و بطور علمي ارزيابي گردد.
وي اظهار داشت: در مقايسه ماهوي پيشرفتهايي كه در بخش صنعت و معدن با سالهاي گذشته وجود دارد مي‌توان گامهاي موثر و مثبتي در امر صنعت و معدن استان برداريم.
سليماني بيان كرد: در دانشگاهها بايد دفتر و كميته فعال بررسي علمي در زمينه صنعت و معدن گشايش يابد و مشكلات همگن با شرايط موجود از راه علمي و كارشناسي با حضور اساتيد و دانشجويان برطرف شود.
امام جمعه زاهدان ضمن اشاره به اينكه مديران كلان استان وظيفه دارند عقب ماندگي‌ها را شناسايي و جبران كنند ،گفت: شناسايي ذخاير و منابع و مشكلات و نظارت در اجرا و همچنين شرايط موجود منطقه و ارائه راه حل مناسب از وظايف مديران كلان استاني مي‌باشد.
همچنين رئيس سازمان صنايع و معادن استان اظهار داشت: طرح آمايش صنعت و معدن كه اجراي آن از 27 خردادماه امسال شروع شده كه متقاضيان به مدت 3 ماه از طريق سايت يا مراجعه به سازمان مي‌توانند ثبت‌نام كنند و چنانچه بيش از تعداد طرحها باشد ستاد استاني تشكيل و مجري طرح براساس توانمنديها و توان سرمايه‌گذاري و تجارب صنعتي معرفي و طبق امكانات پيش‌بيني شده در طرح تسهيلات لازم داده مي‌شود.
جواد نام‌آور جهرمي تصريح كرد: از 800 طرح صنعتي و معدني كه در كشور شناسايي شده 40 مورد آن مربوط به استان سيستان و بلوچستان مي‌باشد كه 5 درصد كل كشور را داراست و 750 ميليون تومان سرمايه گذاري طرحها مربوط به استانها بوده و اشتغال 5 هزار و 600 نفر فراهم گرديده است.
وي همچنين خاطر نشان كرد: در سال 86 در بخش صنعت حدود 150 پروانه بهره برداري براي واحدهاي توليدي صادر شده كه سرمايه گذاري در آن 40 ميليارد تومان بوده و اشتغالزايي 2 هزار نفر به طور مستقيم در استان ايجاد شده است كه در مقايسه با سال گذشته 12 درصد از نظر تعداد و 14 درصد از جهت سرمايه‌گذاري و 47 درصد در اشتغالزايي رشد داشته‌ايم.
نام آور جهرمي افزود: همچنين در بخش معدن در سال گذشته 15 پروانه بهره‌برداري و 13 گواهينامه كشف صادر شده است و تا پايان سال 86 در بخش معدن 955 فقره پروانه بهره برداري صادر كه هزار و 900 ميليارد ريال در اين بخش سرمايه گذاري شده است.
رئيس سازمان صنايع و معادن استان گفت: رشد متوسط سرمايه‌گذاري در استان 30 درصد مي‌باشد و در بخش معدن نيز تا پايان سال 86، 124 فقره اكتشاف و 81 گواهي كشف داشته كه 25 درصد افزايش را نشان مي‌دهد كه در اين رابطه تاكنون 49 پروانه بهره‌برداري صادر گرديده و در بخش صنعت و معدن 22 درصد رشد حاصل شده است.
وي از جمله طرحهاي در دست اجرا و بهره برداري را كارخانه سيمان، زابل، چابهار، مس در نصرت آباد، فرآورده‌هاي بسته‌بندي خرما در ايرانشهر، قطعات و لوازم يدكي، رزين، نئوپان، كنسرو ماهي، فرآورده‌هاي لبني، منگنز، كروميت، آنتيموان، سنگ لاشه و ... نام برد و گفت: توسعه شهركها در نواحي صنعتي و اجراي آمايش سرزمين از عمده طرحهاي در حال اجرا است.
جهرمي در خاتمه افزود: در هفته صنعت و معدن 10 طرح در استان افتتاح مي شود كه در سرمايه‌گذاري در اين طرحها 10 ميليارد تومان هزينه مي‌شود و براي 250 نفر ايجاد اشتغال مي گردد.
انتهاي پيام/ف
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن