محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1844622074
معرفی استودیوهای انیمیشن سازی
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: View Full Version : معرفی استودیوهای انیمیشن سازی Rebecca25-08-2008, 03:28 PMویکی پدیا انیمیشن را اینگونه توصیف می کند : پویانمایی یا انیمیشن ( Animation) نمایش سریع و متوالی تصاویری از اثر هنری دو بعدی یا موقعیتهای مدلهای واقعی، برای ایجاد توهم حرکت است. حرکت روان تصاویر متحرک در انیمشینها، ناشی از یک خطای باصره است که به دلیل پدیده ماندگاری تصاویر پدید میآید. رایج ترین روش برای نمایش انیمشن، سینما یا ویدئو است . سالهاست که انیمیشن دیگر تنها مخصوص کودکان نیست و مطالب و مفاهیمی در آن مطرح می شود که با معنا و مفهوم فیلمهایی که برای بزرگسالان ساخته و تهیه می شود برابری می کند . استودیوهای متعددی در این زمینه فعالیت می کنند که وظیفه چه بسا مشکلتر از استودیوهای فیلم سازی بر عهده دارند چرا که باید بسیار خلاقانه تر از آنها عمل کنند ، اینجا نه بازیگری ست با احساسات خاص خود و نه می توانند با بازیگران مورد نظر خود قرار داد ببندند تا محصول آنها پر فروش تر و پر بیننده تر باشد تنها یک چیز حرف اول را می زند : خلاقیت ، خلاقیت و باز هم خلاقیت . معرفی و بررسی آثار این استودیوها خالی از لطف نخواهد بود . Rebecca25-08-2008, 03:35 PMhttp://www.jimhillmedia.com/mb/images/upload/Pixar-Animation-Studios-A-w.jpg «داستان اسباب بازي» اولين فيلم بلند استوديو انيميشن پيکسار و نيز اولين فيلم بلند انيميشني بود که تماماً با کامپيوتر ساخته شده بود. اما تاريخچه اين استوديو به خيلي قبل برمي گردد، حتي پيش از اينکه استوديو به کمپاني لوکاس فيلمز با مسووليت محدود متعلق به جرج لوکاس بپيوندد، ريشه هاي اين استوديو به دانشگاه يوتا و انستيتو تکنولوژي نيويورک مي رسد. استيون پي. جابز- يکي از پايه گذاران شرکت هاي اپل کامپيوتر و نکست- مرد جوان موفق دنياي رايانه در سال 1986 اين کمپاني مستقل و کوچک را خريد. نام پيکسار از انيميشن کوتاهي که اين کمپاني جوان ساخته بود وام گرفته شده است. پس از توليد چندين انيميشن کوتاه که همگي جوايز متعددي را براي پيکسار به ارمغان آوردند و همچنين عرضه بسته هاي نرم افزار انيميشن، نابغه هاي خلاق اين استوديو چندين فيلم تبليغاتي به يادماندني خلق کردند سپس به کمپاني والت ديزني پيوستند و ساخت فيلم هاي انيميشن بلند را آغاز کردند. اين آثار (داستان اسباب بازي و دنباله اش داستان اسباب بازي 2 و زندگي يک حشره) به موفقيت هاي عظيم تجاري دست يافتند و هم نظر تماشاگران را به خود جلب کردند و هم نظر منتقدان را. نبوغ پيکسار تا به امروز 9جايزه اسکار براي اين کمپاني به ارمغان آورده است. ريشه ها؛ 1970 تا اواخر 1980 همه چيز از دهه 1970 آغاز شد، زماني که الکساندر شار مدير آن زمان انستيتو تکنولوژي نيويورک به دنبال فردي بود تا فيلمي انيميشن براساس آهنگ «توبي توبا» بسازد. او اين کار را به اد کتمول متخصص کامپيوتر سپرد که دکترايش را از دانشگاه يوتا گرفته بود. او و چندين نفر ديگر مشغول به کارهاي گرافيکي با کامپيوتر شدند. با اينکه «توبي توبا» هيچگاه ساخته نشد اما اين گروه موفق شدند کليپ هاي کوتاهي با کامپيوتر بسازند. در همين زمان يعني سال 1979 بود که جرج لوکاس از اين گروه خواست تا به لوکاس فيلمز با مسووليت محدود بپيوندند، يعني جايي که نطفه تريلوژي «جنگ ستارگان» بسته شده بود. کتمول و گروهش نيز قبول کردند. طي سال هاي بعدي کتمول و گروهش برنامه ها و وسايل گرافيکي نوآورانه يي براي لوکاس خلق کردند، از جمله کامپيوتر تصويرگري به نام «پيکسار». پيکسار در آن موقع براي طراحي و پرداخت سکانس هاي انيميشن و گرافيکي بسيار پيشرفته استفاده مي شد. برخلاف کامپيوترهاي ديگر تصاويري که پيکسار توليد مي کرد از شفافيت و وضوح بالايي برخوردار بودند و قادر بود تصاوير رنگي سه بعدي توليد کند؛ تصاويري از خانه و ساختمان گرفته تا گردباد و موجودات فضايي. جالب اينجاست که پيکسار هم به کار متخصصان پزشکي موسسه جان هاپکينز آمد و هم تکنسين هاي پيش بيني وضع هوا و همچنين به مهندسان نفت در پيدا کردن چاه هاي نفت کمک کرد. سرعت پيکسار خارق العاده بود؛ دويست برابر سرعت برنامه هاي کامپيوتري ديگر. در سال 1984 جان لسه تر از طرف استوديو والت ديزني به لوکاس فيلمز رفت و مدت يک ماه را در آنجا به بازديد عملکرد کتمول و گروهش پرداخت. او پيش از اين کتمول را در کنفرانسي در مورد گرافيک کامپيوتري ديده بود و با وي آشنايي داشت. لسه تر فارغ التحصيل انستيتو هنر کاليفرنيا بود و در دوران دانشجويي اش دو جايزه دانشجويي براي ساخت فيلم هاي کوتاه انيميشن اش برده بود. لسه تر نيز به پروژه کتمول پيوست. در اين زمان لوکاس به دنبال شريک بود، جابز علاقه خودش را ابراز کرد اما روساي کمپاني اپل نظر او را قبول نکردند. سال 1985 جابز از اپل جدا شد و کمپاني نکست را پايه گذاري کرد که تخصص اش ساخت کامپيوترهاي شخصي بود. او در سال 1986 ده ميليون دلار به جرج لوکاس داد و پيکسار را از او خريد و کمپاني مستقلي بنا نهاد. کتمول، لسه تر و ديگر اعضاي گروه فکر مي کردند جابز به آنها اجازه مي دهد بازي هاي گرافيکي خودشان را ادامه بدهند اما جابز به آنها دستور داد خيالات انيميشن سازي و فيلمسازي شان را کنار بگذارند و توجه شان را معطوف به برنامه هاي گرافيکي بکنند که فروش داشته باشد. پستي و بلندي؛ اواخر دهه 1980 تا 1991 جابز بعدها به مجله فورچون گفت؛«اگر سال 1986 مي دانستم که چرخاندن پيکسار چقدر خرج برمي دارد، هيچ وقت آن را نمي خريدم.» اما در همان زمان هم گروه پيکسار موفق به طراحي برنامه هاي ابداعي شده بودند که در زمان، انرژي و هزينه صرفه جويي مي کرد. سال 1986 يکي از محصولات پيکسار به نام «لوکسو جونيور» نامزد اسکار بهترين انيميشن کوتاه شد و بعد از آن هم نوبت به نامزدي «روياي رد» رسيد و بعد از آن هم کمپاني موفق به توسعه برنامه رندرمن شد. اين برنامه دست گروه را در رنگ آميزي و طراحي سه بعدي بازتر مي کرد. رندرمن تصاويري ايجاد مي کرد که بسيار واقعي بودند. مي توان گفت زحمات گروه و کار با نرم افزار رندرمن زماني به نتيجه رسيد که انيميشن کوتاه «تين بوي» نوشته و ساخته جان لسه تر در سال 1988 برنده اسکار بهترين انيميشن کوتاه شد. جابز بخش گرافيکي و انيميشن کمپاني را در سال 1989 با پيوستن به کمپاني کولوسال پيکچرز توسعه داد. کولوسال استوديو فيلم و انيميشن سازي و طراح جلوه هاي ويژه بود. اين کمپاني مدير تبليغاتي پيکسار براي ساخت تبليغات تلويزيوني بود. پيشينه کولوسال در کار با رسانه هاي عمومي و نوآوري هاي پيکسار نويد موفقيت هاي عظيمي را مي داد. سال 1990 بود که هزينه هاي توليد رندرمن و بخش هاي جانبي اين برنامه جواب داد و توجه کمپاني هاي بزرگي چون ديجيتال ايکويپمنت، آي بي ام و اينتل را به خودش جلب کرد. پيکسار در آن زمان دوفيلم تبليغاتي انيميشن خلق کرد. يکي از اين دو تبليغ آبنبات «هولز» محصول کارخانه لايف سيورز بود که ساخت آن دوازده هفته طول کشيد و پخش آن از تلويزيون با استقبال روبه رو شد. اما اوضاع هنوز کاملاً بر وفق مراد پيکسار نشده بود و جابز مجبور شد بخش کوچکي از پيکسار و وسايلش را بفروشد. اين در حالي بود که ديگر کمپاني جابز يعني نکست در حال بازدهي بود و انتظار مي رفت تا پايان سال 1990 به سرمايه صدميليون دلاري برسد و پيکسار در تلاش بود تا شايد سود و هزينه اش را سر به سر کند. در فوريه همان سال پيکسار 30 تن از کارکنانش را بيرون کرد. رسانه ها جابز را بازخواست کردند به اين دليل که هيچ گاه براي نقشه ها و آرزوهايش برنامه دقيقي ندارد. و هنوز مانده بود تا ناجي پيکسار ظهور کند؛ «داستان اسباب بازي». اولين فيلم انيميشن بلندي که با کامپيوتر طراحي و ساخته شده بود و حاصل همکاري پيکسار و لسه تر و رفيق قديمي لسه تر يعني والت ديزني بود. طبق قراردادي که بين پيکسار و والت ديزني بسته شد پيکسار تعهد داد سه فيلم انيميشن بسازد و در بخشي از سود فروش فيلم ها سهيم باشد و والت ديزني هم هزينه هاي آن را تامين کند. ترکيب جادويي نبوغ و مهارت؛ 1992 تا 1995 سال 1992 همکاري پيکسار و والت ديزني دومين اسکار انيميشن کوتاه را براي پيکسار به ارمغان آورد. سال بعد جابز مجبور شد چند تن از کارکنان کمپاني نکست را بيرون کند و همچنين براي جلوگيري از ضرر بيشتر بخشي از کمپاني اش را بفروشد. اما در همين سال پيکسار به موفقيت هاي ديگري دست يافت از جمله سومين اسکار براي انيميشن کوتاه و نيز جايزه گولد کليو (جايزه ويژه فيلم هاي تبليغاتي) براي ساخت فيلم تبليغاتي «Arrows» براي شرکت ليسترين. سال بعد پيکسار به جايزه گولد کليو ديگري دست يافت، آن هم با ساخت انيميشن تبليغاتي «کونگا» براي کمپاني لايف سيورز. با وجود همه اين موفقيت ها به دليل ضربه يي که پيکسار در گذشته خورده بود اين کمپاني هنوز به سوددهي کامل نرسيده بود. سال 1995 ساخت «داستان اسباب بازي» به پايان رسيد و همه منتظر بودند تا نتيجه کار را ببينند. «داستان اسباب بازي» نوامبر آن سال روي پرده رفت. تام هنکس، تيم آلن، دان ريکلز و آني پات جاي شخصيت هاي اين فيلم صحبت کردند و رندي نيومن هم موسيقي متن فيلم را ساخت. در اين سال همچنين کمپاني موفق به فروش صدهزار نسخه از برنامه رندرمن شد و نيز قرارداد مهمي با مايکروسافت بست و براي اولين بار پيکسار به سوددهي رسيد. سال 1995 سال بالا رفتن از نردبان موفقيت با سرعت نجومي براي پيکسار بود؛ «داستان اسباب بازي»، پيش از تعطيلات شکرگزاري روي پرده رفت و در اولين هفته اکرانش چهل ميليون دلار فروش کرد و با استقبال گرم منتقدان و فيلم دوستان روبه رو شد. سپس سهام نزدک پيکسار سود کلاني براي آنها به همراه آورد. موفقيت بعدي نامزد شدن «داستان اسباب بازي» در رشته هاي مختلف در اسکار و گولدن گلوب بود. اين انيميشن دو اسکار براي پيکسار به ارمغان آورد از جمله اسکار دستاورد هنري براي نوشتن و کارگرداني فيلم که نصيب جان لسه تر شد. پايان شب سياه از اين به بعد بود که مسير ساخت انيميشن هاي پيکسار روي غلتک افتاد و علاوه بر بازدهي نجومي، چندين و چند انيميشن به ياد ماندني را به تاريخ سينما اضافه کرد، انيميشن هايي که کودکان و نيز پير و جوان را به سالن هاي سينما کشاند و ستايش منتقدان را به همراه داشته؛ شرکت هيولاها(برنده اسکار بهترين ترانه و نامزد اسکار در رشته هاي بهترين فيلم انيميشن، بهترين موسيقي متن و بهترين طراحي صدا سال 2002)، در جست وجوي نيمو (برنده اسکار بهترين انيميشن و نامزد اسکار بهترين موسيقي متن، بهترين طراحي صدا و بهترين فيلمنامه ارژينال سال 2005)، شگفت انگيزها(برنده اسکار بهترين انيميشن و طراحي صدا و نامزد بهترين فيلمنامه ارژينال سال 2005)، ماشين ها(نامزد اسکار بهترين انيميشن و موسيقي متن سال 2007)، راتاتويي (برنده اسکار بهترين انيميشن و نامزد اسکار بهترين فيلمنامه سال 2008) و وال- اي انيميشني که امسال بخت مسلم اسکارهاي متعددي است؛فيلمي که تاکنون رضايت همه جانبه منتقدان را جلب کرده و در گيشه هم مانوري فوق العاده داشته است. منبع: سايت استوديو انيميشن پيکسار حسین عیدی زاده Rebecca25-08-2008, 04:03 PMhttp://tbn0.google.com/images?q=tbn:u56UeHUCP-hkDM:http://bp1.blogger.com/_mPf03S0We-Y/SCV_JRaNlGI/AAAAAAAAAE4/rSs4GJFiLAc/s320/toystory.jpg داستان اسباب بازي (1995) : با صداپيشگي تام هنکس و تيم الن، پيکسار موفق شد يکي از تاثيرگذار ترين انيميشن هاي سه بعدي را خلق کند. داستان چند اسباب بازي و عروسک که بر اختلافات تفرقه ساز چيره مي شوند و در نهايت زندگي آرامي را در کنار پسرک دست و پا مي کنند. داستان شيرين و تکنيک مسحور کننده اين فيلم، هم نوجوانان و هم بزرگسالان را شيفته اين فيلم کرد. http://i38.tinypic.com/2vlptaw.jpg زندگي يک حشره (1998) : بعد از موفقيت فيلم قبلي، جان لستر دومين انيميشن را براي پيکسار کارگرداني کرد اما همزماني اين انيميشن با فيلم مورچگان ساخته دريم ورکس، چندان به نفع پيکسار نبود به خصوص که فيلم مورچگان از صداي وودي آلن بهره برده بود. http://tbn0.google.com/images?q=tbn:50bAorX3WN_LzM:http://www.laughingplace.com/files/Info/Movies/ToyStory2Poster.gif داستان اسباب بازي 2 (1999) : بازگشت قهرمانان داستان اول با يکسري موقعيت هاي تاريخي و متفاوت از قبل، بار ديگر پيکسار را به اوج برد. اين بار جذابيت هاي داستاني و بصري در سطحي بالاتر قرار گرفته و ارجاعات سينمايي هم سر و کله شان پيدا مي شود. http://tbn0.google.com/images?q=tbn:IL0zS_fRNc_Q6M:http://www.cinema.com/image_lib/4319_heading.jpg شرکت هيولاها(2001) : با خلق چند هيولاي بامزه و شيرين که با ترساندن کودکان اموراتشان مي گذرد، پيکسار يکي از بهترين هاي خود را خلق کرد. صداپيشگي جان گودمن و استيو بوشمي به فيلم رنگ و لعاب بيشتري بخشيده و در کل اين فيلم يکي از بهترين هاي تاريخ است. http://tbn0.google.com/images?q=tbn:WCM1Bb 9kRG-XLM:http://www.the-reel-mccoy.com/movies/2003/images/FindingNemo_poster.jpg در جست و جوي نيمو (2003) : اندرو استنتن با همين فيلم بود که نامش بر سر زبان ها افتاد. با اينکه فيلم از ستارگان هاليوودي براي صداپيشگي استفاده نکرده، اما داستان و ايده فيلم به همراه طنز خاص استنتن آنقدر خوب و جذاب است که به يک کلاسيک تبديل شده. http://tbn0.google.com/images?q=tbn:zBZwScjkci4HlM:http://www.govashir.com/ShortCut/deanesmay-incredibles.jpg شگفت انگيز ها (2004) : برد برد، کارگرداني اين پروژه را به عهده داشت و با اينکه تا سال 2012 خبري از قسمت بعدي اين فيلم جذاب و سوپرقهرماني نيست، اما کماکان اين انتظار وجود دارد تا قسمت هاي بعدي شگفت انگيز ها ساخته شود. پايان خود فيلم که چنين مي گويد. http://tbn0.google.com/images?q=tbn:M3qCgzERBoKHaM:http://www.dan-dare.org/FreeFun/Images/CartoonsMoviesTV/CarsPoster.jpg ماشين ها (2006) : بازگشت لستر به يک فضاي صميمي با فيلم ماشين ها رقم خورد. صداي پل نيومن و مايکل کيتون هم در فيلم شنيده مي شود. http://tbn0.google.com/images?q=tbn:Q6VVsUuXAqheKM:http://www.dan-dare.org/FreeFun/Images/CartoonsMoviesTV/RatatouillePoster.jpg راتاتويي (2007) : آشپزي به عنوان يک هنر بامزه و غذاهاي جور واجور، موضوع فيلم بعدي است که باز برد آن را ساخته. فيلم يکي ديگر از اسکاري هاي پيکسار است و باز طبق معمول ايده و داستان جذاب و نو فيلم، برگ برنده آن است. http://tbn0.google.com/images?q=tbn:I1k7Rtsbs2pxbM:http://www.collider.com/uploads/imageGallery/Walle_Pixar/wall-e_pixar_movie_poster_final_onesheet.jpg وال-اي ( 2008 ) : رباتی به نام wall.e پس از صدها سال تنهايي و انجام كارهايي كه براي آنها ساخته شده بود هدف تازهاي در زندگي اش ميیابد و اين درست موقعی است كه او با ربات جستجوگر زيبايي به نام ايو آشنا ميشود . انیمیشنی سرشار از عشق ، تنهایی و سرانجام زمین در سالهای آینده . Rebecca25-08-2008, 05:55 PMhttp://www.laughingplace.com/files/DLPStudioPreview01/towerandstore.jpg استودیوی والت دیزنی (دیسنی)، نهم خرداد ماه سال ۱۹۲۲با ۴۰دلار سرمایه شخصی "والت دیسنی" تاسیس شد و با گذشت ۸۵سال سرمایه این استودیو به میلیاردها دلار بالغ میشود. این استودیو امروزه از بزرگترین مراکز تولید و عرضه فیلمهای انیمیشنی و سینمایی جهان به شمار میرود و تولیدات آن مخاطبان گستردهای در گروههای سنی مختلف در سراسر جهان دارد. این شرکت تا پایان سال ۱۹۹۷با سرمایهای بیش از ۳۷میلیارد دلار و فروش سالانه ۲۲میلیارد و ۷۷میلیون دلار، در مقام نخست شرکتهای پولساز فیلمسازی جای داشت. http://tbn0.google.com/images?q=tbn:CeqyINzyH9N56M:http://www.tbkusa.com/walt-disney.jpg والت دیسنی بنیانگذار کمپانی دیزنی در سال ۱۹۰۱در ایالت ایلی نویز آمریکا، شهر شیکاگو، به دنیا آمد. پدر او یک کانادایی ایرلندی تبار و مادرش از نسل آلمانیهای آمریکایی تبار بود. والت یکی از ۵فرزند خانواده بود. او بیشتر دوران کودکی خود را در آنجا در یک مزرعه گذراند. او خیلی زود علاقهمند به نقاشی و هنر شد و به جای انجام دادن تکالیف مدرسه از حیوانات و طبیعت نقاشی میکشید. دیسنی در هفت سالگی نقاشیها و طرحهای خود را به همسایگان میفروخت. علاقه او به پدیدآوردن آثار هنری ماندگار از زمانی پدیدار گشت که او قسمتی از دیوار اتاقش را با زغال نقاشی کرد. والت برای تحصیل دبیرستان مککینلی در شیکاگو را انتخاب کرد. در آنجا، علایقش را بین نقاشی و عکاسی تقسیم کرد. او در انتشار روزنامه مدرسه نیز همکاری داشت. همچنین، بصورت شبانه در آکادمی هنرهای زیبا برای بالابردن تواناییهای نقاشی و طراحیش شرکت میکرد. پدر او مردی سختگیر و عبوس بود و والت همیشه پول کمی داشت، ولی همیشه از تشویق مادر و برادر بزرگترش برخوردار بود. حتی بعد از اینکه خانواده والت به کانزاسسیتی مهاجرت کردند ، دست از پرورش استعدادهای نقاشی خود برنداشت. او علاوه بر نقاشی به بازیگری نیز علاقهمند شد و در مدرسه و تئاتر محلی شهر فعالیت نمایشی داشت. در سال ،۱۹۱۸والت به صلیب سرخ ارتش پیوست و به فرانسه اعزام شد. او در آنجا، یکسال راننده آمبولانس بود. آمبولانس او پوشیده از نقاشی هایش بود. پس از بازگشت از فرانسه تصمیم گرفت بصورت تجاری به فعالیتهای هنری دست بزند. او خیلی زود براساس تجربیاتش متوجه هنر متحرکسازی شد. او شرکت Laugh-O-Gramsرا تاسیس کرد و به تهیه انیمیشن برای شرکتهای محلی کانزاسسیتی پرداخت. ولی پول او به آخر رسید و شرکتش ورشکست شد. اما دیسنی با این شکست از هدف خود دست برنداشت. او نمونهای از کارهای قبلی خود را برداشت و راهی هالیوود شد تا کسبوکار جدیدی بیابد و این در حالی بود که هنوز ۲۲سالش تمام نشده بود. http://tbn0.google.com/images?q=tbn:FnDtN3fIBX2I8M:http://steveandamysly.tannerworld.com/databank/2006/image_disneypixar11.jpg برادر وی، روی دیسنی ( (Disney Royدر کالیفرنیا بود. او مشوق والت بود و حس مشترکی با وی داشت. دو برادر در کالیفرنیا با ۲۵۰دلار خود و ۵۰۰دلاری که قرض گرفته بودند، یک کارگاه در گاراژ عمویشان تاسیس کردند. بهزودی آنها سفارشی برای آلیس در سرزمین عجایب - از کارهای قبلی والت- از نیویورک دریافت کردند. دو برادر پس از آن کار خود را گسترش دادند و به یک دفتر در هالیوود انتقال یافتند. این جدیت و باور والت بود که بعدها او را در صدر اجتماع هالیوود قرار داد. http://tbn0.google.com/images?q=tbn:Kh95VT3T2DK3qM:http://oathkeeperspassion.com/behindthekey/dcharacters/mickeymouse/Plane-crazy.jpg استعداد او برای اولین بار در کارتون صامت Plane Crazyمتبلور شد و در سال ۱۹۲۸اولین کارتون صدادار را با شخصیت "میکی ماوس" ارایه داد. او همچنین برای اولین بار کارتونهای رنگی را ارایه کرد و برای دو سال بهتنهایی از اینگونه انیمیشن تولید میکرد. در ۱۹۳۲برای اولین بار جایزه "استودیو آکادمی" را دریافت کرد. http://tbn0.google.com/images?q=tbn:1dqpqqmGMqrmXM:http://www.adinebook.com/images-1/images/products/9648285721.240.jpg در سال ۱۹۳۷فیلم تمام انیمیشن سفیدبرفی و هفت کوتوله را ارائه داد که هزینه ساخت آن ۱۴میلیون ۹۹هزار دلار بود و هنوز یکی از بزرگترین شاهکارهای تاریخ متحرکسازی شناخته میشود. در پنج سال بعدی استودیو والت دیسنی چندین فیلم بلند متحرک دیگر نیز تهیه کرد. در سال ۱۹۴۰استودیو والت دیسنی بیش از یکهزار هنرمند، متحرکساز، قصهنویس و تکنسین داشت و کار ساخت یک استودیو دیگر نیز بهپایان رسیده بود، گرچه در طول جنگ جهانی ۹۴درصد امکانات استودیو در اختیار ساخت فیلمهای تبلیغاتی و آموزشی برای دولت و ارتش بود. با رشد فیلمسازی و متحرکسازی والت دیسنی متوجه یکی دیگر از رویاهایش شد، یک پارک تفریحات. برادرش این سرمایهگذاری را سود ده نمیدانست و هیات مدیره و چند تن از بانکداران را قانع کرد که درخواست والت برای پول را نپذیرند. ولی والت متوجه منبع دیگری برای تامین سرمایه شد، تلویزیون. در آن زمان تلویزیون به عنوان جدیدترین وسیله سرگرمی شناخته شده بود. http://tbn0.google.com/images?q=tbn:N-2VB 9l8F7BtJM:http://www.disneyfrontier.com/wp-content/uploads/2006/09/disneyland_paris_castle.jpg والت با کمپانی ABCاز اولین پخشکنندگان تلویزیونی قرارداد بست. او پنح میلیون دلار سرمایه دریافت کرد و در قبال آن متعهد شد میکی ماوس را وارد برنامههای تلویزیونی کند. این پارک در ۱۹۵۵افتتاح شد. ولی این شروع کار بود. او در مرکز ایالت کالیفرنیا ۴۵مایل مربع زمین خریداری کرد و پس از هفت سال در اکتبر " ۱۹۷۱جهان دیزنی" شامل پارک تفریحی جدید، نمونهای ساخته شده از شهرهای آینده و استودیو Disney-MGMافتتاح شد. والت دیسنی در سال ۱۹۶۶درگذشت. منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی Rebecca26-08-2008, 02:01 PMhttp://tbn0.google.com/images?q=tbn:Iw4Yh-YCc0CvyM:http://blvld.persiangig.com/Blog%2520Photo%252011/alice_in_wonderland 1.jpg آلیس در سرزمین عجایب (1923) :این فیلم اولین فیلم دیسنی محسوب می شود که همراه با یک گروه توانایی از تصویربرداران ساخته شد که در آن، دختر بچه ای بعنوان قهرمان فیلم می توانست با شخصیتهای کارتونی بازی کند. ماجراهای اسوالد، خرگوش خوش شانس (1926) : موجودی کوچک و دوست داشتنی بود که نیروهای خارق العاده ایی داشت . این انیمیشن صامت بود . http://tbn0.google.com/images?q=tbn:4bmTT0RlKhgdiM:http://thisdayindisneyhistory.homestead.com/files/MickeyMouseB_W.jpg میکی ماوس (1928) : شخصیت کارتونی مشهور دیزنی خلق میشود ، در ابتدا نام او "مورتیمر ماوس" بود، که در سومین فیلم : "قایق بخاری ویلی"، نامش به "میکی ماوس" تغییر یافت. "میکی ماوس" قابلیتهای خود را مدیون "ایورکس" است که بهترین انیماتور آن زمان و دوست صمیمی دیسنی بود .دیسنی در "قایق بخاری ویلی" موسیقی را به فیلم اضافه کرد . این فیلم در 18 نوامبر 1928 اکران عمومی شد و از جانب تماشاگران و جراید پوشش خبری بسیار وسیعی داشت . در اواخر دهه بیست میکی دارای صدا شد ، دیسنی خود 20 سال صدای میکی را تامین کرد . سمفونیهای احمقانه (1929) : این سری کارتونها خلاقیتهای دیسنی را آشکار می کند . رقص اسکلتها (1929) : چند گربه در قبرستانی با چهار اسکلت که از قبرهایشان بیرون آمده اند مواجه می شوند که در هنگام طلوع خورشید به جایگاهشان بر می گردند . موسیقی این کارتون شگفت انگیز است اثری از "کارل استالینگ"بر اساس "مارش کوتوله ها"ی ادوارد گریگ . http://tbn0.google.com/images?q=tbn:9uVJbfvWUWUUOM:http://www.dizpins.com/archives/images/2007junepics/wdw_flowers_trees.jpg گلها و درختها(1932) : انیمیشنی تمام رنگی که اولین جایزه اسکار را برای دیسنی به ارمغان آورد . http://tbn0.google.com/images?q=tbn:oKn3pn0dtsKd 0M:http://users.sch.gr/hartzoulakis/uv/pics/3_little_pigs.jpg سه بچه خوک(1933) : یکی از زیباترین انیمیشنهای دیسنی در آن زمان با ترانه زیبای "فرانک چرچیل" . http://tbn0.google.com/images?q=tbn:F2uiZOk3bsUz_M:http://tinypic.com/2550ryg.gif سفید برفی و هفت کوتوله (1937 ) : اولین فیلم بلند انیمیشن که چهار روز پیش از تعطیلات کریسمس، برای اولین بار در سینمای میدان کارثی هالیوود نمایش داده شد و برای دیسنی یک مجسمه اسکار بزرگ همراه با هفت مجسمه کوچکتر -به یاد هفت کوتوله- به همراه آورد . http://tbn0.google.com/images?q=tbn:oaoqXpAPHi0E1M:http://www.theplatelady.com/plates3/pinoccio-and-blue-fairy.jpg پینوکیو (1940) : عروسک چوبی با نمک همراه با همه خوبی ها و وسوسه هایش که نمود انسانها در دنیای واقعی بود . فانتازیا (1940) ، دامبو (1941) ، بامبی (1942) . http://tbn0.google.com/images?q=tbn:mMUxX3I8qe5zSM:http://pardis.150m.com/junglebook.jpg کتاب جنگل (1967) : آخرین انیمیشن بلند والت دیسنی بود . Rebecca28-08-2008, 02:06 PMhttp://content.answers.com/main/content/wp/en/f/f3/Dreamworks.jpg دریم ورکز انیمیشن یک سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2234]
-
گوناگون
پربازدیدترینها