تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816473445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست خبري «نخستين همايش علمي اسلام و آسيب‌هاي اجتماعي» عنوان شد: ارائه آمارهاي آسيب‌هاي اجتماعي به روش چهل‌ستون و بيستون در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در نشست خبري «نخستين همايش علمي اسلام و آسيب‌هاي اجتماعي» عنوان شد: ارائه آمارهاي آسيب‌هاي اجتماعي به روش چهل‌ستون و بيستون در كشور
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آسيب‌هاي اجتماعي

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور با اذعان به توجه اندك مسوولان به ظرفيت گسترده دين براي مداخله پيشگيرانه در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي كشور گفت: در روايات، اشارات متعددي به ارتقاي سطح زندگي و امور زناشويي و غيره شده است؛ اما تا كنون كار كارشناسي در مورد انطباق و اجراي اين اصول در كاهش و كنترل آسيب‌هاي اجتماعي صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار «اجتماعي» ايسنا، حجت‌الاسلام‌ و المسلمين سيد مهدي سيدمحمدي در نشست خبري نخستين همايش علمي اسلام و آسيب‌هاي اجتماعي كه صبح امروز در ستاد مركزي سازمان بهزيستي برگزار شد، افزود: با توجه به مسووليت اين سازمان در كنترل و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي، استفاده از ظرفيت كلان اسلام براي مداخله در آسيب‌ها به عنوان ضرورتي اجتناب‌ناپذير احساس شد كه پس از برگزاري جلسات كارشناسي و تشكيل كارگروه‌ها‌يي در اين زمينه، نتايج اين جلسات در همايش10 و 11تيرماه جاري در راستاي ارائه الگوهاي جديد ارائه مي‌شود.

وي با بيان اين براي دستيابي به اين هدف تاكنون 9 كارگروه‌ ‌در مباحث اعتياد، طلاق، فرار از خانه، زنان و دختران آسيب‌ديده و در معرض آسيب، آسيب‌هاي نوپديد و فضاهاي مجازي، خشونت خانگي، خودكشي، كودك‌ آزاري و كودكان كار و خيابان تشكيل شده است، تصريح كرد: هر كارگروه از پنج تا شش نفر از اساتيد حوزه، دانشگاه و همچنين مديران اجرايي با سابقه كاري در حيطه‌هاي ياد شده، تشكيل شد كه خلاصه‌اي از مقالات، نظرات و كارهاي كارشناسي اين گروه‌ها در همايش ارائه مي‌شود.

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور، هدف از برگزاري اين همايش را دست يافتن به مدل‌هاي جديد در كنترل و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي، ايجاد پل ارتباطي ميان انديشمندان حوزه و دانشگاه براي بررسي مباحث چالشي پيش روي آسيب‌ها و ارائه نتايج نهايي و استفاده از نظرات مراجع عظام تقليد و ارائه پيام‌هاي آن‌ها اعلام كرد.

وي با بيان اين كه نتايج اين همايش دو روزه، با چاپ مقالات و استمرار در اجراي مدل‌ها و الگوهاي جديد نمايان خواهد شد، اظهار كرد: براساس اين الگوها، توصيه‌ها و تذكراتي به ساير دستگاه‌هاي درگير در كنترل و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي براي روشن شدن تكاليف آن‌ها ارائه خواهيم كرد.

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور با بيان اين كه با برگزاري نشست‌ها با برخي سازمان‌هاي منطقه‌اي همچون سازمان كنفرانس اسلامي، آن‌ها آمادگي خود را براي برگزاري چنين همايشي براي كشورهاي اسلامي اعلام كرده‌اند، گفت: اين همايش دو روزه، در روزهاي 10 و 11 تير ماه جاري در چهار كارگروه آموزشي در زمينه اعتياد، فرار، آسيب‌هاي نوپديد و خودكشي برگزار مي‌شود.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود گلزاري ـ دبير علمي نخستين همايش علمي اسلام و آسيب‌هاي اجتماعي ـ نيز با حضور در اين نشست در تشريح مفهوم برخي آسيب‌هاي اجتماعي همچون اعتياد كه از آن به نام بيماري ياد مي‌شود، عنوان كرد: افسردگي و اعتياد هر دو بيماري هستند، اما تفاوت‌هايي از نظر شعاع اثرگذاري، جرم خيزي و انتقال بيماري دارند، بنابراين مسوولان بايد در مورد آسيب‌ها فكر اساسي كنند و آن را مساله‌اي فردي ندانند.

گلزاري با انتقاد از رسانه‌ها، يكي از مشكلات پيش رو را درخواست خبرنگاران براي ارائه آمارهاي آسيب‌ها، عنوان و بيان كرد: رسانه‌ها به دنبال آمار هستند، در حالي كه در كشور، سيستم واحد و مركز منظمي براي آمارها وجود ندارد و اين امر يكي از مشكلات است.

دبير علمي نخستين همايش علمي اسلام و آسيب‌هاي اجتماعي خاطرنشان كرد: همچنين برخي مسوولان نيز آمارها را كمتر از رقم واقعي اعلام مي‌كنند كه اين امر حاكي از بي‌توجهي و ساده‌انگاري آن‌ها در برابر واقعيت است.

وي با طرح سوالي چون «از بررسي آسيب‌ها به دنبال چه هستيم»؟ پاسخ داد: مهمترين نياز كنوني كشور، شناخت زمينه‌هاي خطر و عوامل ايجاد كننده آن به منظور اعلام به مردمي است كه هنوز در خطر نيفتاده‌اند، بنابراين پيشگيري ميسر نمي‌شود، مگر آن كه زمينه‌هاي ايجاد آسيب‌ها شناسايي شود.

گلزاري با استناد به مصاحبه‌ خود با دختران فراري در اورژانس اجتماعي «123»، عنوان كرد: عده قابل توجهي از آن‌ها را دختراني تشكيل مي‌دادند كه به عنوان فرزندخوانده در خانواده‌ها پذيرفته شده بودند و عليرغم حمايت‌هاي اقتصادي، از حمايت عاطفي بهره‌مند نبودند.

به گفته وي، يكي از مهم‌ترين دغدغه‌ها در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي، اثرات جدي آسيب‌ها بر مسايل اجتماعي و امنيتي جامعه است.

دبيرعلمي نخستين همايش علمي اسلام و آسيب‌هاي اجتماعي با بيان اين كه اسلام مكتب راهگشا در زمينه شناخت انسان، عوامل انحراف و راه‌هاي برون رفت از آسيب‌هاست، تاكيد كرد: متاسفانه در اين زمينه‌ها فعال نيستيم و زماني كه به مبحث اسلام و آسيب‌هاي اجتماعي وارد شديم، فهميديم اين حوزه چقدر بكر مانده است.

گلزاري در پاسخ به اين كه چرا در اين همايش، موضوع مسايل جنسي و نحوه برخورد با آن مطرح و بررسي نمي‌شود، اضافه كرد: مسائل مربوط به نيازهاي جنسي يكي از موضوعاتي است كه بايد ضمن اطلا‌ع‌رساني درست، براي پاسخ به آن، روشي سالم و در چارچوبهاي لازم داشت تا فرد دچار مشكلات اخلاقي و تنش‌هاي روحي نشود. هر چند پاسخ اوليه، تسهيل ازدواج است، اما بين بيداري غريزه جنسي، در اوايل دوره نوجواني و سن ازدواج،10 سال فاصله‌ وجود دارد.

وي عنوان كرد: اين كه در برابر كشش جنسي اين سنين چه پاسخي داشت، از سوالات پيش روست و معتقدم، بايد همايش مستقلي با همين وسعت و در ابعاد علمي، اجتماعي و اسلامي برگزار شود.

دبير علمي نخستين همايش علمي اسلام و آسيب‌هاي اجتماعي با بيان اين كه آسيب، همچون عفونتي است كه مابقي اعضاي بدن را دربر مي‌گيرد، توضيح داد: اين در حاليست كه زيربناي تمامي آسيب‌هاي اجتماعي مسايل جنسي نيست.

لازم به ذكر است اين همايش دو روزه،10 تيرماه جاري و راس ساعت 9 صبح در سالن اجتماعات وزارت كشور با حضور رييس قوه مقننه، وزير رفاه و رييس سازمان بهزيستي، افتتاح و پيام دريافت شده دو تن از مراجع تقليد قرائت مي‌شود.

انتهاي پيام
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن