تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815647839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس دانشگاه علوم پزشكي قزوين: براي مبارزه با موادمخدر با خلأ قانوني مواجه هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس دانشگاه علوم پزشكي قزوين: براي مبارزه با موادمخدر با خلأ قانوني مواجه هستيم
خبرگزاري فارس: رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان قزوين قوانين موجود مبارزه با مواد مخدر در كشور را فاقد جديت و قاطعيت لازم دانست.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، علي اكبر زينالو پيش از ظهر امروز در همايش درمان و بازپروري و كاهش آسيب ناشي از سوء مصرف مواد مخدر كه در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشكي قزوين برگزار شد، بيان داشت: مواد مخدر معضل بزرگي است كه اجتماع ما را تهديد مي‌كند و كشور ما به لحاظ اينكه هم مرز با يكي از مهم‌ترين كشورهاي توليدكننده مواد مخدر واقع شده در معرض آسيب جدي قرار دارد.
وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران يكي از كشورهاي پيشتاز در مبارزه با مواد مخدر است كه با اين وجود ما شاهد آلودگي و عوارض جانبي مواد مخدر در جامعه اسلامي هستيم.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان قزوين توضيح داد: مبارزه فراگير و قاطع عليه كليه فعاليت‌ها و اقدامات غيرقانوني مرتبط با مواد مخدر، جلوگيري از تغيير الگوي مصرف، اتخاذ تدابير لازم براي حمايت‌هاي اجتماعي براي افراد بازتواني شده و خانواده آنها، اتخاذ تدابير لازم براي حضور و مشاركت جدي مردم و خانواده‌ها در زمينه پيشگيري، كاهش آسيب و درمان معتادان و توسعه مطالعات و پژوهش‌هاي بنيادي از جمله سياست‌هاي كلي مبارزه با مواد مخدر است.
وي اضافه كرد: يكي از مسائلي كه موجب مي‌شود افراد به سمت مواد مخدر روي آورند عدم آگاهي و پايين بودن سطح سواد است به طوري كه هشتاد درصد افراد آلوده به مواد مخدر و معتاد، كم سواد و بي‌سواد هستند و سطح تحصيلاتشان پايين‌تر از ديپلم است.
زينالو افزود: آموزش و كار فرهنگي نقش مهمي را در پيشگيري از اعتياد ايفا مي‌كند كه لازم است در اين خصوص تلاش‌ها و اقدامات بيشتري صورت گيرد.
وي تربيت خانوادگي، اشتياق به تحصيل و دانستن مهارت‌هاي زندگي را از عوامل مهم در پيشگيري از اعتياد دانست.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان قزوين با اشاره به لزوم حمايت از افراد بازتوان گفت: حمايت از افرادي كه استعمال مواد مخدر را ترك كرده و درمان شده‌اند نقش مهمي در جلوگيري از بازگشت دوباره آنها دارد، ولي اين حمايت به صورت جدي وجود ندارد به طوري كه به كمتر از ده درصد از اين افراد شغل داده شده است.
وي با اشاره به اقدامات دولت در زمينه مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد: طي دو سال گذشته دولت حركت‌هاي جدي را در كاهش آسيب‌ها، افزايش حمايت‌ها و پوشش‌ها نسبت به ده سال گذشته انجام داده است ولي با اين وجود ما نيازمند تلاش بيشتري در اين بخش هستيم.
زينالو خواستار بازنگري در قوانين برخورد با مجرمان مواد مخدر شد و عنوان داشت: در كشورهاي همجوار ما قوانين برخورد با مجرمان مواد مخدر بسيار شديد است لذا افراد به لحاظ هراسي كه از قانون دارند مرتكب جرم نمي‌شود اما در كشور ما اينگونه نيست.
وي تصريح كرد: ما براي برخورد با مجرمين مواد مخدر نيازمند قوانين جدي‌تر و شديدتري هستيم لذا بايد در اين بخش قوانين منطقي‌تري تصويب شود.
در ادامه رئيس پليس مبارزه به با مواد مخدر استان قزوين اظهار داشت: كشور افغانستان در سال گذشته هشت هزار و دويست تن مواد مخدر توليد كرده كه اين ميزان در سال جاري به يازده هزار تن افزايش يافته است.
عباس زارع افزود: كشور ما در كنار اين مركز توليد و توزيع مواد مخدر واقع شده كه در حال حاضر اكثر مباني ورود مواد به كشور مسدود شده است از اين رو قاچاقچيان، اقدام به كيفي سازي مواد كرده و مواد را به صورت كم حجم توليد كرده تا به راحتي وارد كشورها كنند.
وي يادآور شد: در سال جاري در راستاي اقدامات پيشگيرانه بحث آموزش را در كارگاه‌ها و كارخانجات صنعتي دنبال مي‌كنيم چراكه افراد فعال در اين واحدها از سطح سواد پايين‌تري برخوردارند و نيازمند به اين آموزش‌‌ها هستند.
در ادامه معاون فرهنگي و پيشگيري سازمان بهزيستي استان قزوين گفت: سازمان بهزيستي نيز در ده سال‌ اخير در بخش پيشگيري، درمان و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي فعاليت‌هاي زيادي داشته است.
فريده يوسفي افزود: پوشش هفت هزار و چهارصدو چهل نفر در محله‌هاي پرخطر‌، برگزاري كارگاه پيشگيري از اعتياد، آموزش مهارت‌هاي زندگي به بيست هزار دانش آموز و توزيع بسته‌هاي بهداشتي توسط تيم كاهش آسيب در بيست و هفت محله پرخطر در استان قزوين از جمله اين اقدامات است.
گفتني است اين برنامه با يك ساعت تأخير برگزار شد.
انتهاي پيام/ب
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن