تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815534779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با هدف وحدت ميان حوزه و دانشگاه درمقابله با آسيب‌هاي اجتماعي همايش اسلام و آسيب‌هاي اجتماعي برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: با هدف وحدت ميان حوزه و دانشگاه درمقابله با آسيب‌هاي اجتماعي همايش اسلام و آسيب‌هاي اجتماعي برگزار مي‌شود
به گزارش روز شنبه خبرنگار اجتماعي ايرنا ،حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي سيد محمدي روز شنبه در نشست خبري افزود : همايش اسلام و آسيب‌هاي اجتماعي ضمن استخراج ديدگاهها و به منظور كاربردي كردن آن در زمينه آسيبهاي اجتماعي با هدف نگريسته شدن از منظر اسلام به مقوله آسيب‌ها برپاخواهد شد.

سيدمحمدي اضافه كرد : ‪ ۹‬محور اعتياد ، طلاق ، فرار از خانه ، زنان و دختران در معرض آسيب و آسيب ديده ، كودكان كار و خيابان ، آسيب‌هاي نوپديد و فضاهاي مجازي ، خشونت خانگي ، خودكشي و كودك آزاري محورهاي همايش اسلام و آسيبهاي اجتماعي خواهد بود.

وي تاكيد كرد : براي هر گروه از آسيب‌ها از اساتيد صاحب نظر و ايده از حوزه و مراكز تحقيقاتي انتخاب شد و با در اختيار گذاردن منابع و روايات اسلامي در اختيار كارگروهها در كنار مباحث روز دانشگاهي جلسات متعددي برگزار شد.

سيد محمدي گفت : چهار كارگاه اعتياد با مديريت دكتر كرد ميرزا ، فرار با مديريت دكتر گلزاري ، آسيب‌هاي نوپديد با مديريت دكتر منطقي و خودكشي با مديريت نوربالا در اين همايش برپا خواهد شد.

وي با اشاره به هماهنگي‌هاي انجام شده با سازمان كنفرانس اسلامي نسبت به برگزاري منطقه‌اي اين همايش در سال آينده ابراز اميدواري كرد.

وي يكي ديگر از اهداف اين همايش را رسيدن به مدل‌هاي جديد مداخله‌اي در حوزه آسيب‌هاي رايج و برقراري ارتباط ميان فرهيختگان و صاحبان انديشه در حوزه دين و علم ذكر كرد.

به گفته سيدمحمدي ، تمامي مراجع و علما بر ضرورت برپايي اين همايش و استمرار به منظور وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي تاكيد كرده اند.

وي از ايجاد دبيرخانه دائمي اين همايش سخن گفت كه بدليل انتخاب درست و صحيح افراد كارگروهها از نقاط قوت اين همايش به شمار مي‌رود.

محمود گلزاري دبير علمي همايش نيز در اين نشست ضمن تاكيد بر لزوم تفكيك بين بيماريها و آسيب‌هاي اجتماعي گفت : شعاع اثرگذاري يك آسيب اجتماعي مانند اعتياد فراتر از فرد و خانواده است چرا كه بر يك محله ، شهر و كشور اثرگذار است در حاليكه در بيماريها فرد وادار زير پا گذاشتن هنجارهاي قانوني و ارتكاب جرم نمي‌شود.

وي اضافه كرد : همه مسوولان بايد برروي آسيب‌هاي اجتماعي جدي تر فكر كنند و موضوعي مانند طلاق را تنها مشكل يك زن و شوهر ندانند چرا كه ابعاد اين پديده گسترده است و ناامني اجتماعي و مشكلات اخلاقي را پديد مي‌آورد.

گلزاري با اشاره به اصرار رسانه‌ها در ارائه آمار در اخبار گفت :
متاسفانه سيستم منظمي براي اخذ آمار در زمينه آسيب‌هاي اجتماعي نداريم چرا كه مركز منسجمي براي داشتن آمار در كشور وجود ندارد و آمار مراكزي چون بهزيستي و نيروي انتظامي در اين زمينه متفاوت است.

وي ادامه داد : اصرار زياد برآمار و غيرعلمي سخن گفتن باعث حساسيت زدايي مي شود و بي‌توجهي به آمار نيز ساده انگاري و بي‌تفاوتي را پديد مي‌آورد.

دبير علمي همايش اسلام و آسيب‌هاي اجتماعي ضمن راهگشا خواندن مكتب اسلام تصريح كرد : محوريت اسلام در اين همايش به دليل اين است تمامي همكاران بدانند كه در يك فرهنگي ديني و اسلامي بايد راهكارها متناسب با اسلام باشد و با شناخت اين دين بايد به رفع آسيب‌ها كمك شود.

وي اضافه كرد : از سوي ديگر در صورتي كه طرحي به منظور ارائه به مجلس تدوين شود بايد ملاحظات اسلامي در آن مدنظر گرفته شود تا قابل تاييد از سوي شوراي نگهبان و مجلس باشد.

گلزاري از ارائه ‪ ۲۰۰‬مقاله به دبيرخانه همايش سخن گفت كه به گفته وي ، ‪۴۵‬ مقاله از ميان از اين تعداد به عنوان مقاله قابل ارائه در همايش انتخاب شده است.

همايش دو روزه اسلام و آسيب‌هاي اجتماعي روز دهم تيرماه سال جاري با حضور وزير رفاه و رييس سازمان بهزيستي و وزير رفاه و تامين اجتماعي در مركز همايشهاي وزارت كشور گشايش مي‌يابد
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن