تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819349096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سپاه فجر استان فارس، گشايش فصل جديد افتخارآفريني سلحشوران سرزمين فارس


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سپاه فجر استان فارس، گشايش فصل جديد افتخارآفريني سلحشوران سرزمين فارس
شيراز و استان فارس از ديرباز سرزمين مردان و زنان غيور و رشيد در عرصه جهاد و دفاع بوده است و تاريخ سراسر حماسه اين سرزمين گواه افتخار آفريني دلير مردان و شير زنان سرزمين پاك پرور فارس در اعصار مختلف در عرصه دفاع از آرمانهاي ايراني و اسلامي بوده است.

به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي،نگاهي به دوران سراسر افتخار دفاع مقدس و نگاهي به عملكرد سلحشوران سپاه و بسيج دراستان فارس در دوران دفاع مقدس نشانگر آن است كه رزمندگان دلير فارسي تقريبا در همه جاي جبهه‌هاي غرب و جنوب كشور حضور داشتند و به دفاع جانانه از كيان اسلامي پرداختند.

از اين رو نمي‌توان يافت خطه‌اي از خاكريزهاي مناطق عملياتي غرب و جنوب كشوركه رد پايي از شهيدان افتخار آميز استان فارس را بر جا نداشته يا با قطعه‌اي از بدن جانبازان ايثارگر اين سرزمين انيس و همنشين نباشد.

از اين رو است كه‌نام بلند سرداران شهيد ، مجيد سپاسي ، غلامعلي دست بالا، هاشم اعتمادي، شهيدان روزيطلب، محمد اسلام نسب، محمد غيبي، حسن حق نگهدار، عباس دوران،محمد باصري، محمد تقي گل آرايش و ده‌ها و صدها رزمنده و سردار ديگر شهيد استان فارس همواره در تاريخ سراسر افتخار ايثار و دلاوري استان فارس مي‌ماند و مي‌درخشد.

در ذكر جايگاه رفيع نيروهاي عملياتي در يگان‌هاي رزم استان فارس همين بس كه رهبر فرزانه انقلاب در سفر به شيراز با حضور در جمع يگان‌هاي نمونه سپاه‌پاسداران وبسيج در استان فارس سپاه پاسداران را مجموعه‌اي از پيشروان و سابقون بسيجي خواندند و يادآور شدند: به بركت بسيج و بسيجي، انقلاب حتي در سالهاي محنت بار اول جنگ، هيچگاه احساس ضعف نكرد و حضور پرشور جوانان بسيجي، همواره دلها را لبريز اميد و سرافرازي مي‌كرد.

سردارسرلشكر محمد علي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در اين ديدار با بر شمردن قابليت‌هاي شگرف سپاه در استان فارس نيروهاي زميني،هوايي،دريايي ومقاومت بسيج استان فارس رامجموعه‌كاملي‌از توانمندي ها براي دفاع از آرمان انقلاب دانست و گفت: روند تعالي و رشد اين مجموعه در سال نوآوري شتاب گرفته است.

اين تاكيد رهبر معظم انقلاب درباره جايگاه سپاه و بسيج و اين نگاه ژرف به قابليت‌هاي سپاه و بسيج در استان فارس كه از سوي سردارجعفري تبيين شد نشانگر آن است كه مجموعه نيروهاي توانمند سپاه و بسيج در استان فارس در آستانه بروز استعدادهاي شگرف و قابليت‌ها و توانمندي‌هاي نو در عرصه‌دفاع، آموزش ، هماهنگي و نوآوري قرار دارند.

سرتيپ پاسدار غلامحسين غيب پرور فرمانده ارشد سپاه در استان فارس هم در اين ديدار با اشاره به اهميت استراتژيك اين استان گفت: پيشرفت روزافزون، ارتقاي انضباط، انعطاف عملياتي اولويت اساسي نيروهاي سپاه و بسيج در استان فارس است.

تعابير بلندي كه در سفر رهبر فرزانه انقلاب به استان فارس از سوي ايشان درباره سپاه و بسيج و نيروهاي مخلص نهادهاي نظامي ايراد شد و تبيين و ترسيم جايگاه اين نيروهاي غيور از سوي فرماندهان در سال نوآوري و شكوفايي جايگاه متعالي اين نيروها را فزون تر و فراتر برد و لزوم استحكام تشكيلاتي بيشتر اين نيرو را بيش از پيش گوشزد كرد.

همچنين پيشتر فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از بازنگري سازماني در تشكيلات سپاه و بسيج در سراسر كشور خبر داده بود و اينكه در راستاي تقويت توان رزم سپاه و در سال نوآوري و شكوفايي، طرح تشكيل ‪ ۳۱‬سپاه استاني به تصويب فرماندهي معظم كل قوا رسيده و عمليات اجرايي آن آغاز شده است.

سردارسرلشكرپاسدارمحمدعلي جعفري درنشستي كه‌با فرماندهان سپاه استان‌هاي سراسر كشور تشكيل شده بود بازنگري ساختارها و سازمانها را به عنوان يك ضرورت اجتناب ناپذير در برنامه‌هاي سپاه مطرح كرد و گفت:هرگاه الزامات ماموريتي و فرآيند پيشرفت، تعالي، روزآمدي و قدرت افزايي آن اقتضا نمايد، تحولات در ساختار و سازمان سپاه با نگاه راهبردي ستاد كل نيروهاي مسلح رقم خواهد خورد.

درآن نشست فرمانده كل سپاه و عضو شوراي عالي امنيت ملي با تاكيد بر حفظ استقلال نيروي زميني سپاه و نيروي مقاومت بسيج گفت: ارتباط قوي تر بسيج با بدنه‌رزم سپاه‌ايجاد انسجام،يكپارچگي و هم افزايي تشكيلاتي سپاه در استانها، تمركززدايي و توسعه اختيارات سپاه‌هاي استاني و تقويت رده‌هاي نيروي مقاومت در سراسر كشور، به عنوان نيمي از ماموريت سپاه، از اهداف و ويژگي‌هاي ساختار جديد در سپاه است.

جعفري با تاكيد بر اينكه با فعال شدن ‪ ۳۱‬سپاه در استان‌هاي كشور، تعامل بين نيروي زميني و نيروي مقاومت بسيج تقويت شده و آمادگي و توانمندي‌هاي يگانهاي رزم و گردان‌هاي بسيج در صحنه ماموريت‌هاي سپاه بيش از پيش ارتقاء خواهد يافت گفت: تجربه ‪ ۳۰‬ساله پاسداران در محيط دروني و بيروني و بويژه در عرصه مواجهه با واقعيت‌ها و مقتضيات سازماني، همچنين درك راهبردها و تهديدات دشمنان انقلاب و ملت ايران نشان داده است تحولات ساختاري در اين سازمان مردمي و انقلابي همواره در افزايش ميزان آمادگي‌هاي دفاعي كشور نقش مهم و اساسي ايفا كرده است.

از اين رو با نويد تشكيل سپاه‌هاي استاني اين امكان شكل گرفت كه استان فارس كه در رديف استان‌هاي مطرح و صاحب جايگاه در كشور در زمينه رزم و دفاع به ويژه در بين نيروهاي سپاه و بسيج است در اين مجال فرصتي تازه براي رشد و بالندگي استعدادهاي نهفته داشته باشد.

با اين نگاه و با آميختگي وظايف نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در استان فارس و سپاه مقاومت بسيج استان فارس ، سپاه فجر استان فارس نمود يافت و كليد آغاز فعاليت سپاه فجر استان فارس با ادغام وظايف و با بهره‌گيري از توان و تجربه فراگير دو نيروي بزرگ سپاه در استان فارس زده شد.

سپاه فجر استان فارس اكنون تجربه سالها دفاع از كيان اسلامي را به مدد برخورداري از نيروي انساني قوي و آموزش ديده سپاه مقاومت بسيج فارس و نيروي زميني سپاه كه تا كنون در قالب لشگر ‪ ۱۹‬فجر شيراز اداي وظيفه مي كرد را يكجا دارد و مي‌توان اميد داشت كه با فرماندهي واحد اين و نيروي بزرگ عملياتي شاهد شكوفايي بيشتر استعدادهاي رزمي در سرزمين فارس باشيم.

فرماندهي سپاه فجر استان فارس را اكنون سردار غلامحسين غيب پرور و جانشيني اين نيرو را سردار محمد رضا مهديانفر به عهده دارند.

جانشين سپاه فجر استان فارس، تشكيل سپاه فجر استان فارس را به دليل تقويت دفاعي درساختار نيروي سپاه پاسداران ذكر كرد و گفت: به منظور هم افزايي بين دو نيروي مقاومت بسيج ونيروي زميني سپاه ، تقويت بسيج و تقويت خطوط دفاعي كشور،اين تركيب جديد ايجاد شده است.

سردار محمدرضا مهديانفر اظهار داشت : در تركيب قبلي سپاه‌پاسداران استان فارس، نيروي مقامت بسيج و نيروي زميني سپاه پاسداران هر يك به طور جدا فعاليت خود را انجام مي‌دادند،اما در تركيب جديد اين دو مجموعه در مركز استان تركيب شده و مجموع سپاه فجر استان فارس را تشكيل داده‌اند.

وي بيان كرد: در اين تركيب درواقع سپاه لشكر فجر سابق و سپاه مقاومت تلفيق شده و بر اساس اين تركيب هر دو ماموريت بسيج در مركز فارس ، ماموريت‌هاي زميني سپاه از فرمانده زميني سپاه پاسداران و دستورات كلي سپاه از فرماندهي كل سپاه پاسداران كشور دريافت خواهد شد.

وي درباره تغييرات ساختاري سپاه گفت :چون مشتركات بين نيروي زميني و نيروي مقاومت بسيج زياد بود ، الزاما بايد اين دو نيرو تلفيق مي‌شدند تا به اين ترتيب هم بسيج و هم نيروي زميني به پشتوانه هم تقويت شوند.

جانشين فرماندهي سپاه فجر فارس افزود: با تمام اين تغييرات ، بجز در نيروي مقاومت بسيج سپاه در ساير نيروها كاملا ساختارهاي قبلي خود را داريم.

مهديان فراضافه كرد:براساس ساختار جديد سپاه پاسداران ،در همه استان ها فرماندهان ارشدنظامي مقام فرماندهي كل سپاه‌استان هارا بر عهده گرفته اند.

وي افزود:تغييرات ايجاد شده در ساختار سپاه ،فقط مختص مركز استان است و در ساير شهرستان‌ها هيچ تغييري در ساختار نيروي مقاومت بسيج ونيروي زميني اتفاق نيفتاده است.

وي بابيان اين كه تلفيق اين دو نيرو به معني ادغام شدن آنها با هم نيست افزود:نيروي زميني سپاه‌و نيروي بسيج دخالتي درفعاليت‌هاي هم نخواهند داشت بلكه فقط تحت يك فرماندهي واحد در مي‌آيند.

جانشين سپاه‌فجراستان فارس گفت:نيروي مقاومت بسيج هويت خاص خودش را دارد اما به منظور هم افزايي و اين كه بسيج از نيروهاي زميني پشتيباني كند اين تغيير در ساختار سپاه صورت مي‌گيرد.

در هر حال فرماندهي مشترك و واحد سپاه در تشكيلات سپاه و بسيج در استان فارس با توجه به بنيه قوي رزمي و عملياتي سپاه و بسيج در فارس نويد بخش اين خواهد بود كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با ظرفيت تشكيلاتي قوي تر و با تاثيرگذاري بيشتر بتواند در استان فارس نقش آفريني كند.ك/‪۴‬ ‪۶۷۵/۶۷۷‬
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن