تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815419824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاكستان از هند خواست خط لوله انتقال گاز از ايران را عملياتي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پاكستان از هند خواست خط لوله انتقال گاز از ايران را عملياتي كند
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): تهران - پاكستان، بتازگي از هند خواسته است، هر چه زودتر براي علمياتي كردن خط لوله انتقال گاز از ايران اقداماتي را انجام دهد.


به گزارش گروه صوتي و تصويري ايرنا، روزنامه آمريكايي "اينترنشنال هرالد تريبيون" روز شنبه نوشت: پاكستان روز جمعه از هند خواست،با توجه به نياز شديد اسلام آباد به گاز ايران براي تامين نياز روزافزون اين كشور به انرژي، بسرعت اين پروژه هفت ميليارد دلاري را اجرايي كند.
به نوشته اين روزنامه، با وجود منافعي كه طرح براي پاكستان و هندوستان دارد، اجراي آن از سوي دهلي نو به علت نگراني اين كشور از امنيت خط لوله كه از خاك رقيب ديرينه اش، پاكستان مي گذرد، به تاخير افتاده است. اجراي اين پروژه با مخالفت شديد امريكا نيز روبه رو شده است.
در عين حال، "شاه محمود قريشي" وزير خارجه پاكستان كه براي شركت در مذاكرات صلح بين دو كشور هسته اي در دهلي نو به سر مي برد، در يك كنفرانس خبري تاكيد كرد كه اجراي اين پروژه نقش عمده اي در حل مشكلات اسلام آباد دارد.
آمريكا با اجراي اين طرح بشدت مخالف است و بيم آن دارد كه اين كار به تضعيف تلاشهاي آن براي به انزوا كشيدن ايران بينجامد.
در سفر "محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري ايران به هندوستان در ارديبهشت ماه جاري، دو كشور موافقت كردند، مشكلات موجود بر سر راه اجراي اين پروژه را هر چه سريعتر برطرف سازند.
خط لوله پيشنهادي به طول بيش از دو هزار و 600 كيلومتر، از طريق پاكستان از ايران تا هندوستان كشيده خواهد شد. پيش بيني شده است كه اين خط لوله روزانه بيش از 60 ميليون متر مكعب گاز ايران را به پاكستان و هند انتقال دهد.
صوير**1424** 1549
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن