تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816519313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بنيانگذار موسسه حمايت از كودكان سرطاني زنان ايران، پيشروترين زنان منطقه هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بنيانگذار موسسه حمايت از كودكان سرطاني زنان ايران، پيشروترين زنان منطقه هستند
سعيده قدس روز شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار اجتماعي ايرنا گفت:
همين آوانگارد بودن زنان ايراني سبب شد تا آنها به علت برخورداري از توان بالا از عهده هر دو مسووليت خانوادگي و اجتماعي خود برآيند.

وي كه سال ‪ ۲۰۰۸‬ميلادي برنده جايزه زنان موثر در توسعه از سوي بانك توسعه اسلامي
شد، در خصوص علت ناشناس ماندن زنان ايران و فعاليت‌هاي آنها، گفت: اين امر فقط به دليل عملكرد رسانه‌هاي غربي و سياه نمايي بيگانگان نيست، بلكه رسانه‌هاي داخلي نيز در انعكاس اخبار موفقيت‌ها و پيشرفت‌هاي زنان فعال نيستند.

بنيانگذار موسسه حمايت از كودكان سرطاني - محك - مشخصا توضيح داد كه استثناي موفقيت عرصه فوتبال، انعكاس اخبار مثبت و موفقيت آميز ايرانيان در رسانه‌هاي داخلي در هر موفقيت ورزشي، مذهبي، پزشكي، علمي ديگر بسيار كم رنگ است.

قدس افزود: اين در حالي است كه در كشورهاي پيشرفته يك خبر موفقيت آميز بارها و بارها و از جنبه‌هاي گوناگون مورد بررسي قرار مي‌گيرد و منتشر مي شود.

اين بانوي ايراني كه برنده دومين جايزه سالانه بانك توسعه اسلامي و به عنوان بانوي موثر در حوزه زنان و كودكان است، گفت: زن بودنم در هيچ شرايطي مانع كار نبوده است، همسر بودن و مادر بودن نيز در رشد و تعالي زنان اثر مثبت دارد.

وي افزود: زن بودن باعث مي‌شود تا فرد تلاش بيشتري براي رسيدن به اهداف خود انجام دهد و موانع بيشتري را از سر راه بردارد، اين ويژگي باعث مي شود، انسان قدرتمند تر و پر توان تر فعاليت كند.

بنيانگذار موسسه محك گفت: زماني كه دخترم به بيماري سختي دچار شد و نهايتا شفا يافت انگيزه تاسيس اين موسسه در ذهنم شكل گرفت و با تلاش بسيار در سال ‪ ۷۰‬پايه‌هاي اين نهال نوپا را در كشور بنا نهادم.

قدس اين فرهنگ كه زن بودن مانع فعاليت‌هاي اجتماعي است را فرهنگي برگرفته از نسل‌هاي گذشته دانست و گفت: اين فرهنگ سينه به سينه از مادران و مادربزرگ‌هاي ما به دختران امروز رسيد و ضرورت دارد بازنگري اساسي در اين زمينه صورت گيرد.

وي با بيان اينكه امروز بايد با فرهنگ‌سازي جديد اين تفكر زدوده شود، گفت : نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازي بسيار اهميت دارد.

بنيانگذار محك گفت: در كشور ما امكانات خوبي وجود دارد، اما فرهنگ استفاده از اين امكانات وجود ندارد، به عنوان مثال دانشگاه در كشور توسعه يافته است و تقريبا همه دانشگاههاي كشور، تالار اجتماعات و آمفي تئاتر دارند، اما در بيشتر مواقع اين سالن‌ها خالي و بدون استفاده هستند.

قدس افزود: فرهنگ استفاده از امكانات با فرهنگ نياز به بازآموزي و آموختن در تمام طول عمر بوجود مي‌آيد و اين به عهده رسانه‌ها است كه روي آموزش مستقيم مردم بيشتر تمركز بيشتري داشته باشند و براي آنچه را براي تكامل اجتماعي بانوان و البته مردم نياز است، برنامه ريزي كنند.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا وظيفه فرهنگ‌سازي به عهده افراد نخبه و پيشرو جامعه نيست، گفت: اين وظيفه به عهده افراد پيشرو نيست، زيرا فردي كه تا اين مرحله از رشد مي‌رسد، آنچنان مشغله دارد كه نمي‌تواند به برنامه ريزي براي فرهنگ‌سازي بپردازد، اما قطعا همه اين افراد در اجراي برنامه‌ها پيشگام خواهند بود و همراهي مي‌كنند.

عضو هيات رييسه موسسه خيريه محك ضمن انتقاد از كنار گذاشتن افراد با تجريه و نخبگان جامعه گفت: اين افراد در مراسمي مورد تشويق و تكريم قرار مي گيرند و سپس كنار گذاشته مي‌شوند، در حاليكه يك جامعه موفق بايد با دانش و تجربه اين افراد را بكار گيرد و اين دانش در اختيار نسل جوان جامعه قرار گيرد.

بانك توسعه اسلامي كه مقر آن در جده عربستان سعودي است از دو سال قبل جايزه‌اي را براي فعاليت‌هاي اجتماعي زنان با عنوان زنان موثر در توسعه اختصاص داده است و جايزه سال ‪ ۲۰۰۸‬ميلادي اين بانك با موضوع فعاليت براي زنان و كودكان، مشتركا به سعيده قدس از ايران و رونا خان از بنگلادش تعلق گرفت.

ملاك‌هاي انتخاب زنان موثر در توسعه فقط يك بعد فعاليت اجتماعي و توليد آثار قلمي نيست، بلكه تحصيلات، وضعيت خانوادگي و تربيت فرزندان و همه ابعاد زندگي زنان مورد نظر است.
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن