تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816616109




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سالانه 1000 مجموعه ورزشي روستايي احداث مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: سالانه 1000 مجموعه ورزشي روستايي احداث مي شود
هيات وزيران در راستاي سياست تمركززدايي دولت و توجه به مناطق روستايي و محروم كشور و تسريع در آباداني و توسعه آنها و با هدف توزيع عادلانه امكانات و فراهم نمودن امكان دسترسي آسان به تأسيسات ورزشي، آيين نامه اي را تصويب كرد كه بر اساس آن سالانه 1000 مجموعه ورزشي روستايي احداث مي شود.


به گزارش سرويس سياسي برنا، هيئت وزيران بنا به پيشنهاد مشترك شماره سازمان تربيت بدني، معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و دفتر امور مناطق محروم كشور "آيين نامه توسعه فضاهاي ورزشي در مناطق روستايي" را تصويب كرد.

بر اساس اين آيين نامه بنياد مسكن انقلاب اسلامي موظف شد سالانه هزار مجموعه ورزشي روستايي را با توجه به چارچوب ارايه شده متناسب با اعتبارات تامين شده از منابع دولتي در اين طرح احداث و در اختيار روستاييان قرار دهد و همه دستگاه‌هاي اجرايي ،‌دهياري و بنياد مسكن انقلاب اسلامي با نظر سازمان مي توانند به عنوان مجري طرح انتخاب شوند.

همچنين بر اساس اين آيين نامه ، فضاهاي ورزشي مناطق روستايي با توجه به اولويتهايي چون توسعه ورزش در روستاها، براساس سند توسعه روستايي و تحقق عدالت اجتماعي ، ايجاد بستر مناسب براي شركت بانوان در امر ورزش، ايجاد زمينه‌هاي متناسب رشد ورزشهاي بومي ، ايجاد بستر براي شكوفايي استعدادهاي ورزشي ، توجه به پايين ترين سطح تقسيمات كشوري در عرصه ورزش ،ايجاد انگيزه در بين جوانان و نوجوانان ،توجه به شاخصهاي توسعه‌اي در مناطق روستايي و حمايت از توسعه ورزش هماهنگي با توجه به توانايي هاي بالقوه در روستاها انتخاب مي شوند.

بر اين اساس ، محل اجراي فضاهاي ورزشي مناطق روستايي بر اساس اولويت در مراكز دهستان‌ها ،روستاهاي داراي دهياري ، روستاهايي داراي جمعيت بيشتر و روستاهاي داراي مراكز اموزشي شبانه روزي انتخاب مي شوند.

بر اساس اين مصوبه، واگذاري زمين به سازمان تربيت بدني در خصوص اراضي داراي سابقه ثبتي با تنظيم سند مالكيت و در خصوص اراضي فاقد سابقه ثبتي با تنظيم صلح نامه رسمي ( تنظيمي در دفتر خانه اسناد رسمي) با تاييد شوراي اسلامي روستا و دهيار روستا و بخشدار و يا تنظيم صلح نامه عادي با تاييد شوراي اسلامي روستا و دهياري روستا و بخشدار ونماينده اداره ثبت اسناد و املاك مربوط انجام مي شود .

اين مجموعه هاي ورزشي كه در روستاهاي با بيش از هزار نفر جمعيت احداث مي شود، شامل زمين فوتبال، جاده تندرستي، زمين آسفالته چندمنظوره و سالن ورزشي سرپوشيده خواهد بود.

بر اين اساس ، تعداد روستاهاي سهم هر استان از طريق سازمان تعيين و به استان‌ها ابلاغ مي شود .

ادارات كل تربيت بدني استان‌ها و دفتر امور روستايي استانداري ها نسبت به شناسايي و انتخاب روستاها براساس سهم اعلام شده و اولويت ها اقدام و طي صورت جلسه مشترك فهرست اسامي روستاها را جهت تاييد نهايي به سازمان اعلام مي كنند.

اين آيين نامه استانداري ها را موظف مي كند به منظور اجتناب از احداث مجدد فضاهاي ورزشي در روستاهاي داراي امكانات،‌ضمن نظارت كامل در هنگام مبادله موافقتنامه با ساير دستگاه‌ها جهت احداث فضاهاي ورزشي هماهنگي لازم را با سازمان و ادارات كل تابعه معمول دارند .

همچنين دفاتر امور روستايي استانداري‌ها مكلف است اطلاعات و آمار اماكن بلا استفاده كليه دستگاه‌هاي دولتي وغير دولتي استان را كه از تسهيلات و منابع دولتي در جهت ايجاد فضاهاي بلا استفاده برخودار گرديده اند ظرف سه ماه پس از ابلاغ اين آيين نامه احصا نموده و به سازمان جهت امكان تغيير كاربري ورزشي و طرح در كميسيون مستند سازي و تعيين بهره بردار اموال غير منقول دستگاه هاي اجرايي كشور ارايه نمايند.

بر اساس اين مصوبه، سازمان تربيت بدني و استانداري ها موظف شدند در قالب پيشنهادي ادارات كل تابعه ،‌اعتبار مورد نياز جهت توسعه كمي و كيفي فضاهاي ورزشي و نگهداري انها در مناطق روستايي را به منظور تحقق اهداف كمي برنامه چهارم توسعه اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران مصوب 1383- حداقل سرانه يك متر مربع در پايان برنامه چهارم توسعه در بودجه سنواتي پيش بيني و به معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور پيشنهاد نمايد.

همچنين اين آيين نامه وزارت آموزش و پرورش ( سازمان نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس كشور ) را موظف كرده است نسبت به تامين فضاهاي ورزشي مراكز آموزشي شبانه روزي روستايي اقدام نمايد.
در اين آيين نامه پيش بيني شده است نگهداري مجموعه هاي ورزشي روستايي پس از احداث، بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه كشور به شوراي هاي اسلامي روستا و دهياري ها محول مي شود .

بر اين اساس، تغيير كاربري اماكن ورزشي كه در قالب اين طرح احداث يا تكميل مي شود تحت هر شرايطي ممنوع مي باشد .

اين مصوبه در تاريخ 5/4/87 با امضاي معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شد.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//31 - 22 - 45//www.BornaNews.ir
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن