تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816548818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افكار عمومي: نفت گران مي‌ماند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: افكار عمومي: نفت گران مي‌ماند


انرژي- همشهري آنلاين:
آخرين نظرسنجي خبرگزاري رويترز نشان مي‌دهد قيمت نفت تا سال‌ها، بالا باقي خواهد ماند.

به گزارش واحد مركزي خبر، نظرسنجي‌هاي قبلي رويترز نشان مي‌داد روند صعودي قيمت نفت خام آمريكا كه مبنايي براي قيمت جهاني نفت است امسال متوقف خواهد شد و در سالهاي ۲۰۰۹ - ۲۰۱۰ روندي نزولي پيدا خواهد كرد.

اما نظر سنجي ماه ژوئن رويترز نشان داد ميانگين قيمت هر بشكه نفت خام آمريكا در سال ۲۰۰۸ به يكصد و ۱۳ دلار و ۲۴ سنت خواهد رسيد كه حدود ۶ دلار از پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته در نظرسنجي‌هاي قبلي كه در ماه مه صورت گرفته بود بالاتر است.

همچنين ميانگين قيمت هربشكه نفت خام آمريكا در سال ۲۰۰۹ حدود يكصد و ۱۳ دلار و ۲۵ سنت و در سال ۲۰۱۰ حدود يكصد و ۱۵ دلار و ۵۹ سنت خواهد بود. اين در حالي است كه ميانگين قيمت هر بشكه نفت خام سبك آمريكا در سال گذشته ۷۲ دلار و ۳۰ سنت بوده است.

نظرسنجي جديد رويترز همچنين نشان مي‌دهد ميانگين قيمت هربشكه نفت خام برنت درياي شمال امسال يكصد و ۱۲ دلار و ۲ سنت خواهد بود كه حدود ۶ سنت نسبت به پيش‌بيني قبلي بالاتر است. بر اساس اين نظرسنجي، قيمت نفت خام برنت سال آينده اندكي كاهش خواهد يافت ولي در سال ۲۰۱۰ مجددا افزايش پيدا خواهد كرد.

هرچند قيمت بالاي نفت موجب شده است برخي مصرف‌كنندگان از ميزان مصرف سوخت بكاهند ولي قيمت نفت به علت تقاضاي بالاي قدرت‌هاي اقتصادي نوظهور مثل چين و هند و نگراني درباره ادامه يافتن جريان نفت در آينده همچنان بالا باقي مانده است.

نگراني‌هاي سرمايه‌گذاران در خصوص تورم و نرخ بهره و كاهش ارزش دلار نيز موجب شده است آنها سرمايه خود را وارد بازار كالاهاي اوليه مثل نفت كنند.

پيش‌بيني ساير تحليلگران درباره قيمت نفت خام آمريكا با پيش‌بيني رويترز در اين خصوص تفاوت چشمگيري داشت. موسسه بلژيكي - هلندي فورتس پيش‌بيني كرد ميانگين قيمت هر بشكه نفت خام آمريكا امسال يكصد و ۲۵ دلار و ۷۰ سنت و سال آينده يكصد و ۷۱ دلار و ۵۰ سنت و در سال ۲۰۱۰، ۲۰۰ و ۲۴ دلار و نود سنت خواهد بود.

اين موسسه كاهش توليد نفت كشورهاي نفت خيز خارج از اوپك را علت اين مسئله مي‌داند. فورتس قيمت هربشكه نفت خام برنت را در سال ۲۰۱۰، ۲۰۰ و ۲۷ دلار و ۶۰ سنت پيش‌بيني كرده است.

ركورد جديد قيمت نفت

ادامه روند نزولي شاخص‌هاي بورس جهاني و حركت سرمايه‌گذاران از بورس به سمت بازار كالاهاي اوليه موجب شد بهاي هربشكه نفت خام در معاملات روز جمعه ۲۷ ژوئن به ركورد جديد حدود صد و ۴۳ دلار برسد.[بهاي نفت براي نخستين بار از مرز 140 دلار فراتر رفت]

به گزارش خبرگزاري رويترز، در پايان معاملات روز جمعه ۲۷ ژوئن برابر با ۷ تير در بورس نيويورك قيمت هر بشكه نفت خام سبك آمريكا براي تحويل در ماه اوت ۵۷ سنت نسبت به روز پنج‌شنبه افزايش يافت و به بشكه‌اي يكصد و ۴۰ دلار و ۲۱ سنت رسيد.

اين در حالي است كه بالاترين قيمت هربشكه نفت در طول معاملات روز جمعه در بورس نيويورك يكصد و ۴۲ دلار و ۹۹ سنت بود.

در لندن نيز بهاي هر بشكه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه اوت، در پايان معاملات روز جمعه ۴۸ سنت افزايش يافت و به يكصد و ۴۰ دلار و ۳۱ سنت رسيد.

نگراني سرمايه‌گذاران درباره آينده سود شركت‌ها و احتمال افزايش تورم موجب شده است ارزش سهام در بازارهاي جهاني به پائين‌ترين حد در ۳ ماه اخير برسد. اين مسئله موجب شد صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري به خريد كالاهاي اوليه روي آورند.

قيمت نفت از ابتداي امسال تاكنون بيش از ۴۵ درصد افزايش يافته است و همچنان به روند صعودي خود كه از ۶ سال پيش اغاز شد ادامه مي‌دهد.

افزايش تقاضاي نفت در قدرت‌هاي اقتصادي نوظهور مثل چين و هند از عوامل افزايش قيمت نفت بوده است. كاهش ارزش دلار در برابر ساير ارزهاي عمده نيز يكي از عوامل مهم افزايش قيمت نفت محسوب مي‌شود.

تاريخ درج: 8 تير 1387 ساعت 08:57 تاريخ تاييد: 8 تير 1387 ساعت 09:58 تاريخ به روز رساني: 8 تير 1387 ساعت 09:57
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن