تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816002444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متهم‌باغ ‌انگور از قصاص رهايى ‌يافت‌


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: متهم‌باغ ‌انگور از قصاص رهايى ‌يافت‌
گروه حوادث -قضات هيئت عمومى‌ديوان عالى كشور با رسيدگى به يك پرونده كيفري، جوانى را از اتهام قتل عمدى تبرئه كردند.

زنگ تلفن افسر نگهبان پاسگاه «خلق آباد» مشهد شامگاه 9 مهر 1382 صدا درآمد و مردى از درگيرى خونين در يك باغ انگور خبر داد.پليس بلا‌فاصله به محل مورد نظر رفت و بدن نيمه جان «شاهين» را به بيمارستان رسانداما او به خاطر شدت خونريزى جان باخت.

شواهد نشان مى‌داد «شاهين» با دوستانش «محمد»، «عليرضا» و «غلا‌مرضا» كه همگى 16 ساله بودند براى تفريح به باغ رفته بود كه قربانى دعواى مستانه شد.با افشاى اين راز، رديابى متهمان در دستور كار پليس قرار گرفت و آنان خيلى زود دستگير شدند.«غلا‌مرضا» در نخستين بازجويى اظهار داشت: يك قوطى مشروب تهيه كرديم و به باغ پدربزرگم رفتيم اما نمى‌دانم چرا ناگهان شاهين و محمد با هم درگير شدند.ميانجيگرى كردم و محمد گفت «شاهين اسير وسوسه شده و مى‌خواهد در حالت مستى او را آزار دهد.» من به درگيرى فيصله دادم اما شاهين; زنجير كشيد و بعد چاقو درآورد.وى ادامه داد: يكباره ديدم سر و صورت شاهين، پراز خون است.محمد گريه مى‌كرد و با التماس مى‌گفت: «بلند شو شاهين.»«عليرضا» نيز شهادت دوستش را تائيد كرد و «محمد» را جانى ناميد.سپس متهم رديف نخست، توضيح داد: با دوستانم مشروب خورديم و حال طبيعى نداشتيم. شاهين مى‌خواست مرا آزار دهد كه با هم درگير شديم. زنجير درآورد و دور گردنم فشرد.«محمد»اضافه كرد: وقتى چاقو كشيد با هم گلا‌ويز شديم. مى‌خواستم چاقو را از دستش بگيرم كه روى من افتاد.در يك لحظه متوجه شدم دستم داغ است.خون به سر و صورتم پاشيد و به گريه افتادم.

به دنبال اين اعتراف‌ها، متهمان به كانون اصلا‌ح و تربيت فرستاده شدند و پرونده با صدور كيفرخواست در اختيار قاضى وقت شعبه 43 دادگاه عمومى‌‌ جزايى مشهد قرار گرفت.در جلسه رسيدگى به اين ماجرا كه 15 مهر 1382 برگزار شد، ابتدا پدر و مادر داغدار در جايگاه ويژه قرار گرفتند و براى «محمد» اشد مجازات خواستار شدند.همچنين يكى از شاهدان، اعلا‌م كرد: شاهين پيش از خوردن مشروب، چاقويى را كه همراه محمد بود براى بريدن كالباس گرفت . وقتى آنها با هم درگير شدند، شاهين زنجير و چاقو كشيد.محمد هم گفت «اگر مردي، دست خالى بيا تا با هم تسويه حساب كنيم.شاهين، زنجير را داخل جوى آب انداخت اما در دستش چاقو بود كه با هم درگير شدند و چند دقيقه بعد محمد با گريه گفت «شاهين چاقو خورده.»در ادامه محاكمه، وكيل تسخيرى متهم، موضوع دفاع مشروع را مطرح كرد و «محمد» را مستحق حكم اعدام ندانست.

قاضى پس از بررسى مدرك‌هاى موجود، تاكيد كرد چون ادله اثباتى در پرونده وجود ندارد به استناد اصل 37 قانون اساسي، محمد از اتهام قتل عمدى تبرئه مى‌شود.با اين حال، او «عليرضا» و «غلا‌مرضا» به خاطر مشروب خوارى به 80 ضربه شلا‌ق محكوم شدند.قضات شعبه 28 ديوان عالى كشور با توجه به اينكه شواهد نشان مى‌داد قربانى ميل آزار و اذيت به متهم رديف نخست را داشته و هنگام دعوا، ناخواسته چاقو به گردن او خورده است، حكم را تائيد كردند.

با اعتراض وكيل خانواده داغدار، حكم شكست و به استناد بند چهارم ماده 265 قانون آيين دادرسى كيفري، پرونده به شعبه ديگرى از دادگاه عمومى‌مشهد سپرده شد.قضات شعبه 42 دادگاه عمومى‌، بامداد 14 شهريور 1383با بررسى برگه‌هاى پزشكى قانونى كه علت اصلى مرگ را بريدگى سمت چپ گردن به طول 20 ميلى متر خوانده، همچنين اظهارات متهم پس از دعوا، شواهدى مبنى بر ضعف بنيه جسمانى متهم در مقابل قربانى و اعتقاد دادگاه به قريب الوقوع بودن آزار و اذيت و موثر نبودن نصيحت‌ها و دخالت‌هاى غلا‌مرضا، كار محمد را منطبق با مقررات مربوط به دفاع مشروع تشخيص دادند.برهمين اساس و به استناد ماده 61 و ماده 62 قانون مجازات، محمد از قصاص نفس تبرئه و به 80 ضربه شلا‌ق محكوم شد.سرانجام بيش از 40 قاضى هيئت عمومى‌ديوان عالى كشور، راى شعبه ديوان عالى كشور، راى شعبه ديوان مبنى بر غيرعمد بودن قتل را تائيد كردند و متهم جوان به زندگى برگشت.
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن