تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814750596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توفان شن شمال سيستان و بلوچستان را فرا گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: توفان شن شمال سيستان و بلوچستان را فرا گرفت
توفان شن كه از سه روز پيش شهرستانهاي زابل و زهك را در برگرفته عصر روز جمعه زاهدان را نيز فرا گرفت.

شدت ذره‌هاي گرد و غبار اكنون به ويژه در زاهدان به حدي است كه فعاليتهاي عادي شهروندان را در اين منطقه مختل كرده است.

كارشناس اداره هواشناسي سيستان و بلوچستان به ايرنا گفت: سرعت توفان شن طي سه روز متوالي در منطقه سيستان از ‪ ۱۰۸‬كيلومتر به ‪ ۷۵‬كيلومتر در ساعت افت كرده است.

رضا پيراينده افزود: با اين حال گرد و غبار شديدي بر فضاي شمال سيستان و بلوچستان حاكم شده و اين پديده زاهدان مركز استان را نيز تحت تاثير خود قرار داده است.

فرمانده پليس راه سيستان و بلوچستان نيز در اطلاعيه‌اي از مردم خواست با رعايت كامل قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي در محورهاي ارتباطي شمال استان تردد كنند.

سرهنگ اردوان قاسمي گفت: اكنون رفت و آمد خودروها با هماهنگي پليس راه و به صورت كارواني با محدوديت سرعت و چراغ روشن انجام مي‌شود.

وي از رانندگان وسايل نقليه خواست تنها در صورت لزوم و شرايط ويژه براي تردد در محورهاي ارتباطي زاهدان و منطقه سيستان از خودرو استفاده كنند.

او گفت: با توجه به شدت ذرات گرد و غبار معلق در فضا امكان مسدود شدن بسياري از راههاي ارتباطي مناطق مرزي در مسير شنهاي روان وجود دارد.

وي افزود: اكنون به علت شدت توفان و وجود شن و ماسه جاده مرزي ميرزاخون مسدود شده است.

همچنين بر اساس اعلام فرماندار زهك ‪ ۸۳‬روستاي اين شهرستان اكنون در محاصره شنهاي روان قرار گرفته است.

غلامرضا ضيايي گفت: بر اثر شدت توفان و گرد و غبار فعاليت گروه‌هاي ماسه‌روب براي تخليه شنهاي روان و پاكسازي راه‌هاي ارتباطي از شن و ماسه به كندي انجام مي‌شود.

وي بيان كرد: ‪ ۸۳‬روستا و شهرك در بخشهاي مركزي و "جزينك" شهرستان زهك اكنون در محاصره شنهاي روان قرار دارند و خساراتي نيز به بخشهاي آب و كشاورزي اين مناطق وارد شده است.

او اظهار داشت: در چند روز گذشته به علت ادامه توفان بيش از هزار نفر بر اثر بيماري تنفسي و آلرژي ناشي از اين پديده به مراكز درماني و بهداشتي مراجعه كرده‌اند.

توفان شن و ماسه همچنين امروز جمعه باعث لغو پرواز شركت هواپيمايي ماهان از زابل به مشهد و مشهد به زابل شده است.

منطقه سيستان شامل شهرستانهاي زابل و زهك در شمال سيستان و بلوچستان به علت وزش بادهاي ‪ ۱۲۰‬روزه كه از اوايل خرداد تا پايان شهريور ماه هر سال ادامه دارد يكي از مناطق توفان‌زاي كشور است.ك/‪۴‬
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن