تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815396851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير رفاه و تامين اجتماعي:مصيبت هاي امروز حاصل توليدات كشورهاي صنعتي است


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: وزير رفاه و تامين اجتماعي:مصيبت هاي امروز حاصل توليدات كشورهاي صنعتي است


تهران –حيات

وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت : از جامعه جهاني و كساني كه مسووليت كنترل و مبارزه با توليد مواد مخدر را دارند، مي خواهيم اگر توان مقابله با اين پديده شوم را ندارند مسووليت را به سايرين واگذار كنند.
به گزارش خبرنگار اجتماعي حيات عبدالرضا مصري در حاشيه مراسم سالروز جهاني مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران گفت: آنچه كه امروز مردم ما با آن مواجه هستند، ناشي از دو نوع مصيبت يكي مشتقات ترياك و ديگري قرص هاي روان گردان است كه حاصل توليدات كشورهاي صنعتي است.
وي تصريح كرد: توليدات مواد مخدر زير سيطره كشورهاي غربي حاضر در اين كشور قرار دارد به طوري كه شاهد افزايش 3 برابري توليد مواد مخدر در اين كشور هستيم كه در اين ميان ايران با توجه به نزديكي اي كه به كشور افغانستان دارد اولين قرباني اين معضل جهاني محسوب مي شود.
مصري ادامه داد: در نيروي انتظامي و ساير سازمان ها چون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، بهزيستي و قوه قضائيه نگرش علمي پژوهشي حاكم است. در سال گذشته تصور درمان معتاد قابل قبول نبود، اما امروز در كنار فعاليت هاي بازتواني و درماني كه اجرا مي شود شاهد بازگشت بسياري از معتادان و درمان آن ها هستيم.
وزير رفاه تاكيد كرد: از جامعه جهاني و كساني كه مسووليت كنترل و مبارزه با توليد مواد مخدر را دارند، مي خواهيم اگر توان مقابله با اين پديده شوم را ندارند مسووليت را به سايرين واگذار كنند.
وي درخصوص مهمترين اقدامات وزارت رفاه در راستاي مهار اعتياد در كشورگفت: وزارت رفاه از طريق اجراي طرح هايي در راستاي بازتواني معتادان و پيشگيري از معضل اعتياد با ستاد مبارزه با مواد مخدر همكاري مي كند.
مصري همچنين از اختصاص 20 ميليارد ريال بودجه در راستاي پيشگيري از اعتياد در كشور خبر داد و تصريح كرد: برنامه هايي را در جهت پيشگيري از اعتياد طي سال 87 اجرا خواهيم كرد كه اميدواريم نقش موثري در اين امر مهم داشته باشد.
وزير رفاه هدف از راه اندارزي اورژانس 123 را كمك رساني در جهت پيشگيري از آسيب ديدگي هاي اجتماعي عنوان كرد و گفت : مردم مي توانند هم به صورت تلفني با شماره 123 و هم به صورت حضوري از خدمات مشاوره اي روان شناسان و جامعه شناسان اورژانس اجتماعي در جهت پيشگيري از بحران هاي اجتماعي بهره مند شوند.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا بودجه مبارزه با مواد مخدر كه از طريق سازمان ملل پرداخت مي شود، كافي است يا نه، اظهار داشت: اعتباري كه براي مقابله با مواد مخدر به ايران اختصاص دارد كمتر از 10 درصد هزينه هايي است كه ايران در اين راستا متحمل مي شود البته تنها اختصاص بودجه كافي نيست بلكه همكاري ساير دولت ها در اين زمينه بسيار مهم است.
مصري راه‌اندازي اورژانس اجتماعي را براي رسيدگي به كساني كه در معرض آسيب قرار دارند و همچنين جلوگيري از آسيب‌ديدگي‌هاي روحي و رواني دانست و افزود: اورژانس اجتماعي سه بخش عملياتي جدا از هم دارد؛ در بخش اول، روانشناسان و مددكاران اجتماعي در مراكز حضور دارند و ممكن است، حتي با مشاوره‌هاي تلفني صرف، مشكلاتي را حل كنند، بخش دوم مربوط به زماني است كه فرد نياز به مشاور يا روانشناس دارد كه تيم اورژانس با تماسي كه مي‌گيرند، مشاور يا روانشناس در محل حاضر مي‌شوند و كمك مي‌دهند، و بخش سوم نيز به اساس كار اورژانس اجتماعي مربوط مي‌شود كه پيشگيري از وارد شدن به نقطه شروع آسيب و لحظه‌اي است كه ممكن است، فرد، مسير زندگي را به اشتباه برود.
وي در پايان با بيان اينكه افزايش فعاليت بخش خصوصي در قالب NGO ها در جهت بازتواني و درمان و حتي پيشگيري يكي از اهداف ما است، گفت: در اين راستا وزارت رفاه با كمك رساني مالي و حمايت از NGO ها در صدد ياري رساندن به مردم مددجو است.
پايان پيام
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن