تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819979991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرپرست وزارت كشور : روابط ديپلماتيك با كشورهاي همسايه براي ارتقاء امنيت مناطق شرق كشور بايد تقويت شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: سرپرست وزارت كشور : روابط ديپلماتيك با كشورهاي همسايه براي ارتقاء امنيت مناطق شرق كشور بايد تقويت شود


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:سرپرست وزارت كشور گفت:روابط ديپلماتيك با كشورهاي همسايه براي ارتقاء امنيت مناطق شرق كشور بايد تقويت شود تا مجرمين پس از تخلفات به راحتي به خاك كشورهاي همسايه پناه نبرند و از برخورد قاطع نيروهاي ما در امان نمانند.

جلسه شوراي توسعه و امنيت پايدار شرق كشور با حضور جمعي از نمايندگان مجلس، فرماندهان نيروي انتظامي، مسوولان وزارت كشور و استانداران روز جمعه در وزارت كشور برگزار شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"سيد "مهدي هاشمي" سرپرست وزارت كشور طي سخناني در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاري جلسه‌ شوراي توسعه و امنيت پايدار شرق كشور افزود: دراين جلسه گزارش كار كميته‌هاي مختلف و بخش‌هاي قضايي، اطلاعاتي، عملياتي، صنعتي و فرهنگي ارائه شد. براي كسب توسعه در بخش‌هاي عمراني و اقتصادي، در منطقه شرق كشور نياز به استقرار امنيت پايدار و بومي داريم. اقدامات خوبي در اين مناطق انجام شده و اين مناطق از امنيت بسياري بالايي برخوردار است.
وي ادامه داد: دشمنان ما راسا ناامني‌ها در منطقه شرق كشور را مديريت مي‌كنند، آثار اقدامات آن‌ها به وضوح مشهود است و در عين حال اقدامات اطلاعاتي نيروهاي امنيتي و انتظامي ما در اين بخش بسيار قوي بوده است كه جا دارد از آن‌ها تشكر كنيم.
وي با تاكيد بر اين‌كه " روابط ديپلماتيك با كشورهاي همسايه براي ارتقاء امنيت مناطق شرق كشور بايد تقويت شود تا مجرمين پس از تخلفات به راحتي به خاك كشورهاي همسايه پناه نبرند و از برخورد قاطع نيروهاي ما در امان نمانند." گفت: موضوع بستن مرزها، بحث ديگري بود كه دراين جلسه گزارش‌هاي آن را گرفتيم؛ همچنين بحث طرد اتباع بيگانه غيرمجاز نيز دراين جلسه بررسي شد؛ چراكه دراين ايام به دليل خشكسالي تمايل بيشتري براي ورود به خاك ايران پيدا شده است. با توجه به مواهبي كه در كشور ما وجود دارد با تمايلات بيشتري براي ورود به كشورمان روبه‌رو هستيم.
به گزارش "ايسكانيوز"به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، سرپرست وزارت كشور بازنگري در قوانين را از ديگر خواسته‌هاي مسوولان و مجريان امنيت كشور در اين جلسه برشمرد و گفت: دراين جلسه اعضا خواستار شدند تا در مورد مجرمين و متخلفين برخوردها تشديد شود.
وي ادامه داد: آمار نشان مي‌دهد رخدادهاي ضدامنيتي در مناطق مختلف شرق كشور بسيار كاهش داشته است؛ اما بسترهاي اين ناامني‌ها بايد ريشه‌كن شود. بايد در اين مورد توسعه همه‌جانبه‌يي را در بخش‌هاي اقتصادي و صنعتي پيگيري كنيم و بتوانيم با اقدامات فرهنگي، وحدت ملي را در اين مناطق افزايش دهيم. ما بايد سعي كنيم با اجراي طرح‌هاي عمراني‌، تقويت پروژه‌هاي اقتصادي درباره مبارزه با بيكاري دراين مناطق اقدامات موثرتري داشته باشيم و با اقدامات اقتصادي و عمراني، سطح بيكاري را كاهش دهيم؛ چراكه رابطه معناداري بين بيكاري،‌ بي‌سوادي و شرارت وجود دارد. بايد سعي شود خدمات فرهنگي، آموزشي به نحوي انجام شود كه با ارتقاء سطح علمي مردم آن مناطق روبه‌رو شويم، تا تحت تاثير برخي اقدامات قرار نگيرند.
وي گفت: بايد اطلاع‌رساني لازم را در اين زمينه داشته باشيم.
هاشمي در پاسخ به اين پرسش كه آيا بودجه 103 ميليارد توماني تخصيص داده شده براي امنيت مرزها كافي است؟ گفت: بودجه كافي نيست، اما به نسبت ساير بودجه‌هايي كه در دستور كار قرار گرفته است مناسب است. با توجه به اين‌كه بودجه در سال‌هاي گذشته به نحو مناسبي هزينه شده است و بخش قابل توجهي از مرزهاي ما، مسدود شده است، به ويژه در شمال شرق كشور و بخشي از منطقه سيستان و بلوچستان شاهد ارتقاي امنيت بوده‌ايم.
وي تفاوت قيمت مواد غذايي و سوختي را عامل افزايش ريسك‌پذيري براي متخلفان دانست و گفت: اين موضوع در جلسات مختلف برآورد شده است.
وي هچنين درباره ميزان همكاري كشور پاكستان براي مسائل امنيتي دو كشور و همچنين بحث تحويل عبدالمالكي ريگي و گروه تروريستي منصوب به آن، گفت: حكومت پاكستان با ايجاد ناامني در مرزها مخالف است و در جهت تامين امنيت در مناطق مرزي همكاري داشته؛ اما تقويت روابط و تعاملات منطقه‌يي و مرزي مي‌تواند براي تثبيت امنيت پايدار در مرزهاي ما موثرباشد. بعضا به لحاظ تغييراتي كه در حكومت‌هاي محلي و منطقه‌يي كشور مقابل به وجود مي‌آيد، ضعف‌هايي عارض مي‌شود كه با توجه مسوولان و تقويت روابط ديپلماتيك مي‌تواند رفع شود.
سرپرست وزارت كشور درباره تحويل گروه ترويستي عبدالمالكي به ايران گفت: هنوز تصميم جديدي در اين مورد اتخاذ نشده است. وي همچنين در مورد اقدامات انجام شده براي آزادي 16 مامور نيروي انتظامي كشورمان، گفت: ما اقدامات ديپلماتيك خود رادنبال مي‌كنيم، اميدواريم ان‌شاءالله به زودي نتايجي كه قابل طرح باشد را اعلام كنيم.
وي در مورد تغيير و جابه‌جايي استانداران گفت: نمي‌دانم چرا اين‌قدر در اين بخش حساسيت زياد شده است؛ تغييرات در مديران عادي و طبيعي است ممكن است در اين بخش هم اين تغييرات واقع شود، اما در حدي نيست كه بخواهد روند اجراي كشور را با مشكل روبه‌رو كند. ما اين جابه‌جايي‌ها رادر جهت ارتقا و افزايش خدمات دنبال مي‌كنيم
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن