تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816442603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزارت امور خارجه : ملت ايران عاملان جنايات سردشت را به پاي ميز محاكمه مي‌كشاند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزارت امور خارجه : ملت ايران عاملان جنايات سردشت را به پاي ميز محاكمه مي‌كشاند
خبرگزاري فارس: وزارت امور خارجه به مناسبت هشت تير، روز ملي مبارزه با سلاح‌هاي شيميايي و ميكروبي، بيانيه‌اي صادر كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس در اين بيانيه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران ضمن اداي احترام به همه شهيدان و جانبازان عزيز شيميايي و خانواده‌هاي ايشان، بيست و يكمين سالگرد بمباران شيميايي مردم غير نظامي و بي‌دفاع شهر سردشت و روستاهاي تابعه را به اين عزيزان تسليت عرض مي‌كند. حملات شيميايي منحصر به سردشت نبوده و بخش‌هاي مختلف ميهن اسلامي به ويژه مناطق مرزي از غرب تا جنوب در دوران هشت سال دفاع مقدس بيش از 300 بار مورد حملات انواع مختلف سلاح‌هاي مرگبار شيميايي قرار گرفت. بمباران شيميايي مناطق غير نظامي و نظامي كشورمان با بيش از 3000 تن مواد شيميايي با كمك شرق و غرب به خصوص با هدف اشباع كردن مراكز درماني پشتيبان دفاع مقدس براي تاثيرگذاري بر روحيه‌ي استقامت رزمندگان اسلام بود.
فاجعه تلخ سردشت نتيجه مقاومت و صلابت ملت ايران و فرزندان سلحشور اين مرز و بوم در مقابل دشمنان ايران اسلامي بود كه هميشه در خاطره مردم ايران خواهد ماند. بيست و يكمين سالگرد بمباران شيميايي سردشت در شرايطي برگزار مي‌شود كه استكبار جهاني تلاش دارد تا سردشت قهرمان و مظلوم كه سند جنايت آن‌هاست به فراموشي سپرده شود. بر هيچ‌كس پوشيده نيست كه دولت وقت آمريكا و بعضي ديگر از كشورهاي حامي صدام، عاملان اصلي اين جنايت بودند. بي‌ترديد اين جنايات در حقيقت نماد زبوني آن‌ها در مقابل اوج حماسه‌هاي رزمندگان اسلام بود كه با چراغ سبز آمريكا و چند كشور اروپايي به صدام، صورت گرفت. مايه تاسف است كه دنياي به اصطلاح متمدن هنوز نتوانسته است شاهد عقوبت عامليا اين جنايات ضد بشري باشد. آمريكا و بعضي از كشورهاي اروپايي با فرار به جلو تلاش دارند جاي متهم را با قرباني عوض كنند و با فرافكني از ترس بي‌آبرويي خود نگذاشتند صدام به خاطر اين جنايات محكوم شود و وقيحانه منادي اتهامات بي‌پايه عليه جمهوري اسلامي ايران مي‌شوند. فاجعه سردشت در حقيقت تكرار فجايع شهرهاي ايپر، هيروشيما و ناكازاكي است كه از سوي جنگ‌طلبانه آمريكا به عنوان حاميان اصلي صدام به وقوع پيوست. ملت شجاع ايران هرگز قربانيان شيميايي سردشت قهرمان را تنها نخواهد گذاشت و سرانجام عاملان اين جنايات را به پاي ميز محاكمه خواهد كشاند.
ملت ايران هرگز چراغ سبز حاميان صدام به خصوص قدرت‌هاي بزرگ از جمله آمريكا و سكوت معني‌دار رسانه‌هاي غربي در قبال جنايت صدام در سردشت را از خاطر نخواهد برد. در حقيقت اين حمايت‌ها به همراه اهمال كاري سازمان‌هاي بين‌المللي در انجام وظيفه ذاتي خود در اين خصوص بود تا فاجعه سردشت و حلبچه اتفاق افتاد و موجبات تشويق صدام به تهديد رسمي پايتخت و ديگر شهرهاي بزرگ ايران با حمله شيميايي را فراهم كرد. با افتخار مي‌توان گفت كه پيروزي رزمندگان اسلام در جنگ تحميلي برخلاف ميل قدرت‌هاي شرور و زورگو و خودخواه در شرايط روند رو به رشد استفاده از سلاح‌هاي شيميايي از سوي عراق در مقابل چشمان ناظران بين‌المللي و مدعيان حقوق بشر رقم خورد و جنگ تحميلي به اتمام رسيد.
در حقيقت نامگذاري هشتم تير ماه به عنوان روز ملي مبارزه با سلاح‌هاي شيميايي و ميكروبي و سابقه‌ي درخشان جمهوري اسلامي ايران در تعهد و التزام به معاهده منع سلاح‌هاي شيميايي و نقش مثبت و سازنده در اجراي ملي و جهاني اين كنوانسيون، بر مبناي انديشه‌هاي ديني و ارزش‌هاي بنيادين است. بنابراين متقابلا از مجامع بين‌المللي و جامعه‌ي جهاني انتظار مي‌رود تا با تلاش مستمر خود در انهدام كامل كليه‌ي سلاح‌هاي شيميايي و هم‌چنين محاكمه و مجازات عاملان جنايات شيميايي، با جبران صدمات وارده به مصدومان شيميايي كشورمان، بخشي از مسووليت اخلاقي و انساني خود را ادا كنند.
وزارت امور خارجه بار ديگر توجه جهانيان را به پيشنهاد ارايه شده در كنفرانس يازدهم كشورهاي عضو مبني بر ايجاد يك شبكه جهاني و تاسيس يك صندوق بين‌المللي براي حمايت از مصدومان شيميايي، جلب مي‌كند.
جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از بزرگ‌ترين قربانيان سلاح‌هاي شيميايي كه به مدت هشت سال در معرض شديدترين حملات شيميايي بوده است، از جامعه‌ي جهاني انتظار دارد براي اجراي عدالت در مورد جنايتكاران جنگي و ملزم كردن قدرت‌هاي بزرگ به ويژه آمريكا و رژيم اشغالگر قدس به اجراي بدون تبعيض تعهدات بين‌المللي خود به خصوص در زمينه‌ي خلع سلاح شيميايي قدم‌هاي عملي بردارد.
دولت و ملت و هم‌چنين همه‌ي نهادهاي مردمي وظيفه‌ي خود مي‌دانند به پاس خون شهدا و جانبازان سلاح‌هاي شيميايي از همه ظرفيت‌هاي موجود استفاده كرده و دست از تلاش براي استيفاي حقوق آنان برندارند و نگذارند موضوع مشمول مرور زمان شود.
همه انسان‌هاي آزادي‌خواه انتظار دارند كه حاميان اصلي صدام جنايتكار به سزاي اعمال خود برسند و نبايد با معدوم شدن وي پرونده مصدومان شيميايي و مطالبات به حق آن‌ها بسته شود. بي‌ترديد در صورت وجود استقلال قضايي در كشورهاي حامي صدام، محكوميت‌هاي قضايي به اتهام مشاركت و معاونت در ارتكاب جنايات جنگي همانند آن چه براي فان آنرات، تبعه هلندي رخ داد، رو به افزايش خواهد بود.
وزارت امور خارجه در همين راستا از كوشش‌هاي تمامي دستگاه‌هاي ذي‌ربط و به خصوص انجمن‌هاي غير دولتي حامي مصدومان شيميايي قدرداني كرده و بار ديگر آمادگي كامل خود را جهت حمايت از پيگيري‌هاي همه جانبه‌ي سياسي و حقوقي در مجامع بين‌المللي، به منظور استيفاي حقوق جانبازان عزيز شيميايي "بر طبق اصل كلي مورد قبول همه نظام‌هاي حقوقي و عرف بين‌المللي كه مي‌گويد: هيچ خسارتي نبايد بدون جبران باقي بماند" اعلام مي‌دارد.
انتهاي پيام/ي
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن