تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815458337




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام جمعه شيراز: جامعه به نشاط نياز فراوان دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: امام جمعه شيراز: جامعه به نشاط نياز فراوان دارد
امام جمعه شيراز گفت: امروز در جامعه بيش از هر زمان ديگري به شور و نشاط نياز فراوان داريم.

آيت‌الله محي‌الدين حائري شيرازي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شيراز افزود: افرادي هستند كه باني برگزاري مراسم عزاداري مي‌شود لذا كساني نيز بايد براي برگزاري برنامه‌هاي نشاطآور باني شوند و از اين طريق جوانان را به دين جذب كنند.

وي اظهار داشت: بايد در كنار مساجد مهم و حساس، تالار عقد و عروسي پيش بيني شود و عقد و عروسيها در مجاورت خانه خدا متبرك شوند نه اينكه در باغهاي بيرون شهر شيطان عشرتكده‌اي راه‌اندازي كند و اسمش را هم مراسم عقد و عروسي بگذارند.

امام جمعه شيراز اضافه‌كرد: افراي نيز كه در جامعه لباسهاي خاص و نامناسب مي‌پوشند خيال نكنند كه هنري كرده‌اند، اين افراد تنها خودشان را كوچك كرده‌اند.

آيت‌الله حائري گفت: يك زن بهتر است وزين، باوقار و در عين حال برازنده باشد تا اينكه مثل عروسك خودش را به وضعي درآورد كه نظر ديگران را جلب كند، اينگونه افراد با اين كار تنها اين مطلب را ابراز مي‌كنند كه به من نگاه كنيد، من كمبود دارم.

وي اظهار داشت: كسي كه باوقار راه مي‌رود مي‌گويد من عفيفم و عفيف يعني بي‌نيازي و استغنا، يعني چنين فردي با رفتار و عمل خود مي‌خواهد بگويد كه نيازهاي خودش را برطرف كرده و هيچ كمبودي ندارد كه بخواهد به اين اعمال و رفتارها روي آورد.

او گفت: يك بخش تامين امنيت در جامعه براي بانوان توسط نيروي انتظامي، امر به معروف و تذكرات مردم تامين مي‌شود اما بخشي از تامين امنيت آنها بر عهده خود بانوان و زنان است لذا بايد طوري رفتار كنند و طوري پوشش خود را حفظ كنند كه هيچ فردي به خود اجازه توهين و تجاوز به حريم آنها را ندهد.

امام جمعه شيراز افزود: مردم براي جلوگيري از تعرض دزدان به منزل و اموالشان براي خانه‌هاي خود در مي‌گذارند و به آن قفل مي‌زنند چرا كه اگر خانه‌اي بدون در باشد دزدان به راحتي وارد حريم آن خانه شده و اقدام به دزدي و دست درازي به اموال آن خانه مي‌كنند.

وي گفت: در مورد بانوان نيز چنين است، اگر رفتار شايسته و مناسبي در جامعه داشته باشند و لباسهاي مناسب، باوقار و پوشيده بپوشند كسي جرات تعرض ندارد و اگر غير از اين باشد نبايد توقع داشته باشند كه امنيتشان تهديد نشود.

امام جمعه شيراز همچنين با اشاره به فرارسيدن هفتم تير سالروز شهادت آيت‌الله شهيد دكتر بهشتي و ‪ ۷۲‬تن از ياران امام در انفجار دفتر مركزي حزب جمهوري اسلامي افزود: گروهك منافقين مي‌خواستند از امام(ره) امتياز بگيرند اما امام هيچ امتيازي به آنها نداد، تهديد به مقابله كردند و امام مقاومت كرد و آنها در نهايت با بمبگذاري خود در سال ‪ ۱۳۶۰‬در دفتر مركزي حزب جمهوري چهره واقعي خود را نشان دادند.ك/‪۲‬
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن