تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803898410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله رفسنجاني خطاب به غرب: كوچك تر از آن هستيد كه بخواهيد ما را تشويق يا تنبيه كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آيت الله رفسنجاني خطاب به غرب: كوچك تر از آن هستيد كه بخواهيد ما را تشويق يا تنبيه كنيد
خبرگزاري انتخاب : آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به اقدام گستاخانه اتحاديه اروپا در مسدود كردن حساب هاي بانك ملي ايران افزود: امريكا نيز براي فشار آوردن به ايران قطعنامه و لايحه به مجلس سنا و نمايندگان برده است، هشت كشور صنعتي هم در ژاپن ادامه فشار به ايران را بررسي كرده اند اما ما بارها نصيحت كرده ايم كه اين ادبيات به نفع شما نيست، شما با كشوري باسابقه مواجهيد.


نمازجمعه اين هفته تهران به امامت آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجلس خبرگان رهبري با حضور مردم خداجو در دانشگاه تهران اقامه شد . آيت الله هاشمي رفسنجاني در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران خطاب به غرب گفت: شما كوچك تر از آن هستيد كه بخواهيد ايران را تشويق يا تنبيه كنيد.

به گزارش انتخاب، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به تحرك اخير اروپا و امريكا در خصوص مسئله هسته اي كشورمان خطاب به آنها گفت: شما كوچك تر از آن هستيد كه بخواهيد ايران را تشويق يا تنبيه كنيد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به اقدام گستاخانه اتحاديه اروپا براي مسدود كردن حساب هاي بانك ملي ايران افزود: امريكا نيز براي فشار آوردن به ايران قطعنامه و لايحه به مجلس سنا و نمايندگان برده است و نمايندگان هشت كشور صنعتي هم در اجلاس اخير خود در ژاپن با امريكا همراهي كرده اند، اما ما بارها نصيحت كرده ايم كه اين ادبيات به نفع شما نيست، شما با كشوري باسابقه مواجهيد.

وي اضافه كرد: با ادبيات درست، مذاكره و شنيدن استدلال مي توان مسئله را حل كرد اما راهي كه شما مي رويد خودتان، منطقه و ايران را به زحمت مي اندازيد در حالي كه ايران كشوري است كه به صراحت اعلام كرده كه در پي منافع صلح آميز هسته اي و آماده مذاكره است.

امام جمعه موقت تهران خطاب به امريكا و اروپا گفت: بهتر است دست از اين رويه خود برداريد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني در ادامه خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با گراميداشت ميلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: كار بزرگي كه اسلام براي زن انجام داده هيچ يك از مكاتب دنيا نكرده است؛ اسلام زن را از راه هاي افراطي كه افكار منحط براي زن ساخته بود نجات داد و يك نمونه زن عظيم الشأن مانند حضرت زهرا (س) را مانند يك الگوي درخشان معرفي كرد.

وي با بيان اينكه امروز بخش اعظم دانشگاه ها و مراكز تحصيلي را خانم ها بر عهده دارند و اساسي ترين راه تكامل و پيشرفت نيز همين راه تحصيلات است گفت: در آينده خواهيم ديد كه خانم هاي ايراني در تاريخ ايران چه نقشي خواهند داشت؛ اگر روزي اين همه انسان هاي با تخصص و پاكدامن در صحنه جامعه حضور يابند با آنچه امروز هستيم متفاوت خواهيم بود؛ اميدوارم خانم ها به اين خدمات انقلاب به آنها توجه بيشتري كنند.

امام جمعه موقت تهران به سفر اخير خود به عربستان سعودي و شركت در كنفرانس وحدت اسلامي اشاره كرد و افزود: حضور هيئت ايراني در اين كنفرانس بسيار مؤثر بود زيرا اگر نرفته بوديم وحدت اسلامي شكل خوبي نمي گرفت، چون شيعه غايب بود.
آيت الله هاشمي رفسنجاني اضافه كرد: در اين اجلاس به گونه اي عمل شد كه تفكر انقلابي، شيعي، اسلامي و ايراني درخشش بي نظيري داشت.

خطيب جمعه تهران گفت: نوعاً راديوها و تلويزيون هاي عربستان در آن چند روز به صحبت هاي ما پرداختند و به برگزاركنندگان اعتراض شد كه شما شيعه را برجسته كرديد؛ البته بيشتر علماي حاضر از برنامه هيئت جمهوري اسلامي ايران استقبال كردند.

وي با بيان اينكه در آنجا به مشكلات حج پرداخته شد افزود: بحث هاي جدي و صريحي انجام و برنامه اي طراحي شد كه در آينده زائران ما انواع مشكلات گذشته را نداشته باشند و احساس كردم مسئولان عربستان دلشان مي خواهد زوار ما راضي برگردند؛ البته اين موضوع مخالفان جدي هم دارد كه بايد با تدبر و صبر و راهكارهاي اتحادآفرين اين مسئله حل شود.

خطيب جمعه تهران با اشاره به حضور خود در باغ فدك گفت: من در آنجا علاقه اي به حضرت زهرا (س) مشاهده كردم و حقيقت آن حضرت در آنجا جلوه دارد.

وي درباره اهميت فدك در تاريخ افزود: در جنگ خندق در مدينه معلوم شد كه يهودي ها كه تقريباً اقتصاد جزيره العرب را در اختيار داشتند عهد خود را شكستند و در خندق شكست خوردند.

وي گفت: مسئله به جنگ خيبر رسيد كه يهودي ها در آنجا قلعه هاي مستحكم و مزارع وسيع و پرثمر اطراف آنجا را در اختيار داشتند و پيغمبر براي حل مشكلي كه از بابت همكاري مشركان و يهودي ها به وجود آمده بود به خيبر رفتند و همزمان گروهي را به فدك براي حل موضوع آن فرستادند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: زماني كه اين گروه رفت برخي قلعه هاي خيبر تحت محاصره پيامبر بود از آنها دعوت كرد كه بدون جنگ صلح كنند و جان و مالشان محفوظ باشد.

وي گفت: در مكه مشركان منتظر بودند فدك بشكند و اسلام را شكست دهند.

امام جمعه موقت تهران افزود: مشركان هيئتي نزد پيامبر فرستادند و در همين فاصله قلعه هاي خيبر فتح شد و مشركان تسليم شدند.

خطيب جمعه تهران گفت: با ورود علي (ع) به فدك مشركان جمع شدند برخي مي گويند نصف فدك را دادند و برخي مي گويند كل فدك را دادند و گفتند محصولات آن را به صورت نصف توزيع مي كنند.

وي با اشاره به اينكه مورد به مورد جريان فدك در كتاب هاي اهل سنت از جمله كتاب دُرُّ المنصور آمده است افزود: جبرئيل بر پيامبر (ص) نازل شد و گفت خداوند خواسته است فدك را به زهرا (س) واگذار كنيد و پيامبر واگذار كردند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: مبناي فقهي اين كار نيز روشن است، زيرا اگر با جنگ چيزي را بگيرند غنايم تقسيم مي شود و اگر بدون جنگ بگيرند به طور كامل در اختيار پيامبر قرار مي گيرد؛ اراضي فدك بدون جنگ در اختيار پيامبر قرار گرفت و ايشان نيز به دستور خداوند آن را به حضرت زهرا واگذار كردند.

وي افزود: متولي فدك حضرت زهرا بود و در وصيتنامه ايشان حدود 15 مورد از مصارف آن آمده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: در زمان خود پيامبر نيز فقرا مراجعاتي داشتند كه از طريق نهادي كه حضرت زهرا تأسيس كرده بود به آنها رسيدگي مي شد.

خطيب جمعه تهران درباره اهميت فدك گفت: بر اساس مستندات تارخي پس از رحلت پيامبر (ص) تا سال 329 هجري قمري باغ فدك 24 يا 25 بار غصب شده و دوباره به خاندان پيامبر بازگردانده شده است.

وي افزود: مسئله فدك مسئله اي سياسي و همان مسئله ولايت و امامت و مقاومت است و فدك يك پرچم مقاومت بود و هنوز هم يك پرچم است.

آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: در زمان مامون عباسي او قصد داشت فدك را به خاندان پيامبر بازگرداند اما با مخالفت هاي بسياري مواجه شد از اين رو جلسه اي با حضور علما برگزار كرد و علما به اين نتيجه رسيدند كه فدك متعلق به حضرت زهراست.

وي ادامه داد: مامون عباسي به دليل شدت مخالفت ها دوباره جلسه اي با حضور 1000 عالم از سرزمين هاي مختلف تشكيل داد و در اين جلسه نيز نتيجه به نفع خاندان اهل بيت (ع) تمام شد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني در ادامه گفت: در سفر به عربستان و بازديد از منطقه فدك احساس كردم مردم آنجا به حضرت فاطمه (س) علاقه مندند و با احترام از ايشان نام مي برند.

وي افزود: حادثه فدك قابل بحث بيشتري است بدون آنكه تفرقه آميز باشد؛ اميدوارم روزي شرايطي فراهم شود زائران بيت الله الحرام به فدك هم بروند.

خطيب جمعه تهران در ادامه بر شناخت بيشتر حضرت زهرا (س) از جنبه هاي مختلف تاكيد كرد.

وي همچنين به مسئله عراق، لبنان، فلسطين و افغانستان اشاره كرد و گفت: اوضاع در اين مناطق همچنان خونبار است و دخالت امريكايي ها براي منطقه گران تمام شده است. ان شاء الله با بيداري امت اسلامي اختلافات باعث حضور دشمنان در منطقه نشود.

آيت الله هاشمي رفسنجاني در ادامه خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با تبريك سالروز ولادت امام خميني (ره) گفت: امام راحل شخصيت بزرگواري بود كه كار بي نظيري در تاريخ انجام داد و نخستين بار در يك كشور بسيار مهم با مكتب اهل بيت حكومتي تشكيل داد كه سابقه آن را در تاريخ نداريم؛ اميدواريم قدردان اين رهبريت باشيم و راه ايشان را ما و نسل هاي آينده ادامه دهيم.

وي همچنين به سالروز شهادت آيت الله صدوقي، رحلت آيت الله گلپايگاني و شهادت سيدمحمدباقر حكيم اشاره كرد و ياد آنان را گرامي داشت.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با گراميداشت ياد شهداي فاجعه هفتم تير، اين فاجعه را طرح دشمنان براي منهدم كردن انقلاب اسلامي و از رسميت انداختن مجلس و دولت و قوه قضاييه دانست و گفت: آنان مي خواستند با ايجاد شورش در كشور حكومت را به رويه قبل از انقلاب برگردانند كه خدا جلو آنان را گرفت.

آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: اين شهدا به ويژه شخصيت شهيد بهشتي باعث شد مردم متوجه خطر ضدانقلاب شوند و توانستيم بعد از اين مصيبت بزرگ، شرهايي را كه پشت سر هم مي آمد دور كنيم.

وي به سالروز تأسيس دانشگاه آزاد اسلامي اشاره كرد و گفت: اين دانشگاه گام مهمي براي با سواد كردن ملت ما در 25 سال گذشته برداشته و خدمات بسيار ارزشمندي ارائه كرده است و امروز حدود يك و نيم ميليون دانشجو و دو و نيم ميليون فارغ التحصيل دارد.

امام جمعه موقت تهران به روز جهاني مواد مخدر نيز اشاره كرد و گفت: مواد مخدر به بلاي امروز بشر و كشور ما تبديل شده است و اين مواد چه طبيعي مانند ترياك و يا انواع صنعتي آن، يك شر شيطاني براي كل بشر است.

وي از افرادي كه با همه وجود با قاچاق مواد مخدر مبارزه مي كنند تقدير كرد.

خطيب جمعه تهران در خصوص روز تعاون و جايگاه تعاون در قانون اساسي هم گفت: هنوز در اين زمينه تا آن حدي كه در قانون اساسي و سياست هاي كلي اصل 44 عنوان شده است فاصله داريم.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در خطبه نخست نمازجمعه تهران در ادامه بحث هاي قبلي درباره شكل گيري نظام الهي بر محور قرآن پرداخت.

رييس مجلس خبرگان با اشاره به شان نزول سوره حمد گفت: خداوند متعال در قرآن كريم اهميت فراواني به سوره فاتحه الكتاب داده است و در حقيقت با نزول اين سوره بر مسلمين منت گذاشته است .

آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به تفسير حضرت امام خميني (ره) از سوره مباركه حمد گفت: امام راحل اين سوره مباركه را دايره وجودي از مبداء تا معاد و بين راه مي داند .

وي اضافه كرد : امام (ره) در تفسير خود فصل جديدي گشوده اند به نام الهام عرشي از ديدگاه عرفان متعالي كه بشر دانش فهم آن را داشته باشد .

آيت الله هاشمي رفسنجاني در ادامه تفسير سوره مباركه حمد گفت: در اين سوره چهار اسم خداوند آمده است كه اشاره به ذات و كمالات حق تعالي است .

وي افزود : اسامي رحمان ، رحيم ، رب و مالك از اسامي خداوند است به گونه اي عرش الهي بر دوش اين چهار اسم مبارك است .

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تعريف عرش گفت : عرش نقطه اي است كه همه آفرينش را مي آفريند و اداره مي كند و مركز آفرينش و مديريت همه مخلوقات است .

آيت الله هاشمي با اشاره به تفسير امام راحل اين اسامي را پايه هاي مديريت و آفرينش جهان خواند .

خطيب نمازجمعه تهران باتوجه به جايگاه و شان نزول سوره حمد از نمازگزاران خواست هنگام نماز به معناي اين سوره توجه داشته باشند .

وي تاكيد كرد : توجه به مضامين سوره فاتحه الكتاب ، روح و حركت متعالي انسان را تقويت مي كند .

آيت الله هاشمي رفسنجاني در ادامه به سوره مباركه توحيد اشاره كردو گفت : اين سوره با ويژگي اختصار از سوره هايي است كه محتواي بسيار عميق دارد و كشف آثار آن براي عامه مردم ، علما و عرفا كاري آسان نيست.

امام جمعه موقت تهران از سوره مباركه توحيد بعنوان نسب نامه خدا در ادبيات عرفاني ياد كرد و گفت :‌ زماني كه يهوديان از پيامبر خدا سوالات زيادي داشتند حضرت سوره توحيد را بعنوان نسب نامه خداي خود معرفي مي كند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به روايتي از امام صادق(ع) درباره سوره مباركه توحيد با تاكيد بر مناسبت اين سوره با انسان امروزي گفت : انتظار پيامبر و ائمه معصومين اين بود كه در آينده با تكامل فكر ، دانش و علوم ، مردان و زناني دانشمند و عالم مي آيند كه مطالب مهم و عميق قرآن را كشف كنند.

وي تاكيد كرد: امروز با مقايسه تفاسير امروزي با تفاسير صدر خيلي چيزها كشف شده است .

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به نتيجه تربيتي توجه به مضامين سوره هايي كه در نماز خوانده مي شود از نمازگزاران خواست تا به مضامين سوره ها توجه كنند .

آيت الله هاشمي رفسنجاني در پايان خطبه هاي اول نمازجمعه اين هفته تهران با تاكيد بر اينكه كشف مضامين سوره هاي قرآن براي عامه مردم سخت است گفت : مي توان به زبان ساده اين مضامين را در صدا و سيما ، دانشگاه ها و مساجد آموزش داد تا نمازگزاران حضور قلب بيشتري هنگام اقامه نماز داشته باشند .
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 267]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن