تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804110184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پژوهش به ورزش جان مي‌دهد مدير كل تربيت‌بدني دانشگاه پيام‌ نور: آمدن مديران غير ورزشي اشتباه و رفتن‌شان اشتباه بزرگ‌تري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پژوهش به ورزش جان مي‌دهد مدير كل تربيت‌بدني دانشگاه پيام‌ نور: آمدن مديران غير ورزشي اشتباه و رفتن‌شان اشتباه بزرگ‌تري است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

مديركل تربيت بدني دانشگاه پيام نور گفت: انجام تحقيقات سطحي و بازاري، ناتمام ماندن طرح‌هاي ورزشي، حضور افراد غير متخصص در راس ورزش كشور، عدم توجه به پژوهش در شهرستان‌ها، نداشتن برنامه‌ي منسجم براي انجام پژوهش و عدم درك ضرورت تحقيق از جمله مشكلاتي است كه دامنگير انجام پژوهش در ورزش كشور است.

محمد علي قره، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: علت جلوتر بودن كشورهاي غربي در زمينه‌هاي مختلف، جلوتر بودن جايگاه پژوهش در تمام ابعاد مديريتي، علمي و آموزشي در آن كشورهاست. آنها براي هر تصميمي كه مي‌گيرند، وقت مي‌گذارند.

وي ادامه داد: در حالي كه در مكتب ما آمده "در كارها با يكديگر مشورت كنيد" ولي آنها براي هر كاري پژوهش مي‌كنند و قبل از انجام امور فكر كرده و از تجربيات ديگران استفاده مي‌كنند، آنها فقط به كار تحقيقات پژوهشي بسنده نمي‌كنند بلكه به پژوهش به عنوان يك عامل محوري نگاه مي‌كنند.

قره تصريح كرد: چند سالي است كه امر پژوهش مورد عنايت قرار مي‌گيرد؛ اما، در حال حاضر پژوهش به بازار تبديل شده است، بيشتر اساتيد فقط براي ارتقاء رتبه به دانشيار و استاديار و... به سمت پژوهش رفته‌اند، مجلات پژوهشي بازار درست كرده‌اند و صراحتا بيان مي‌كنند پژوهش‌هاي شما را با پول چاپ مي‌كنيم.

وي ابراز خرسندي كرد: خوشبختانه در سال‌هاي اخير و با تلاش‌هاي صورت گرفته، پژوهشكده تربيت بدني طرح پژوهشي خود را به جامعه محققان معرفي مي‌كند،‌ اما اين سوال ايجاد مي‌شود تا كنون چقدر از نتايج تحقيق به جامعه‌ي ما خدمت ارايه داده است و چه گره‌ايي از مشكلات جامعه را باز كرده، به نظر من ميزان استفاده از نتايج صفر است. چرا كه نديده‌ايم كه تاكنون سازمان تربيت بدني، آموزش و پرورش، وزارت علوم و يا ساير ارگان‌هاي مربوطه براساس نتايج كارهاي پژوهشي دچار تحول شود.

اين استاد دانشگاه در پاسخ به اين سوال كه مشكل كار كجاست، گفت: كساني كه به عنوان اساتيد رشته‌ي تربيت بدني در دانشگاه‌ها مشغول تدريس‌اند هيچ‌گاه دانشجو را براي دادن خدمات به عامه‌ي مردم آماده نمي‌كنند، حاصل كار دانشگاه اين است كه يك فرد فقط بشود يك مدير تربيت بدني، مربي تيم ملي، داور،مربي آموزش و پرورش و يا به نحوي وارد ورزش قهرماني شود. ما هيچ‌گاه به دانشجو ياد نداديم، چگونه فرهنگ ورزش كردن را در ميان عامه مردم جا بيندازد.

وي در ادامه گفت: مساله‌ي دوم اين است كه به پژوهش در ورزش اعتنايي نمي‌شود چرا كه مهندسي ورزش كشور از بعد از انقلاب به دست مهندسين بوده است، در حالي كه يك مهندس با فرهنگ و زبان ورزش آشنايي ندارد و تا مي‌خواهد بامسايل ورزشي آشنا شود، چهار سال دوران خدمتش تمام شده و او را عوض مي‌كنند. آمدن افراد غير متخصص در عرصه‌ي مديريت ورزش كشور اشتباه و رفتن آنها اشتباهي بزرگتر است، از "علي‌آبادي" از اين به بعد مي‌توان استفاده كرد، او در اين مدت آموزش مديريت در ورزش را فراگرفته است و حالا بهتر مي‌تواند خادم ورزش باشد و وارد عرصه‌ي عمل شود.

قره تصريح كرد: پس از انقلاب همه مسوولين سازمان مهندس بوده‌اند و فقط در يك دوره‌ي كوتاهي يك ليسانس تربيت بدني را به اين كار گماشتند كه آن هم به علت جوان و بي‌تجربه بودن خوب عمل نكرد، لازم است يك گروه از اساتيد را كه با فرهنگ ورزش دنيا آشنا هستند را در راس امور گماشت. در اين صورت جايگاه مسايل پژوهشي هم خيلي با آنچه حالا وجود دارد، فرق خواهد كرد، وقتي مدير ورزش خودش علمي نيست طبيعتا پژوهش در ورزش هم زياد پررنگ نمي‌شود.

اين استاد دانشگاه ادامه داد: مساله‌ي سومي كه بايد به آن توجه شود، نحوه پذيرش طرح‌هاي پژوهشي است كه تا قبل از رياست مظفري بر پژوهشكده تربيت بدني، خيلي در اين مورد سهل‌انگاري شده، خيلي از طرح‌ها پژوهشي پذيرفته شده‌اند و با صرف هزينه‌هاي گزاف به انجام رسيده‌اند اما حالا در كنج كتابخانه‌ي پژوهشكده خاك مي‌خورند، بعضا ديده شده است كه محقق فقط پول مي‌گيرد ولي كار را نيمه تمام رها مي‌كند، هر چند در حال حاضر با پيگيري‌هاي صورت گرفته توسط رييس پژوهشكده بسياري از طرح‌هاي ناتمام شناسايي شده‌اند.

اين استاد دانشگاه به تمركز طرح‌هاي پژوهشي در تهران به عنوان مشكل ديگر انجام پژوهش اشاره و تصريح كرد: در شهرستان‌ها هيچ اعتباري به كارهاي پژوهشي اختصاص نمي‌دهند و بسياري از پژوهشگران در شهرستان‌ها خفه مي‌شوند.

وي با اشاره به نپرداختن رسانه به اهميت مساله پژوهش در ورزش گفت: آيا تاكنون ديده‌ايد كه يك بار در برنامه‌ي ورزشي صدا وسيما از كسي كه يك كار تحقيقي انجام داده دعوت شود تا وي نتيجه‌ي كارش را به اطلاع همه برساند؟ تاكنون در برنامه‌ها پرسيده شده كه چند درصد مردم ايران ورزش مي‌كند؟ چرا ورزش كردن در اختيار آقايان است؟ آيا تاكنون برنامه‌ي 90 از فردي كه در فوتبال تحقيق كرده دعوت به عمل آورده است؟ تاكنون چند بار با محققين ارتباط برقرار كرده‌اند؟ برنامه‌هاي 90 و ورزش و مردم، ورزش مردم ايران را به آفسايد برده است.

قره تصريح كرد: سازمان تربيت بدني و تمام فدراسيون‌هاي ورزشي بايد يك واحد پژوهشي داشته باشند.

اين استاد دانشگاه با تاكيد بر لزوم تشكيل معاونت پژوهشي در سازمان تربيت بدني گفت: سند رشد مملكت بايد به وسيله‌ي پژوهش‌ها مشخص شود، معاونت پژوهشي مي‌تواند عملكرد ورزش كشور را محك بزند.

قره ابراز تاسف كرد: ببينيد چند درصد از بودجه در اختيار ورزش قهرماني و چه درصدي در اختيار ورزش همگاني قرار مي گيرد، و در مقابل چه هزينه‌ايي را به پژوهش اختصاص مي‌دهند! مگر سازمان تربيت بدني رسالتي جز تربيت بدن مردم دارد؟

مديركل تربيت بدني دانشگاه پيام نور تاكيد كرد: ورزش ايران براي پيشرفت بايد به سه قضيه عنايت ويژه داشته باشد: ورزش همگاني، ورزش بانوان و ورزش حوزه‌هاي علميه. در غير اين صورت حاصل 30 سال آينده‌ي ورزش كشور مثل 30 سال گذشته‌اش خواهد بود. بايد معيار ارزشيابي مديران تربيت بدني از تعداد و رنگ و مدال به تعداد افراد تحت پوشش تغيير يافته و حمايت از نظام پژوهشي به وسيله‌ي مديران معيار ارزش‌گذاري آنها شود.

وي ادامه داد: با توجه به گفته‌ي "علي آبادي" كه ده درصد مردم ايران ورزش مي كنند، پيشنهاد مي كنم در يك طرح پژوهشي مشخص شود كه مسووليت ورزش نكردن 90 درصد مردم ايران به عهده كيست. در صورتي كه در رساله‌ي من نشان مي دهد فقط 5.92 درصد مردم ايران فعاليت بدني دارند.

قره بيان كرد: به نظر مي رسد در حال حاضر پژوهش به عنوان جان ورزش از كالبد آن جدا مانده است و تا زماني كه اين روح به اين بدن وارد نشود ورزش، مردم را با برنامه هاي صدا و سيما، رسانه هاي گروهي، جايگاه تماشاچيان و كلاس هاي درس اساتيد رشته‌ي تربيت بدني ساكن مي كند، يعني در حال حاضر ورزش به عنوان يك نمايشنامه فقط وسيله‌ي سكون مردم را فراهم آورده است و اين درست عكس رسالتي است كه سازمان تربيت بدني، كميته ملي المپيك، فدراسيون ها، هيات هاي ورزشي و ادارات كل تربيت بدني عهده دارند.

قره تصريح كرد: پيشنهاد مي شود رئيس سازمان تربيت بدني حتما درساختار سازمان، معاونت پژوهشي را راه اندازي كند.

اين استاد دانشگاه در پايان ابراز تاسف كرد: نمي دانم چرا هر كس در ايران رئيس ورزش يا مدير كل تربيت بدني مي شود يك شبه خود را عقل كل مي‌داند و خودش را بي نياز از اساتيد رشته ي تربيت بدني مي بيند.

انتهاي پيام
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 300]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن