تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816202902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مردم زنجان در گفت‌وگو با ايسنا: رسيدگي به مسايل اقتصادي اولويت مجلس باشد دولت بايد تمام توان خود را در راستاي اجراي قوانين به كار گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نماينده مردم زنجان در گفت‌وگو با ايسنا: رسيدگي به مسايل اقتصادي اولويت مجلس باشد دولت بايد تمام توان خود را در راستاي اجراي قوانين به كار گيرد
خبرگزاري دانشجويان ايران - زنجان
سرويس: مجلس

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس هشتم در روند نظارتي خود، بايد مسايل اقتصادي را به عنوان اولويت مهم در نظر داشته باشد و در حل اين معضل همكاري‌هاي لازم را با دولت به عمل آورد.

سعدالله نصيري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه زنجان، با بيان اين مطلب افزود: همانطور كه رييس مجلس اشاره كرد، دولت بايد در اين مساله پيش قدم شود و مجلس نيز با تمام توان و ضمن حفظ اقتدار خود، از دولت حمايت‌هاي لازم را به عمل خواهد آورد.

وي مشكلات اقتصادي را مهمترين معضل كنوني كشور ارزيابي و خاطرنشان كرد: امروز دولت و مجلس بايد مسايل اقتصادي را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار دهند، و نبايد فراموش كرد كه يكي از اهداف تشكيل جمهوري اسلامي در كنار استقلال و آزادي، رفاه عمومي و آسايش اجتماعي بوده است و بايد به آن در كنار ساير مسايل بها داده شود.

اين عضو فراكسيون خط امام (ره) مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: دولت، مجلس و قوه قضائيه به عنوان سه قوه نظام، هدف مشتركي دارند و مي‌خواهند كشور بهتر اداره و جمهوري اسلامي بتواند هر روز مقتدرتر و سربلندتر شود و بتواند در حل مشكلات و معضلات خود و جهان نقش قابل توجهي ايفا نمايد.

اين نماينده مجلس به دو عامل مهم در مشكلات اقتصادي كشور اشاره كرد و اظهار داشت: اتخاذ سياست‌ها و تصميمات تازه توسط دولت در ايجاد مشكلات نقش مهمي داشته است، زيرا در اجراي هر تصميم جديدي، طبعا مشكلاتي به وجود خواهد آمد، لذا بايد با شناخت و آسيب‌شناسي آنها به تدريج مشكلات كشور را از سر راه برداشت و از سوي ديگر عدم برخورد كارشناسانه با مسايل كشور در برخي از مواقع مشكل ساز شده است.

وي يادآور شد: پس از مطالعه و بررسي طرح‌ها و لوايح، بايد آنها را جهت محك به كارشناسان سپرد و از نظرات كارشناسان و صاحب‌نظران دلسوز استفاده كرد، زيرا به هر ميزان كه در مراحل تصميم‌گيري، مطالعات كارشناسي دقيق‌تري انجام شود، مشكلات كمتري در فاز اجرايي خواهيم داشت و طرح‌ها با شتاب بيشتري پيش خواهند رفت.

نصيري گفت: البته نقش يك سري مسايل جهاني در افزايش مشكلات اقتصادي كشور را نبايد ناديده گرفت، زيرا به هر صورت تحريم‌هايي كه بر عليه ايران صورت گرفته، تأثير گذار بوده است.

وي به پيام مقام معظم رهبري در روز افتتاح مجلس هشتم اشاره كرد و ادامه داد: مقام معظم رهبري بر پشتيباني فكري مجلس از دولت تاكيد كردند و در واقع مجلس بايد لوايحي كه از سوي دولت ارائه مي‌شود، را با ديد كارشناسانه خود ارتقاء دهد و پس از آن نيز با نگاه و تعامل مثبت اين لوايح را تصويب نمايد.

اين عضو فراكسيون خط امام (ره) مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: ما با كسي دعواي شخصي نداريم و اگر هم سليقه‌هاي مختلف مطرح مي‌شود، صرفاً براي اين است كه جوانب كار بيشتر مورد دقت و ارزيابي قرار گيرد، تا در مراحل اجرايي مشكلاتي براي كشور پيش نيايد.

وي تصريح كرد: اهداف مشترك است و امكان دارد كه تنها مسير رسيدن به هدف متفاوت باشد، لذا تفاوت‌ها به معناي رقابت علمي و منطقي در كشور بوده و بركتي براي نظام به حساب مي‌آيد، منتهي بايد به دور از هرگونه جنجال و اغراض شخصي و گروهي صورت پذيرد.

نماينده مردم زنجان و طارم با بيان اين‌كه دولت و مجلس دو قوه مستقل از هم بوده و حق دخالت در امور يكديگر را ندارند، و هر دو قوه در قبال ملت مسووليت‌هايي برعهده دارند، عنوان كرد: معناي مستقل بودن اين نيست، كه دور خود ديوار كشيده و هيچ گونه ارتباطي با هم نداشته باشند، زيرا اهداف هر دو قوه در خدمت‌رساني به مردم و حل مشكلات جامعه مشترك است.

نصيري ادامه داد: دولت بايد تمام توان خود را در راستاي اجراي قوانين به كار گيرد و مجلس نيز بايد بر حسن اجراي قوانين نظارت داشته باشد، در اين گونه تعامل نبايد غرض‌ورزي صورت پذيرد، هر دو قوه در راستاي حل مشكلات، همديگر را ياري نمايند، نه اين‌كه به نصيحت كردن همديگر بپردازند.

عضو فراكسيون اقليت مجلس به ايده تشكيل فراكسيون دانشگاهيان اشاره و اظهارداشت: خوشبختانه بيش از 70 استاد دانشگاه در مجلس حضور دارند كه به اتفاق ساير نمايندگان پيشنهاد كرديم كه يك فراكسيون دانشگاهي در مجلس تشكيل شود، زيرا اين فراكسيون مي‌تواند در رابطه با ايجاد يك نگرش علمي به مسايل و كار كارشناسي فعاليت نمايد.

وي افزود: نيازمنديم كه حتي‌الامكان وقت مجلس صرف مسايل سياسي نشود و به جاي آن، وقت صرف مطالعه طرح‌ها و لوايح شود تا در فاز اجرايي مشكلات ناشي از عدم كارشناسي دقيق طرح‌ها را كمتر شاهد باشيم.

نصيري به تشكيل فراكسيون اصلاح‌طلبان در مجلس اشاره كرد و گفت: رقابت منطقي يك نعمت به شمار مي‌آيد و اين تفكري است كه حضرت امام (ره) نيز از آن حمايت مي‌كردند، لذا تشكيل اين فراكسيون با حفظ انسجام مجلس قابل تقدير مي‌باشد، فراكسون اقليت، رقابت كمي با اصولگرايان نخواهد داشت، اما مي‌تواند يك رقابت كيفي با ساير فراكسيون‌ها ايجاد نمايد.

وي ابراز نمود: با توجه به اين‌كه فراكسيون‌هاي مختلف در مجلس، برنامه‌هاي متنوعي براي اداره كشور دارند، مي‌توانند در يك فضاي صميمي و رقابتي به يك مشي موثر در مقولات مختلف دست يابند.

نماينده مردم زنجان و طارم درباره وضعيت استان زنجان و مديريت آن اظهارداشت: از ابتدا فرض را بر آن گرفته‌ايم كه مديريت استان، تمام تلاش خود را براي توسعه استان به كار مي‌گيرد، اما در مقايسه با ظرفيت‌هاي موجود استان، اين تلاش اندك است.

نصيري گفت: استان زنجان از ظرفيت‌هاي بسيار بالايي برخوردار است و نزديكي به پايتخت، واقع شدن در يك منطقه خوش آب و هوا و همچنين برخورداري از امنيت، ويژگي‌هايي است كه زنجان را از ساير استان‌ها متمايز مي‌كند، اما تلاش مديران فعلي و قبلي استان در حد اين ظرفيت‌هاي بالقوه نبوده و آنها نتوانسته‌اند آن را به فعليت درآورند.

وي ادامه داد: چرا استان زنجان بايد در برخي پارامترها رتبه 27 كشوري را داشته باشد، دليل اين عقب‌ماندگي به امكانات و ظرفيت‌هاي استان مربوط نمي‌شود، بلكه مديريت‌ها در حد ظرفيت‌ها نبوده است و تلاش ما بايد در جهتي باشد كه مديريت استان بتواند در رفع نيازها و مشكلات و همچنين شكوفايي استعدادها حركت نمايد.

اين نماينده مجلس به شعارهاي مطرح شده از سوي خود در برهه تبليغات انتخاباتي اشاره و خاطرنشان ساخت: زنجان توانايي تبديل شدن به شهر دانشگاهي را دارد و هر روزي كه مي‌گذرد، بر جديتم نسبت به پيگيري اين آرمان افزوده مي‌شود.

انتهاي پيام
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 259]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن