تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821123244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير ماليه تاجيكستان خواستار سرمايه‌گذاري ايران در نفت وگاز كشورش شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير ماليه تاجيكستان خواستار سرمايه‌گذاري ايران در نفت وگاز كشورش شد
به گزارش ايرنا، وي افزود: تاجيكستان با توجه به مشكلاتي كه در بخش انرژي دارد طرح راهبردي براي توسعه اين بخش را تهيه كرده كه در آن ابتدا ساخت نيروگاه‌هاي جديد و سپس استخراج نفت و گاز در اولويت قرار گرفته است .

وي افزود: سرماي بي‌سابقه زمستان گذشته مشكلات كمبود انرژي اين كشور را بيش از پيش نمايان كرد و دولت مجبور به اجراي سيستم سهميه بندي توزيع برق به مردم و كاهش برق كارخانه‌هاي صنعتي شد.

وي گسترش همكاري‌هاي تاجيكستان با جمهوري اسلامي ايران در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي و عمراني از جمله ساخت نيروگاه‌هاي جديد توليد برق را مهم و ضروري خواند.

وي گفت : دولت تاجيكستان براي توليد بيشتر برق و جبران كمبودها آگهي مناقصه مشاركت سرمايه‌گذاران خارجي براي احداث پروژه‌هاي جديد را داده است و شركت‌هاي ايران به لحاظ تجربه و ظرفيت‌هاي بالا مي‌تواند در اين مناقصه شركت كنند.

وزير ماليه تاجيكستان افزود: تاجيكستان همزمان با ساخت و راه اندازي نيروگاه‌هاي جديد طرح احداث خطوط انتقال براي صادرات نيروي برق به خارج از طريق افغانستان با مشاركت بانك جهاني را نيز به مورد اجرا گذاشته است وي گفت : در تاجيكستان شرايط جديد براي فعاليت سرمايه‌گذاران و بانك هاي خارجي ايجاد شده است و ما از گسترش همكاري‌هاي بانكي با كشور دوست ايران استقبال مي‌كنيم .

وي در مورد پروژه سد و نيروگاه سنگتوده ‪ ۲‬كه با مساعدت مالي ايران و توسط شركت‌هاي ايراني ساخته مي‌شود ، گفت : تضمين مالي اين پروژه را وزارت ماليه به نمايندگي از دولت تاجيكستان بر عهده دارد و ‪ ۴۰‬ميليون دلار سهم طرف تاجيك براي اجراي اين پروژه پرداخت مي‌شود.

وي بااشاره به اين كه دولت تاجيكستان خواستار راه اندازي قبل از موعد نيروگاه سنگتوده ‪ ۲‬است ،براي اصلاح قرارداد در زمينه تغيير زمان بازگشت هزينه‌هاي طرف ايراني براي اجراي طرح سنگتوده اعلام آمادگي كرد.

كوروش پرويزيان مديرعامل بانك توسعه صادرات ايران و سرپرست هيات ايراني در اين ديدار با اشاره به روابط ديرينه دو كشور گفت : ما علاقمند به گسترش همكاري‌هاي اقتصادي و تلاش بيشتر براي اتمام سريعتر پروژه نيروگاه سنگتوده ‪ ۲‬هستيم و از طرف تاجيك نيز انتظار داريم كه به موقع به تعهدات مالي خود عمل كند.

وي افزود: اين هيات ماموريت دارد توافقات بين دو كشور در زمينه اجراي پروژه‌هاي مشترك را پيش ببرد و زمينه‌هاي گسترش فعاليت‌هاي بخش خصوصي و بانكهاي دو كشور را بررسي كند.

وي گفت : بخش خصوصي دو كشور مي‌توانند با تاسيس شركتهاي مشترك فعاليتهاي دو طرفه انجام دهند و اگر بازگشت سرمايه‌ها بااجراي به موقع طرح‌ها زودتر صورت بگيرد سرمايه‌گذاري بيشتري از طرف شركتهاي ايراني خواهد شد.

پرويزيان اضافه كرد: شركت‌هاي ايراني براي مشاركت در طرحهاي تعريف شده جديد تاجيكستان بويژه از لحاط خدمات فني و مهندسي آمادگي دارند.

سيدكمال سيدعلي مديرعامل صندوق ضمانت ايران نيز در اين ديدار گسترش همكاري‌هاي بانكي و ارايه تسهيلات براي حمايت از بخش خصوصي و افزايش مناسبات تجاري دو كشور را مورد تاكيد قرار داد.

هيات اقتصادي ايران متشكل از مديرعامل و كارشناسان بانك توسعه صادرات ، مدير عامل صندوق ضمانت صادرات و ديگر كارشناسان ذي ربط امروز براي ديدار سه روزه از تاجيكستان و پيگيري روند اجراي پروژه‌هاي مشترك امروز وارد دوشنبه شد.

بانك توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات ايران تامين‌كنندگان مالي پروژه‌هاي مشترك در تاجيكستان هستند.
 پنجشنبه 6 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن