تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802891694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاسيس ستادهاي راهبردي فناوري در9زمينه نيازمند بومي سازي فناوري هاي راهبردي هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:موج: تاسيس ستادهاي راهبردي فناوري در9زمينه نيازمند بومي سازي فناوري هاي راهبردي هستيم
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ معاون علم و فناوري رياست جمهوري گفت: با تقويت ستاد راهبردهاي فناوري بايد زير بناي توسعه اقتصادي و كسب درآمدهاي جايگزين براي درآمدهاي نفتي فراهم شود.
به گزارش خبرنگار موج، صادق واعظ زاده معاون علم و فناوري رياست جمهوري در نشست خبري كه صبح امروز در بنياد ملي نخبگان برگزار شده بود، با بيان اين مطلب افزود: ستادهاي راهبردي فناوري هاي كشور در حال تاسيس است و نمادين اين فناوري ها در 9 زمينه مختلف در سال گذشته تائيد شد.
وي افزود: برنامه توسعه و تقويت اين فناوري هاي 9 گانه در غالب لايحه بودجه به تصويب دولت رسيد و اين برنامه در مجلس شورا تائيد و تثبيت شد و براي اجرا به معاونت علم و فناوري رياست جمهوري ابلاغ شد.
وي تصريح كرد: براي تقويت و توسعه فناوري ها ،ستادهايي در سطح ملي در حال تاسيس بود كه متشكل از مسئولان و مديران ارشد كشور هستند كه در هر زمينه در سطح معاونان وزارتخانه هاي ذيربط و روساي دانشگاههاي مربوط به اين فناوري ها هستند.
وي عنوان كرد: جلساتي كه براي هماهنگي فعاليت هاي اين ستادهاي تشكيل شده است و به زودي اعضاي حقيقي اين ستادها كه دانشمندان و پژوهشگران و فناوران برجسته كشور در هر زمينه هستند، تعيين خواهد شد.
رئيس بنياد ملي نخبگان ازتاسيس دفتري خاص تحت عنوان دفتر فناوري هاي راهبردي در معاونت علم و فناوري رياست جمهوري خبر داد.
وي افزود: در گذشته برحي از اينها تهيه شده بود كه يا در دست اجرا در نمي آمد و يا منابع مالي لازم براي اجراي آن تعيين نمي شد و يا در برخي موارد فعاليت هاي مربوط را به صورت دستگاهي و بخشي صورت مي گرفت.
واعظ زاده بيان داشت: شرايط موجود جهاني به گونه اي ايجاب مي كند كه جمهوري اسلامي ايران به سرعت به توسعه و تقويت اين فناوري ها دست پيدا كند.
وي عنوان كرد: قيمت نفت به صورت اعجاب آور و بي سابقه اي افزايش تجاري داشته است كه اين افزايش قيمت نفت به دنبال خود افزايش قيمت كالاهاي صنعتي را فراهم مي كند.
بنابراين پس از مدتي كوتاه هزينه واردات جمهوري اسلامي ايران افزايش پيدا خواهد كرد و درآمدها از افزايش قيمت نفت صرف افزايش خريد مواد و كالهاي مورد نياز خواهد شد.
رئيس بنياد ملي نخبگان عنوان كرد: ما بايد تا قبل از اينكه اتفاق بيافتد از مازاد تراز بازرگاني خارجي استفاده مطلوب كنيم و يكي از اين استفاده ها تامين نيازهاي خود است كه بايد قبل از آنكه قيمت ها افزايش پيدا كند تامين شود.
وي گفت: مهمتر از اينكه با استفاده از منابعي كه در اختيار قرار مي گيرد فناوري هاي راهبردي كه در توسعه پايدار كشور نقش اساسي دارد اين ها را تقويت، بومي و تجاري كنيم.
واعظ زاده تصريح كرد: تشكيل و فعاليت اين ستادها بايد سريع و پرشتاب صورت گيرد تا اين ستادها نه تنها به توسعه و تقويت فناوري بپر دازد بلكه بايد به تجاري سازي آن و توليد ثروت توجه كند.
وي عنوان كرد: پيش بيني مي كنم قيمت نفت سير صعودي طي كند و با يك فاصله زماني كوتاه كالاها و مواد مورد نيازها كه از خارج تامين مي شود قيمتشان افزايش پيدا كند و پس از آنبا توقف افزايش قيمت نفت و سقوط وحشتناك آن مواجه شويم.
وي اظهار داشت: اگر از اين فاصله زماني استفاده كنيم و منابع مازاد نفتي كه در اختيارمان قرار مي گيرد براي توسعه و تجاري سازي فناوري ها به منظور ايجاد ثروت جايگزين درآمد نفت استفاده نكنيم با زيان غير قابل جبران مواجه خواهيم شد.
وي گفت: توسعه و تقويت و تجاري سازي فناوري هاي كشور از ضروري ترين اقدامي است كه بايد به آن پرداخته شود.
رئيس بنياد ملي نخبگان عنوان كرد: در حد منابعي كه براي سالجاري لازم بود دولت و مجلس اقدام كرده اما اين منابع كفايت نمي كند و بايد منابع بسيار بيشتري به اين حوزه اختصاص پيدا كند و در جهت توليد ثروت در فناوري ها به كار گرفته شود.
وي افزود: ارزيابي و شناسايي سرمايه انساني، منابع مالي، موقعيت جهاني و مشخص شدن چشم انداز و راهبردهاي لازم از جمله مباحثي است كه در هر يك از ستادها مورد ارزيابي و اهتمام قرار مي گيرد.
وي عنوان كرد: خوشبختانه تدوين نقشه جامع علمي كشور به دستور مقام معظم رهبري بر عهده شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرار گرفته بود كه با سرعت و كيفيت خوب جلو گرفته و شوراي مشخصي اين نقشه را در هشت ماه گذشته به صورت پيوسته جلسات خود را تشكيل داده اند.
واعظ زاده اظهار داشت: صدها نفر از اساتيد دانشگاه مديران علم و فناوري و صنعتي كشور مديران و دست اندركاران فرهنگي كشور در كميته هاي متعدد به طراحي اين نقشه پرداخته و پس از تهيه و نقد وبررسي پيش نويس اوليه دو پيش نويس ديگر تهيه شده و همچون روال قبل مورد بررسي از سوي اين مديران قرار گرفت.
وي گفت: در چشم انداز نقشه جامع علمي كشور مقرر شده است كه بايد به حذف كاملا بي سوادي در كشور در ظرف مدت كوتاهي نايل شويم و آگاهي هاي علمي مردم را در سطح جامعه افزايش دهيم و توجه خاصي به نظام غير رسمي آموزشي داشته باشيم.
معاون علم و فناوري تصريح كرد: در اين نقشه راهبردهاي توسعه و ارتقاي علوم به طور كمي مشخص شده است كه علوم در چهار دسته تقشيم شده است كه در اين تقسيم بندي توجه ويژه اي به علوم انساني و علوم پايه صورت گرفته است.
وي تاكيد كرد: هدف نهفته از اهتمام ويژه به اين دو علوم اين است كه علوم انساني و علوم پايه را از محجوريت نجات داده شود و فعاليت هاي مربوط به آنها در كشور تقويت پيدا كند.
 پنجشنبه 6 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 483]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن