تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعایی که بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815277671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش قوه قضاييه در شهرستان قشم برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش قوه قضاييه در شهرستان قشم برگزار شد
در همايش قوه‌قضاييه كه براي تجليل از مقام شهيدان اين قوه در شهرستان قشم برگزار شد، از انديشه‌هاي شهيد دكتر بهشتي تجليل شد.

به گزارش ايرنا، در اين همايش كه شامگاه چهارشنبه در سالن اجتماعات فرمانداري شهرستان قشم برگزار شد،رييس دادگستري شهرستان قشم، ياد و خاطره شهيدمظلوم‌دكتربهشتي و‪ ۷۲‬تن از ياران انقلاب را گرامي داشت واظهار اميدواري كرد كه دستگاه قضايي باادامه راه آن شهيد والامقام، همچون گذشته در راستاي احقاق حقوق مردم و گسترش عدالت، گام بردارد.

محمد مشايخي افزود: شهيد بهشتي ديدگاه خاصي در خصوص سرمايه‌گذاري‌هاي كلان داشت وما نيز بر اساس اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي،از سرمايه‌گذاري‌هاي مشروع در اين منطقه با تمام وجود حمايت مي‌كنيم.

وي، بحث تسريع در رسيدگي به پرونده‌ها، نظارت و دقت در چگوتگي اجراي عدالت و در نهايت رضايتمندي مردم از نحوه كار دستگاه قضا را از اهم اهداف دستگاه قضاييه و دادگستري شهرستان قشم بر شمرد.

دادستان عمومي وانقلاب شهرستان قشم نيزدراين همايش گفت: هفته قوه قضاييه مناسبت خوبي است كه در آن عملكرد خود را بررسي كنيم و ببينيم چه ميزان در مسير اهداف شهيد مظلوم دكتر بهشتي گام برداشته‌ايم.

محسن دلاوري، يكي از ويژگي‌هاي دستگاه قضا را احياي دادسراها جهت احقاق حقوق عمومي برشمردو تاسيس شوراهاي حل اختلاف را نيز از ديگر امور موفق اين دستگاه‌دركنار ستاد حفاظت اجتماعي كه بتازگي و در راستاي هدف مهم پيشگيري از وقوع جرم آغاز بكار كرده است، حايز اهميت دانست.

فرماندار شهرستان قشم نيز با گراميداشت هفته قوه قضاييه، شهيد مظلوم دكتر بهشتي را قافله سالار شهيدان انقلاب اسلامي دانست كه با مديريت قوي خود قانون اساسي را براي هدايت جامعه تدوين كرد.

مهندس مهدي ايران نژاد، يكي از اصولي‌ترين وظايف دستگاه قضايي را ايجاد امنيت دانست و گفت: جامعه عاري از امنيت، بي‌ثبات و بي‌ارزش است، اما به لطف زحمات دستگاه قضا در كل كشور و در شهرستان قشم، ثبات حاكم نشان از ايجاد امنيت قوي دارد و همه ما امنيت موجود را مديون تلاش كاركنان دستگاه قضا مي‌دانيم.

وي، دادگستري را حافظ حقوق مردم دانست و گفت: در كشوري كه مقام عظماي ولايت بعنوان يك مجتهد و قاضي عدالت محور خود را پايبند قانون مي‌داند، همه موظفيم كه به قانون احترام بگذاريم و در مقابل آن سر تعظيم فرود آوريم.

امام جمعه اهل سنت شهرستان‌قشم نيز با اشاره به فرازهايي از سخنان رهبر فرزانه انقلاب در خصوص شهيد بهشتي،گفت:بهشتي‌داراي فكري قوي، روحيه‌اي ممتاز و انساني كامل بود كه با وجود توطئه‌هاي منافقين، گروه‌هاي فداييان اقليت و اكثريت، ليبرال‌ها و دشمنان خارجي با مديريت قوي خود از سخت‌ترين شرايط، براحتي عبور مي‌كرد.

شيخ عبدالرحيم خطيبي افزود: در بحث قضاوت نياز به بهداشت قضايي داريم و بايد قبل از درمان و معالجه با ايجاد شرايط مناسب از وقوع‌جرايم پيشگيري كنيم و شوراهاي حل اختلاف در اين زمينه نقش موثري ايفا مي‌كنند.

وي، با اشاره به منشا خير بودن اصلاح‌جامعه، مسووليت دادگستري را در اين مسير بسيار حايز اهميت دانست و اظهار داشت: دو چيز براي حل اختلاف لازم و ضروري است يكي بحث عدالت و دوم بحث دين محوري كه با اين دو محور، جامعه به‌سوي صلاح و هدايت پيش خواهد رفت.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان قشم گفت: با توجه به شناختي كه امام راحل (ره) از شهيد بهشتي يار ارزشمند انقلاب داشت، او را براي كرسي احقاق حق در دستگاه قضايي كشور انتخاب كرد.

سيد مصطفي نوري حسيني، افزود: بهشتي داراي نگاه و افق بلندي بود كه با مديريت قوي و روحيه خستگي‌ناپذير خود، قانون اساسي را تدوين و مجلس خبرگان رهبري را نيز پايه‌گذاري كرد.

وي، ارزش كار قضا را با حيثيت اسلام مرتبط دانست و گفت: قضات ما بايد در مسايل پيش روي خود آبروي اسلام را مد نظر داشته باشند و با دقت نظر به احقاق حق مظلوم بپردازند.

در اين همايش از رييس دادگستري شهرستان قشم كه در همايش قوه قضاييه در استان هرمزگان به عنوان رييس دادگستري نمونه اين استان شناخته شد، با اهدا لوايحي تقدير شد.

همچنين ازسوي رييس دادگستري شهرستان قشم با اهدا هدايايي از تلاش قضات و كاركنان نمونه دادگستري قشم و نيز خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان با اهدا هدايايي تقدير شد.ك/‪۲‬
 پنجشنبه 6 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن