تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821265806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صفحه آخر - شجريان: ما مقصر نيستيم


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: صفحه آخر - شجريان: ما مقصر نيستيم
صفحه آخر - شجريان: ما مقصر نيستيم

مرضيه رسولي: محمدرضا شجريان گفت كه به جز فروش اينترنتي بليت‌هاي كنسرت، راه حلي براي توزيع عادلانه بليت‌ها و جلوگيري از به وجود آمدن بازار سياه وجود ندارد.

او ديروز در جمع خبرنگاران در مجموعه آسمان فرهنگستان هنر براي پاسخگويي به اعتراضاتي كه در طول برگزاري كنسرت گروه شهناز كه در حال برگزاري است،‌ مطرح شده بود حاضر شد. شجريان درباره مشكلات فروش اينترنتي بليت‌هاي كنسرت گفت: «مشكل‌ترين كار براي ما در جريان برگزاري كنسرت‌ها ارائه بليت به متقاضيان بوده است. از هر راهي هم كه وارد شديم نارضايتي وجود داشته است. اما چاره‌اي نيست و نمي‌دانيم ديگر چه بايد كرد كه بليت راحت به دست مردم برسد.»شجريان اضافه كرد: «من از سال 1350 كه كنسرت‌هاي مستقلم آغاز شد با مشكل عرضه بليت روبه‌رو بوده‌ام. ما نمي‌خواهيم كه علاقه‌مندان از شهرستان به تهران بيايند و در صف خريد بليت ساعت‌ها به انتظار بنشينند و درگيري ايجاد شود. بنابراين به فكر فروش اينترنتي افتاديم كه حداقل به مردم در جريان خريد بليت توهين نشود.»
او گفت:‌ «متاسفانه همه مشكلات به سايت دل‌آواز و من نسبت داده مي‌شود و حتي تشكيل بازار سياه را هم از چشم ما مي‌بينند و مي‌گويند دل‌آواز بازار سياه درست كرده است. ديگر نمي‌دانم چه بايد كرد تا اين تهمت‌ها به ما زده نشود.»رفيعي مدير كنسرت شجريان با گروه شهناز هم با ارائه آماري گفت كه 18 هزار و 900 نفر از شهرهاي مختلف و پنج هزار و 584 نفر از تهران بليت خريده‌اند و 48 هزار و 200 نفر براي خريد بليت به سايت فروش بليت مراجعه كرده‌اند. شجريان به مشكلات صدابرداري در تالار وزارت كشور هم اشاره كرد: «كنسرت را در هر سالني و زير هر سقفي نمي‌توان برگزار كرد. سالن كنسرت بايد از نظر فني و آكوستيك آماده باشد. ما حتي يك سالن استاندارد از اين نظر هم نداريم. سالن وزارت كشور، فوق‌العاده بدصدا است و هر كار مي‌كنيم، درست نمي‌شود. تجهيزاتي كه نصب كرديم هم جوابگو نيست. متاسفانه سالن ديگري هم نداريم كه بشود سه‌هزار نفر را در آن جمع كرد.»شجريان درباره همكاري دوباره‌اش با حسين عليزاده و كيهان كلهر و كنسرت مشترك با پرويز مشكاتيان گفت: «من، آقاي عليزاده و كلهر از هم جدا نشده‌ايم بلكه دوست داريم با افراد ديگر هم كار كنيم و كارمان متنوع باشد. من مي‌خواهم با افراد تازه‌اي كار كنم و هنرمندان ديگري هم هستند كه مي‌خواهند در كنار من قرار گيرند و ما بايد اين فرصت را به خود و آنها بدهيم.»
او توضيح داد: «من در حال حاضر وظيفه خود مي‌دانم كه در كنار جوانان قرار بگيرم و در آنها انگيزه ايجاد كنم. ما و هنرمندان قديمي در جواني حال و هوايي با هم داشتيم كه ممكن است ديگر آن حال و هوا را با هم نداشته باشيم. يكسري برنامه‌ها محال است تكرار شود. مثل بازي فوتبال كه ديگر تكرار نخواهد شد. بين هنرمندان هم اتفاقات تازه و سليقه‌هاي متفاوت به وجود مي‌آيد كه نبايد آن را به حساب خصومت و دلخوري از هم گذاشت.»شجريان درباره گروه شهناز كه به كمك مجيد درخشاني آن را تشكيل داده، گفت:‌ «در ايران مردم دلشان مي‌خواهد كه ما با اركسترهاي بزرگ به روي صحنه بياييم. اما در خارج از كشور هم توانايي رقابت با اركسترهاي بزرگ را نداريم و هم نمي‌توانيم با گروه بزرگ سفر كنيم. به همين علت در كنسرت‌هاي خارج از كشور با گروه آوا كه گروه كوچكي است به اجراي برنامه مي‌پردازيم و براي كنسرت‌هاي داخل كشور گروه شهناز را تشكيل داده‌ايم. نام شهناز را به افتخار هنرمند بزرگ آقاي جليل شهناز براي اين گروه انتخاب كرده‌ام چرا كه اعتقاد دارم موزيسيني در حد ايشان در تاريخ موسيقي ايران نداشته‌ايم.»محمدرضا شجريان گفت: «هيچ درآمد مالي از كنسرت من به «آرامگاه شمس» اختصاص نمي‌يابد و قرار نيست به بازسازي اين آرامگاه كمك مالي كنيم، بلكه تنها هدف‌ ما يادآوري بنيادي به نام اين عارف بزرگ و آشنايي بيشتر مردم با اين مرد باانديشه و عرفان است.»او درباره پروژه باغ هنر بم عنوان كرد: «ما همچنان براي بم نياز به كمك داريم و متاسفانه كمك‌هاي دائمي هم به ما نمي‌رسد. در واقع كارهاي‌مان در حالت تعطيل است چرا كه زمان احداث اين پروژه هزينه كل پروژه 5/2 ميليارد تومان تخمين زده شده بود در حالي كه با افزايش قيمت‌ها در ساخت و ساز اين مبلغ به 5/5 ميليارد تومان رسيده و اين در حالي است كه تاكنون كمك‌هاي مالي مردم براي احداث اين پروژه به يك ميليارد هم نرسيده است.»شجريان از برپايي نمايشگاه همنوا با بم در فرهنگسراي نياوران خبر داد. اين نمايشگاه شامل 80 تابلو از خطاطي‌هاي عليرضا كدخدايي است كه همگي براي كمك به پروژه باغ هنر بم به شجريان هديه شده و در اين نمايشگاه كه تا يك هفته برقرار است، به شيوه همت عالي به فروش مي‌رسد.
 پنجشنبه 6 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 365]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن