تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813205499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - ماتادورها و رولت روسي


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: ورزش - ماتادورها و رولت روسي


ورزش - ماتادورها و رولت روسي

لوئيس آراگونس پيش از شروع يورو 2008 مدعي شد اسپانيا براي كسب عنوان قهرماني اين رقابت‌ها تنها دو فاكتور كم دارد. او معتقد بود اسپانيا نمي‌داند چگونه بايد يك بازي را كنترل كند و در عين حال به بدشانسي تيمش هم ايمان داشت. اما اسپانيا در ديدار مرحله يك‌چهارم نهايي مقابل ايتاليا نشان داد هم مي‌تواند بازي را كنترل كند و هم شانس دارد و اكنون بايد ديد كه آيا آنها مي‌توانند از سد روسيه بگذرند و يك قدم ديگر به جام قهرماني نزديك شوند. لوئيس آراگونس كهنه‌كار به خوبي مي‌داند كار سختي مقابل استاد بزرگي چون گاس هيدينك پيش رو دارد. با شروع جام سيزدهم و پس از گذشت دور اول مسابقات در شرايطي كه روسيه 4 بر يك مقابل اسپانيا شكست خورد هيچ‌كس شانسي براي اين تيم حتي براي صعود از گروهش قائل نبود. اما با معجزه گاس بزرگ، روسيه تا مرحله نيمه‌نهايي پيش آمد.

روس‌ها پس از بازي درخشان و تاثيرگذارشان مقابل هلند در مرحله يك‌چهارم نهايي خود را به عنوان يكي از مدعيان اصلي كسب عنوان قهرماني مطرح كردند. اسپانيايي‌ها به خوبي مي‌دانند در ديدار پنج‌شنبه شب در استاديوم ارنست هاپل وين با يك روسيه متفاوت از ديدار اول روبه‌رو خواهند بود. ژاوي هافبك تاثيرگذار اسپانيا در اين‌باره مي‌گويد: «روسيه از سد تيم‌هاي بسيار سختي گذشته است. اين بازي با ديدار اول جام كاملا متفاوت خواهد بود. البته ما فلسفه بازي‌مان را تغيير نخواهيم داد و در اين بازي هم تهاجمي ظاهر خواهيم شد.
روس‌ها از لحاظ روحي خيلي قوي شده‌اند و حالا يكي از مدعيان براي كسب عنوان قهرماني هستند. در بازي اول مقابل آنها ما با خوش‌شانسي گل دوم‌مان را به ثمر رسانديم و اين مسئله باعث شد تا ما به‌طور كامل كنترل بازي را در اختيار بگيريم، اما اصلا مغرور نيستيم، چراكه مي‌دانيم اين مسئله مي‌تواند ضربه جبران‌ناپذيري به تيم بزند.» روسيه پس از بازگشت آندري آرشاوين كه محروم بود قدرت تازه‌اي گرفت اما به اعتقاد ژاوي روسيه در كل تيم قدرتمندي است. بازيساز بارسلونا در اين‌باره گفت: «در حال حاضر همه از آرشاوين حرف مي‌زنند اما به اعتقاد من روسيه كلا تيم قدرتمندي است. آنها بازيكنان خيلي خوبي دارند كه اروپايي‌ها آنها را نمي‌شناسند.
پاوليو چنكو و ژيركوف واقعا خوب بازي مي‌كنند. ما بازي آنها با هلند را تماشا كرديم. به اعتقاد من روس‌ها در همه نقاط زمين قدرتمندند و در كنار آن در وقت‌هاي اضافه هم آمادگي بدني خوبي داشتند. البته ما هم در وقت‌هاي اضافه مقابل ايتاليا خوب ظاهر شديم. من بسيار خوشحالم چراكه يك قدم به خلق يك حماسه نزديك شده‌ايم. اما هنوز هيچ‌چيز مشخص نيست. روسيه مانع سختي براي ما است ولي همه تيم براي رسيدن به فينال آماده است.»
گاس هيدينك در آستانه اين ديدار نگراني‌هايي در خصوص مصدوميت سه بازيكنش دارد. دينار بيليا لتدينوف، ايوان سائنكو و الكساندر آنيوكوف همگي با مصدوميت‌هايي جزئي مواجهند اما احتمالا به بازي مقابل اسپانيا خواهند رسيد. بيليا لتدينوف و آنيوكوف تمرينات سبكي را جدا از ساير اعضاي تيم داشته‌اند و سائنكو هم نتوانسته در تمرينات كامل تيم شركت كند. اين در حالي است كه دنيس كولودين و ديميتري توربينسكي به دليل محروميت اين بازي را از دست خواهند داد. در تيم‌ملي اسپانيا انتظار مي‌رود سسك فابرگاس و ژاوي در اين ديدار در خط مياني قرار گيرند.
آراگونس براي اين ديدار محروم يا مصدومي ندارد اما غيبت كولودين در خط دفاع و توربينسكي در خط مياني روس‌ها بدون شك به اين تيم ضربه خواهد زد. احتمال دارد وايسلي برزوتسكي در كنار سرگي ايگنا شويچ در عمق خط دفاعي روس‌ها قرار گيرند. گزينه ديگري كه هيدينك در اختيار دارد رومن شيروكوف است كه پس از بازي اول مقابل اسپانيا ديگر در تركيب روسيه قرار نگرفته است. اسپانيا و روسيه (با احتساب شوروي سابق) تاكنون 9 بار به مصاف هم رفته‌اند كه در اين ديدارها اسپانيا پنج‌بار به پيروزي رسيده و روسيه تنها يك‌بار پيروز از زمين بازي خارج شده است. تنها شكست اسپانيا مقابل شوروي سابق در رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌ها در سال 1971 رخ داد. در آن سال شوروي با نتيجه 2 بر يك از سد اسپانيا گذشت. اين در حالي است كه اسپانيا هر سه ديدار قبلي مقابل اين تيم در جريان جام ملت‌هاي اروپا را با پيروزي پشت سر گذاشته.
در سال 1964، 2004 و 2008 اسپانيا به ترتيب با نتايج 2 بر يك، يك بر صفر و 4 بر يك از سد روسيه گذشته است. روسيه جوان‌ترين تيم جام سيزدهم بوده. ميانگين سني اين تيم تا روز بازي نيمه‌نهايي 26 سال و 99 روز است. اما مربي آنها گاس هيدينك تجربه بسيار بالايي دارد.
يورو 2008 پنجمين حضور هيدينك در جام ملت‌هاي اروپا و جام جهاني است. او در اين تورنمنت‌هاي بزرگ به 11 پيروزي دست يافته كه از اين لحاظ با رينوس ميشل مربي فقيد هلند برابري مي‌كند. تنها برتي فوگتس (12)، ماريو زاگالو (13)، لوئيس فيليپه اسكولاري (16) و هلمت شون (19) در مجموع جام ملت‌ها و جام جهاني به پيروزي‌هاي بيشتري دست يافته‌اند.
اين در حالي است كه اسپانيايي‌ها سومين حضور خود را در مرحله نيمه‌نهايي جام ملت‌هاي اروپا تجربه مي‌كنند. آنها در سال‌هاي 1964 و 1984 توانسته‌اند به فينال برسند كه در سال 1964 جام قهرماني را هم از آن خود كردند.
تيم لوئيس آراگونس براي 20 بازي است كه شكست نخورده. 17 پيروزي و سه تساوي نتيجه كار اسپانيايي‌ها از نوامبر 2006 تاكنون است. لوئيس آراگونس پيرترين مربي حاضر در مرحله نيمه‌نهايي است. او روز پنج‌شنبه 69 سال و 334 روز خواهد داشت. آراگونس يك مربي طرفدار تاكتيك و سيستم نيست. به اعتقاد او توانايي و قدرت روحي اصلي‌ترين فاكتور در ساختن يك تيم قدرتمند است. آراگونس در طول چهارسال حضورش روي نيمكت تيم ملي اسپانيا از 52 بازي‌اش، 37 بار پيروز شده و تنها چهار بار شكست خورده. او در صورت كسب دو پيروزي ديگر به عنوان موفق‌ترين مربي تاريخ تيم ملي اسپانيا پس از خوزه ويالونگا خواهد بود. با حضور ويالونگا اسپانيا در سال 1964 قهرمان اروپا شد. در آن سوي ميدان هيدينكي قرار دارد كه به هر تيمي كه رفته در آن معجزه كرده. اما اين مربي فروتن مي‌گويد او هيچ دستورالعمل معجزه‌آسايي براي تبديل بازيكنان معمولي به بازيكنان مدعي براي كسب عنوان قهرماني ندارد. گاس بزرگ مي‌گويد: «هيچ رمز و رازي وجود ندارد. من فقط كار كردن با بازيكنان جوان را دوست دارم. اگر آنها جاه‌طلب و توانا باشند از آنها انرژي مي‌گيرم و سپس انرژي‌شان را به خودشان بازمي‌گردانم. برخي اوقات بازيكناني وجود دارند كه شهرتي ندارند اما خيلي جاه‌طلب و توانا هستند، با چنين بازيكناني مي‌توان بهترين نتايج را گرفت. روسيه با توانايي‌هاي تكنيكي و شور و اشتياقش بازي مي‌كند و همين مسئله بازي ما را زيبا مي‌كند.» هرچند هيدينك در بازي اول اين جام خاطره تلخي از اسپانيايي‌ها دارد اما او همراه با كره جنوبي در جام جهاني 2002 موفق شد اين تيم را در مرحله نيمه‌نهايي شكست دهد و به مرحله نهايي رقابت‌ها برسد.
 پنجشنبه 6 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن