واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: View Full Version : Flash Remoting MX چیست؟ Sib_swf21-04-2008, 07:40 AMFlash Remoting MX يك برنامه Server gateway هست كه ارتباطات شبكه اي بين برنامه فلش و سرويس هاي Remote را گسترش و پشتيباني مي كند. سرويس هاي Remote عبارت است از برنامه هايي كه تكنولوژي Server را پشتيباني مي كنند , همانند JavaBean , Macromedia ColdFusion (Component Or Page) . صفحات ASP.NET يا سرويسهاي شبكه و ... . توابع سرويس در اين سيستم يك بازگشتي را به يك سرويس Remote خاص از Action Script در فلش نمايش مي دهند. وقتي كه ما يك مقايسه اي را بين تكنولوژي هاي ديگه اي در اين بحث ( ارتباط داده هاي خارجي با فلش ) همانند توابع HTTP مثل getURL و LoadVariable و يا توابع XML مانند xmlSocket با Flash Remoting انجام ميديم به برتري هايي كه فلش Remoting به همراه خودش مياره مي رسيم راحتي در استفاده Flash Remoting MX يك نوع گفتگو داده اي اتوماتيك را با سرويس دهنده هاي Remote محلي مانند : JAVA , CFML و C# به Action Script و برگشت دوباره آنها , را به ارمغان آورده است. همچنين Flash Remoting MX عملياتي همچون Login , Debug و چك كردن امنيت داخلي را به طور اتوماتيك و خودكار انجام مي دهد. شاهكار در عمل Flash Remoting MX با استفاده از Action Message Format (AMF) , پيغام هاي بين برنامه فلش و سرويس دهنده Remote را دسته بندي و مرتب مي كند. AMF يك فرمت binary است كه اين مدل اين فرمت از روي فرمت Simple Object Access Protocol (SOAP) گرفته شده است. توسعه پذيري Flash Remoting Mx طراحي شده تا كامل كنه برنامه هايي كه با الگوهايي طراحي و ساخته شده اند و يا مي خواهند بشوند و يا بهترين تمرين ها را مي توان براي ساخت بهترين برنامه هاي فلش انجام داد. و خود اين برنامه كه هنوز در همه جا از اون به عنوان يك كامپوننت ياد ميشه بزرگ و بزرگتر خواهد شد و هر روز به اين تكنولوژي باري اضافه مي شود. شما از توابع Net Service Action Script براي برقراري ارتباط با تكنولوژي هاي سرويس دهنده و سرويس دهنده هاي وب استفاده مي كنيد. اين امكان , امكانات ديگه رو به فلش در هر چه بهينه تر كردن عمل ارتباطات اضافه مي كنه ,همچون توابع NetDebug و Data Glue Action Script كه به عمل Debug برنامه فلش و ضبط و نمايش اونها در User Interface (UI) Component كمك بالقوه و زيادي مي كنند. وقتي دست به يك مقايسه بين Browser هاي سنتي HTML-based با امكانات Net Service Acton Script مي زنيم , پي به اين مي بريم كه , برنامه هاي فلش با اين امكان قدرت خاصي براي ساختن يك User Interaction پويا و سطح بالا بدست مي آورند , كه از داخل اون مي تونيم به مباحث زير اشاره كنيم: · Flash Player اعمالي همچون اداره كردن كدها , انتقال دادن داده ها , و درخواست دادن و فراخواني كردن از سرويس دهنده هاي Remote را به صورت Runtime انجام مي دهد · تفكيك منطق نمايش Client-side از منطق اجرايي server -Side · بهينه سازي و بهره وري در استفاده از bandwidth با حذف احتياج Refresh تمام صفحه و به كار گيري پايه گرافيك برداري · قرار گيري آسان و راحت در چند PlatForm و Device بر روي Server side , Flash Remoting MX همانند يك Servlet در سرويس دهنده هاي JAVA , يك assembly در سرويس دهنده هاي .NET و يك سرويس محلي در Cold Fusion MX . با بستگي داشتن به PlatForm برنامه سرويس دهنده , Flash Remoting Mx بر روي server حاوي يك سري فيلترهايي كه عمليات هاي Login , error handling و چك كردن امنيت را انجام مي دهند , قرار داشته باشد , به بهترين نحو ممكن به اين ----- ها و به درخواست هاي سرويس ها متفاوت پاسخگويي كرده و تمام اين امكانات را به تكنولوژي سرويس دهنده اختصاص مي دهد. با استفاده از Flash Remoting MX شما مي توانيد برنامه هاي پيشرفته و سطح بالا بسازيد مانند message board , Shopping Card يا كاتالوگ هاي محصولات و ... . براي فهميدن بهتر نوع عملكرد Flash Remoting Mx به طرح زير كه نما و ستون عملكرد اين برنامه را نشان مي دهد , توجه كنيد: درك سرويس هاي سازگار (Adapter ) با Flash Remoting Flash Remoting MX به طور خودكار درخواست هاي وارده شده به سرويس هاي سازگار اختصاص داده شده اي كه يك ارتباط مستقيمي را با برنامه هاي تكنولوژي server گسترش مي دهند, را ترسيم و بررسي مي كند. وقتي يك درخواست HTTP به server اي كه حامل AMF هست , داده مي شود , Flash Remoting Mx بر روي يك adapter مناسب بوسيله نام و به ترتيب ,به بررسي و رسم آن در خواست مي پردازد. براي جلوگيري از اختلال در نام ها و نام گذاري ها , شما بايد يك شاخه مخصوص از نظر , كامل بودن در شرايط لازم براي class يا نام بسته , يا WSDL URL از سرويس دهنده شبكه در Action Script , معين كنيد. درك AMF براي ارسال و دريافت پيغام از سرويس دهندهاي Remote , Flash Remoting Mx , از Action Message Format (AMF) استفاده مي كند, كه يك فرمت از پيغام هاي binary است كه براي استفاده از مدل هاي Action Script طراحي شده اند. در استفاده از AMF , Flash Remoting MX انواع دادهاي بالايي و پايي را بين برنامه Flash و سرويس دهنده Remote بر روي تكنولوژي HTTP رمز گزاري(encode) مي كند. در مدل طراحي شده بر روي Simple Object Access Protocol (SOAP) , از AMF به صورت يك فرمت بسته بندي شده كه قادر به تقويت كردن اطلاعات مي باشد , استفاده شده است. يك بسته AMF حاوي قسمت هاي زير است : · بالاي بسته (Header) كه حاوي اطلاعاتي در مورد نسخه AMF مي باشد · زمينه قسمت Header كه عمل شمارش را انجام مي دهد (Context Header Count) · آرايه اي از context header كه حاوي اطلاعات تفسير شده اي از context مي باشد كه منحصر به پيغام AMF يي كه بايد پردازش شود است. · شمارشگر پيغام · آرايه از پيغام ها درخواست هاي توابع Server به طور اتوماتيك و خودكار در داخل فرمت AMF به وسيله توابع NetService Action Script مرتب مي شوند. بر روي Server , Flash Remoting MX پيغام هاي AMF در حال ورود را دسته بندي و تفسير مي كند. وقتي كه عمليات پردازش در قسمت server-side به اتمام مي رسه , نتايج در AMF مرتب مي شوند و سپس به برنامه اصلي فلش برگردانده مي شوند. قالب پيغام هاي AMF توليد شده در سمت Server با قالب پيغام ها ي توليد شده در سمت Client يكسان و يكجور مي باشد. بدنه هر پيغام AMF حاوي اشيا خطا يا پاسخ (error or response Object ) مي باشد , كه مشخصات يك Action Script Object را بيان و ادا مي كنند. ساخت برنامه هاي Flash بوسيله Flash Remoting MX برنامه هاي ساخته شده در فلش كه در آنها از Flash Remoting MX استفاده شده است , شباهت زيادي به برنامه هاي Platform پيشرفته ديگري در زمينه client – server دارند ( در صورتي كه آنها را در سنت HTML – based برنامه هاي شبكه حساب كنيم) . براي مثال , براي مثال برنامه هاي فلش معمولا در زمينه اي از يك پنجره browser ظاهر مي شوند , خيلي شبيه به صفحات HTML , حال در اين همكاري , برنامه هاي فلش مي توانند حاوي كنترل هايي براي نمايش متن يا گرافيك , جمع آوري اطلاعات ورودي از طرف كاربر , و برقراري ارتباط با يك remote server باشند, چيزي همانند HTML (حتي بيشتر!). همانند يك web browser با درخواست دادن(request) براي يك صفحه HTML , برنامه فلش يك تابع سرويس دهي براي فراخواني remote service مربوطه مي سازد. برنامه فلش درخواست رسيده فرستاده شده را به سرويس دهنده remote منتقل مي كند , سرويس دهنده درخواست را پردازش مي كند و نتيجه را برگشت مي دهد . Flash Player براي نتيجه خروجي صبر نمي كند , و آن را وقتي كه برگشت زده مي شه به كار ميگرد. درك محيط كار پيشرفته Flash Remoting MX زيرا Flash Remoting MX به دو برنامه جدا و متمايز متصل است , و در دو محيط جدا كار مي كند . شما وقتي برنامه هايي كه در فلش توسط Flash Remoting MX ميسازيد با دو زبان برنامه نويسي كار خواهيد كرد, Action Script و زبان برنامه نويسي سمت Server شما . بنابراين , براي ساختن برنامه هاي فلش توسط Flash Remoting MX شما نيازمند دانستن دو محيط پيشرفته جدا مي باشيد: · FLASH MX براي ساخت برنامه هاي فلش كه از Flash Remoting MX استفاده مي كنيد , شما از FLASH MX براي ساخت و طراحي يك محيط interface براي كاربر و نوشتن Action Script براي Client-side . · Application Server Tool براي محيط هاي ColdFusion , Java, يا .NET , شما به عنوان نمونه از يك ويرايشگر متن استفاده مي كنيد يا از IDE يي كه توسط زبان هاي برنامه نويسي مشترك و API ها پشتيباني مي شوند , استفاده مي كنيد.( مثلا Macromedia DreamWeaver MX از ColdFusion, JSP, و ASP.NET به طور كامل پشتيباني مي كند) · كامپايلر Java يا .NET براي بسط هاي java يا .NET , شما به يك كامپايلر Java يا .NET نياز داريد تا كدهايي مجري بسازد. دليل اين جدايي بين محيط هاي Client و Server , احتمال توسعه دادن برنامه هاي فلش با Flash Remoting Mx توسط شما همانند يك پروژه تيمي مي باشد. در سنت برنامه هاي شبكه با HTML-based , اغلب وظيفه ها به گردن دو نفر مي افتد , يكي طراح و ديگري توسعه دهنده . طراح بوسيله HTML قسمت user Interface را مي سازد و توسعه دهنده قسمت Server logic را كامل مي كند . در عوض شما در محيط فلش كه از Flash Remoting MX استفاده ميكنيد , ممكنه يك قدرتي را در منظم كردن و دسته بندي كردن اين محيط به قسمتهاي مجزا همانند : محيط كاري سمت Server و يا محيط كاري Client و همچنين طراحي سمت Client , پيدا كنيد و از اون استفاده كنيد.در زير اين تقسيم بندي , طراح سمت server به طراحي و ساخت Flash User Interface , طرح بندي داخلي , انيميشن , افكت ها و... دست مي زند . و قسمت محيط Client – Side به ساخت كدهاي Action Script براي ارتباط با remote service و خارج كردن نتايج , اقدام مي كند . و بالاخره , بخش و قسمت محيط Server – Side به ساخت اساس هاي تجاري برنامه , بر روي برنامه Server اقدام مي كند تا همانند يك remote service بكار بسته شود. این هم تمام شد!//متشکرم که با من همراهید سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1287]