تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820588379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشن ميلاد دخت گرامي پيامبراسلام (ص ) در مركز اسلامي انگليس برگزارشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جشن ميلاد دخت گرامي پيامبراسلام (ص ) در مركز اسلامي انگليس برگزارشد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا):


مطبوعاتي كد 5 فرهنگي
جشن ميلاد دخت گرامي پيامبراسلام (ص ) در مركز اسلامي انگليس برگزارشد ..................................................................
خبرگزاري جمهوري اسلامي 87/04/05
لندن - صدها تن از بانوان و دختران نوجوان و جوان مسلمان مقيم لندن ، سالروز خجسته زاد روز دخت نبي اكرم حضرت فاطمه زهرا(س ) و روز زن را گرامي داشتند.
مركز اسلامي انگليس با برگزاري جشن باشكوهي ويژه بانوان به مناسبت ميلاد باسعادت ام الائمه حضرت زهرا(س )، شاهد حضور چشمگير جمع كثيري از زنان و دختران جوان مسلمان مقيم لندن بود.
در اين مراسم كه آغازين برنامه آن تلاوت آياتي از قرآن مجيد توسط يكي از خواهران مسلمان بود، نماهنگ ها وسرودهاي ويژه اي كه به مناسبت گراميداشت سالروز ولادت با سعادت دخت گرامي پيامبر اسلام و همچنين بزرگداشت مقام زن تهيه شده بود، پخش شد كه مورد توجه شركت كنندگان قرارگرفت .
در بخش ديگري از مراسم خواهران محقق و پژوهشگرمسائل زنان و خانواده براي حاضران سخنراني كردند.
خانم اسلامي يكي از سخنرانان اين مراسم ضمن تبريك و تهنيت سالروز ميلاد با بركت سرور زنان اهل بهشت حضرت فاطمه زهرا(س )، آن حضرت را خلاصه وجود پيامبر گرامي اسلام دانست واظهار داشت : وجود حضرت زهرا(س ) بزرگترين گواه بر اين موضوع است كه زنان نيز مي توانند همچون مردان به اوج معنويات دست يابند.
خانم اسلامي با گراميداشت روز زن و روز مادر با بيان اين مطلب كه خدا پيدايش بشر را در وجود مادر قرار داده و به او كرامت بخشيده و مسئوليت سنگين تربيت بشر را نيز به او محول و واگذار كرده است ، گفت : همه مردان بزرگ ، از دامن زنان بزرگ و با كرامت برخاسته اند.
وي افزود: انسان هرچه بزرگتر و داراي قابليتهاي بيشتري باشد، مسئوليتها و كارهاي بزرگتري را نيز به او اعطا مي كنند و به دليل مقام والا وارزشمند زنان است كه چنين مسئوليت هاي سنگيني همچون تربيت بشر به آنان واگذار شده است .
وي با تاكيد بر ارزش والاي حضرت زهرا(س ) نزد پيامبراكرم (ص ) گفت : تمجيدها و ارزشهايي را كه پيامبر اسلام در خصوص دختر عزيز و گرامي خود بيان كرده اند، در طول تاريخ هيچ پدري در حق دخترش نكرده ونخواهد كرد.
خانم اسلامي با اشاره به اينكه سراسر زندگي حضرت زهرا(س ) درس گذشت ، عشق ، محبت و انفاق بود گفت : بانوان گرامي اگر پيرو حضرت زهرا(س ) هستند وبه دنبال الگوبرداري از اين بانوي آسماني مي باشند ، بايد زندگي خود را با زندگي اين بانوي اسلام و سرور زنان اهل بهشت قياس كنند وهرچه مي توانند رفتار و نحوه زندگي خود را به زندگي سراسر معنويت و عبادت و تقواي ايشان نزديك نمايند و درتربيت فرزندان خود كوشا باشند وبدانند كه ارزش وجودي زن به گوهر ذات اوست و نه به زر و زيور.
خانم اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر لزوم الگو بودن زنان مسلمان براي زنان غيرمسلمان در كشورهاي غيرمسلمان ، اظهار داشت : ظاهر، پوشش ، اخلاق و رفتار زن مسلمان تبليغ براي اسلام است و مي تواند الگو و نمونه تاثيرگذاري براي زنان غيرمسلمان باشد.
"امروز حتي در دنياي غرب ديگر بي بند وباري وخودنمايي ارزش نيست بلكه خود نگه داشتن ارزش است وانسان ها بدنبال كسب معنويت هستند از اين رو زنان مسلمان مي توانند نقش موثري در اين زمينه داشته باشند." خانم اسلامي درپايان سخنان خود خطاب به جوانان گفت : ارزش و قدر مادران خود را بدانيد چرا كه اگر انسانهاي با شرافت وكرامت وعنصري مفيد وفرهيخته براي اجتماع خود هستيد در نتيجه تلاشها و از خودگذشتگي هاي مادران شماست .
بنابراين گزارش در اين مراسم ضمن برگزاري يك مسابقه فرهنگي ميان بانوان شركت كننده ، يكي از خواهران به اجراي برنامه مولودي در وصف حضرت فاطمه زهرا(س ) پرداخت .
اروپام **345
اروپام **345
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن