تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821003140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهار هزار پليس مشغول مبارزه با مواد مخدر در افغانستان هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چهار هزار پليس مشغول مبارزه با مواد مخدر در افغانستان هستند
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): كابل - معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت كشور افغانستان اعلام كرد كه چهار هزار پليس در اين كشور در حال مبارزه با مواد افيوني هستند.


به گزارش ايرنا، محمدداوود داوود، روز چهارشنبه در مراسم به آتش كشيدن هفت و نيم تن انواع مواد مخدر در كابل گفت : شمار نيروهاي پليس مبارزه با مواد مخدر دو برابر خواهد شد.
وي مواد مخدر را منبع مالي تروريسم دانست و گفت : گسترش عمليات تخريبي در افغانستان ناشي از كشت و توليد خشخاش در مناطق ناآرام و خارج از حاكميت دولت است و به همين علت ضروري است كه نيروهاي پليس افزايش يابد.
مواد مخدري كه امروز در كابل با حضور مسوولان دولتي به آتش كشيده شد، شامل ترياك ، هروئين ،حشيش ، مرفين ،شاهدانه و تخم خشخاش و مقداري مشروبات الكلي بود.
به گفته داوود،اين ميزان مواد مخدر در سه ماه گذشته در كابل كشف و ضبط شد.
وي با اشاره به طرح نابودي مزارع خشخاش پيش بيني كرد كه در سال زراعي جاري كشت و توليد خشخاش در افغانستان نسبت به سال قبل 30 تا40 درصد كاهش خواهد يافت .
چندي 237 تن حشيش در اسپين بولدك قندهار در جنوب افغانستان به ارزش 450 ميليون دلار كشف و سپس به آتش كشيده شد. درصورت انتقال اين محموله ، 10 درصد عوايد فروش آن نصيب شورشيان مي شد.
بر اساس گزارش سازمان ملل متحد در سال 2007 ميلادي از 193 هزار هكتار مزارع خشخاش در افغانستان هشت هزار و 200 تن ترياك برداشت شد كه اين رقم سه هزار و 600 تن بيش از نياز جهاني بود.
افغانستان كه از لحاظ اقتصادي پنجمين كشور فقير دنيا است ، در سال گذشته ميلادي در ميان 20 كشور توليد كننده عمده مواد مخدر در جهان در صدر قرار داشت .
افغانستان در سطح جهاني 95 درصد هرويين و 92 درصد ترياك را در اختيار دارد.
آساق **2281**332**1459
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن