تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815308432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان بسيج دانش آموزي كشور برنامه‌هاي تابستاني اوقات فراغت بسيج دانش آموزي تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس سازمان بسيج دانش آموزي كشور برنامه‌هاي تابستاني اوقات فراغت بسيج دانش آموزي تشريح شد
وي در گفت و گو با خبرنگاران در تهران گفت: برنامه‌هاي تابستاني دانش آموزان بسيجي با هدف افزايش كمي و ارتقاي كيفي اوقات فراغت اين قشر خواهد بود.

رييس سازمان بسيج دانش آموزي كشور گفت: اين برنامه‌ها با شعار دانش آموز، نشاط، تعالي، نوآوري و شكوفايي برگزار مي‌شود و در سه سطح تشكيل شوراي سياستگذاري، برنامه ريزي و اجراي برنامه‌ها و فعاليت‌ها در سطوح كشوري، استاني و شهرستاني خواهد بود.

جوكار ايجاد نشاط و تعالي در زمينه‌هاي مختلف معرفتي، بصيرتي، علمي، فرهنگي و هنري براي دانش آموزان را اولويت نخست اين برنامه‌ها ذكر كرد و افزود: ايجاد سازوكار لازم براي رشد و ارتقاي خلاقيت‌هاي دانش آموزان و استعداديابي در زمينه‌هاي متخلف از ديگر اولويت اجراي اين برنامه‌ها است.

وي ويژگي برنامه امسال را تنوع و جذابيت در فعاليت‌ها توصيف كرد و افزود:
برنامه ريزي بر اساس نيازها و خواسته‌هاي جامعه هدف و همچنين علاقه مندي دانش آموزان طراحي شده است.

رييس سازمان بسيج دانش آموزي كشور فرصت زماني اوقات فراغت براي تحقق افق چشم انداز ‪ ۲۰‬ساله كشور را مهم خواند و افزود: در اين فرصت زماني تلاش مي شود ويژگي‌هاي لازم را در زمينه‌هاي آموزش مهارت‌هاي اجتماعي، مسووليت پذيري، ايجاد انضباط كاري و خودباوري در وجود دانش آموزان نهادينه كنيم.

جوكار، ايجاد هويت در دانش آموزان را يكي از اصول مهم در برنامه ريزي اوقات فراغت دانش آموزان دانست و افزود: هويت بلوغي، احساس تعلق خاطر دانش آموز به گروه، آرامش دادن به دانش آموز در گروه همسالان و ايجاد فعاليت‌هاي گروهي از ديگر اصولي است كه در اين برنامه ريزي‌ها لحاظ شده است.

وي طرح بهسازي و زيباسازي ‪ ۱۹‬هزار واحد آموزشي كشور با هماهنگي وزارت آموزش و پرورش را نخستين فعاليت برنامه‌هاي تابستاني اين سازمان ذكر كرد و گفت: علاوه بر بهسازي و آماده‌سازي مدارس، صرفه جويي در منابع، هدايت و به كارگيري قابليت‌هاي دانش آموزان را هم در اين عرصه خواهيم داشت.

جوكار با اعلام اين مطلب كه ‪ ۷۲۰‬پايگاه اجرايي در سطح كشور اجراي اين برنامه را به عهده دارند، افزود: وظيفه اين پايگاهها جذب، ثبت نام، سازمان دهي و آموزش دانش آموزان است.

رييس سازمان بسيج دانش آموزي كشور افزود: فعاليت‌هاي عمراني دانش آموزان در مدارس خودشان به صورت اردوهاي يك روزه و براي ساير مدارس در مناطق ديگر به صورت اردوهاي ‪ ۱۰‬روزه است.

رييس سازمان بسيج دانش آموزي كشور زمينه‌هاي فعاليت در اين عرصه را فضاسازي فرهنگي - تبليغي، ديوار نويسي و آماده‌سازي نمازخانه‌ها ذكر كرد و افزود: ساخت موزه‌هاي پرورشي، تعمير وسايل كمك آموزشي، مرمت زمين‌هاي ورزشي و احداث نمايشگاه دايمي ديگر فعاليت‌ها در اين عرصه است.

جوكار با بيان اين مطلب كه اين طرح ‪ ۱۵‬هزار مدرسه با مجموع دو ميليون نفر روز دانش آموز را تحت پوشش قرار مي‌دهد، افزود: در سال نخست اجراي اين طرح پنج هزار مدرسه با ‪ ۸۰۰‬هزار نفر روز و در سال دوم كه پارسال بوده است ، ‪ ۱۰‬هزار مدرسه با يك ميليون و ‪۵۰۰‬هزار نفر روز تحت پوشش قرار گرفتند.

وي از ايجاد هزار و ‪ ۵۰۰‬پايگاه تابستاني در شهرهاي مختلف جهت اجراي آموزش‌هاي قرآني، معارف ديني، فني حرفه اي، علمي، فرهنگي - هنري و مهارت هاي اجتماعي و ورزشي خبر داد و افزود: تشكيل هيات‌هاي قرآني و آموزش صنايع دستي از ديگر برنامه‌هاي اين پايگاهها است و ظرفيت اين پايگاه ها ‪ ۳۰۰‬هزار نفر است.

رييس سازمان بسيج دانش آموزي كشور همچنين از برگزاري اردوهاي ولايت در كشور خبر داد و افزود: ‪ ۱۲۰‬اردوي طرح ولايت با هدف تامين معرفت و بصيرت دانش آموزان در مراكز استان‌ها اجرا مي‌شود كه محتواي آن بر حسب جنسيت متغير خواهد بود.

وي برگزاري دو دوره خاص نخبگان در شهر مقدس مشهد را از ديگر برنامه‌هاي تابستاني اين سازمان ذكر كرد و افزود: در اين دوره‌ها هزار نفر از نخبگان علمي، ورزشي، فرهنگي و قرآني در اردوي ولايت شركت خواهند كرد و هدف از برگزاري اين اردوها آماده‌سازي گروههاي مرجع براي الگوسازي در محيط دانش آموزان خواهد بود.

جشنواره سرود بسيج دانش آموزي با شركت ‪ ۱۲۰‬گروه سرود برتر از سراسر كشور در شهر همدان از ديگر برنامه‌هاي تابستاني اين سازمان است كه به گفته رييس سازمان بسيج دانش آموزي كشور اين گروه‌هاي سرود از ميان دانش آموزان دوره راهنمايي و متوسطه انتخاب شدند و با موضوعات نماز، نيايش، حجاب، ايثار و شهادت، وطن و دفاع مقدس به اجراي برنامه مي‌پردازند.

جوكار هدف از اين برنامه را گسترش فرهنگ ارزش‌هاي ديني در سطح جامعه با بهره‌گيري از ابزار هنر ذكر كرد و گفت: برگزاري دو جشنواره فرهنگي - ورزشي در دو بخش دختران و پسران ديگر برنامه‌هاي اين سازمان در ايام تابستان است.

وي از ايجاد يك پايگاه علمي براي هر شهرستان خبر داد و در مورد اهداف ايجاد اين پايگاهها گفت: انجام كارهاي پژوهشي و آشنايي با روشهاي تحقيق در ميان دانش آموزان، بازديدهاي علمي و تشكيل كلاس‌هاي تقويت بنيه علمي از جمله اهداف تشكيل پايگاههاي علمي است.

رييس سازمان بسيج دانش آموزي كشور از ايجاد ‪ ۵۴۵‬پايگاه براي اجراي طرح مشاوره انتخاب رشته براي دانش آموزاني كه مي‌خواهند در آزمون سراسري دانشگاهها شركت كنند نيز خبر داد و افزود: مشاوره به صورت حضوري و با حضور مشاورين با تجريه و كارشناس و به صورت غيرحضوري از طريق نرم افزارهايي كه تهيه شده، انجام مي‌شود و برآورد ما اين است كه ‪ ۲۵۰‬هزار نفر از خدمات اين پايگاهها بهره مند شوند.

جوكار از برگزاري مرحله سوم ليگ علمي دانش آموزي كشور در دوره راهنمايي و متوسطه و با حضور ‪ ۱۲۰‬تيم از سراسر كشور در تابستان سال جاري نيز گفت و افزود: مراحل اول و دوم اين ليگ در طول سال تحصيلي در سطح شهرستانها انجام شد و گروههاي برتر به صورت تيمي به رقابت پرداختند.

وي با بيان اينكه ليگ علمي دانش آموزان كشور براي نخستين بار برگزار مي شود، گفت: تقويت خودباوري، رشد علمي و آشنايي دانش آموزان با روش حل مساله به صورت گروهي و هم انديشي هدف از برگزاري اين ليگ است.

رييس سازمان بسيج دانش آموزي كشور همچنين به برگزاري دو مسابقه وبلاگ نويسي اشاره كرد و گفت: به منظور بهره‌گيري مطلوب از فضاي مجازي و اينترنت دو مسابقه وبلاگ نويسي با هدف آشنايي و بهره‌گيري دانش آموزان از فناوري اطلاعات و مقابه با تهديد نرم در ايام تابستان اجرا مي‌شود.
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 385]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن