تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813094505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درجهت تقويت روابط مادريد- واشنگتن سفير اسپانيا در آمريكا تغييرخواهد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: درجهت تقويت روابط مادريد- واشنگتن سفير اسپانيا در آمريكا تغييرخواهد كرد
روزنامه ال‌پاييس چاپ مادريد ،امروز چهارشنبه ضمن اعلام اين مطلب گزارش داد:خورخه دزكايار مازاردو رييس سابق سازمان اطلاعات اسپانيا سفير جديد اين كشور در آمريكا خواهد بود.

گزارش ايرنا به نقل از ال‌پاييس حاكيست : انتصاب دزكايار نشانگر تصميم قاطعانه خوسه لوييس رودريگز زاپاته رو نخست وزير اسپانيا براي تقويت روابط مادريد با واشنگتن در آستانه گشايش دوره جديد سياسي است كه با انتخابات ماه نوامبر در آمريكا آغاز مي‌شود.

دولت اسپانيا علاقه خود را به بر سر كار آمدن باراك اوباما نامزد حزب دمكرات مخفي نمي‌سازد ولي بر اين عقيده است كه اگر جان مك كين نامزد حزب جمهوريخواه هم به پيروزي برسد روابط بهتري بين دو كشور برقرار خواهد شد.

روابط اسپانيا و آمريكا پس از بر سر كار آمدن زاپاته رو در سال ‪۲۰۰۴‬ ميلادي و صدور بي‌درنگ دستور خروج نيروهايش از عراق ، شديدا تنزل پيدا كرد.

اين روابط به حدي رو به خرابي گذاشت كه در دوره پيشين حكومت زاپاته رو حتي وي با جرج بوش رييس جمهوري آمريكا ديدار رسمي نداشت .

انتصاب دزكايار كه احياي حيات سياسي يكي از برجسته‌ترين ديپلماتهاي اسپانيا نيز بشمار مي‌رود ، هنگامي صورت مي‌گيرد كه پيش بيني شده بود رياست سفارت اسپانيا در واشنگتن را براي فردي سياستمدار در نظر گرفته اند دزكايار در سال ‪ ۲۰۰۴‬ميلادي تا ‪ ۲۰۰۶‬سفير اسپانيا در واتيكان بود و پس از آن به فعاليت در بخش سرمايه‌گذاري شركت نفت رپسول پرداخت كه اكنون بار ديگر به درخواست دولت ، حيات ديپلماتيك خود را از سر مي‌گيرد.

وي برادر رافائل دزكايار است كه تاكنون مدير كل سياست خارجي را بر عهده داشته و اكنون به عنوان سفير جديد كشورش در برلين برگزيده شده است .

كارلوس وستندورپ كه از سال ‪ ۲۰۰۴‬ميلادي تاكنون سفير اسپانيا در واشنگتن بوده در دوران نخست وزيري فليپه گونزالس وزير خارجه اسپانيا بود اروپام **‪۱۵۵۳**۲۲۳۰**۳۵۰‬
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن