تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816302666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميلينبد: پاسخ سريع ايران به پيشنهاد 1+5 را مي خواهيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ميلينبد: پاسخ سريع ايران به پيشنهاد 1+5 را مي خواهيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

وزير امور خارجه‌ي انگليس با ذكر اين كه پنج عضو دايم شوراي امنيت و آلمان پاسخ سريع تهران به بسته‌ي پيشنهادي‌اش را خواستار است،‌ مدعي شد: رويكرد 1+5 فقط انزوا در فشار نيست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ديويد ميلينبد، وزير امور خارجه‌ي انگليس در مقاله‌اي كه روز سه‌شنبه در روزنامه‌ي اينترنشنال هرالد تريبيون منتشر شد‌، نوشت: معتقدم سياست ما در قبال ايران هنوز مي‌تواند كارآمد باشد.

وي در عين حال با ذكر اين كه "ايران ممكن است باور داشته باشد كه زمان به نفع آن‌هاست"مدعي شد كه با اين حال اقتصاد و وضعيت غني‌سازي اورانيوم در ايران برخلاف آن است و ايران همواره "مدعي" شده است كه جلوتر از جايي است كه در آن قرار دارد.

ميلينبد با افزودن اين كه "تسلط بر فن‌آوري غني‌سازي كار مشكلي است" نوشت: ارزيابي ما اين است كه ايران هم‌چنان با چنين مرحله‌اي فاصله دارد.

وزير امور خارجه‌ي انگليس ادامه داد: ما هم‌چنان به پيشنهاد گزينه‌اي روشن (به ايران) ادامه مي‌دهيم و آن اين است كه به قطعنامه‌هاي سازمان ملل پايبند و بخشي از جامعه‌ي بين‌الملل باشيد يا اين كه آن را هم‌چنان نقض كنيد و از انزواي ديپلماتيك و سياسي بيش‌تري رنج ببريد.

وي در ادامه‌ي اين مطلب نوشت كه "اين گزينه با گذر زمان و تحريم‌هاي جديد، توافقات جديد اتحاديه‌ي اروپايي براي اتخاذ اقدامات بيش‌تر و گزارشات انتقادي بيش‌تر از جانب آژانس بين‌المللي انرژي اتمي سخت‌تر مي‌شود".

در حالي كه گزارش اخير محمد البرادعي، مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بر همكاري‌هاي ايران با اين سازمان و نيز رفع پرسش‌هاي مهمي كه درباره برنامه‌ي هسته‌يي ايران مطرح بود، ‌تاكيد مي‌كند، رييس ديپلمات‌هاي انگليس ادعا كرد:‌"آژانس به تازگي گزارش (انتقادي) را منتشر كرد كه مي‌گويد ايران در همكاري با بازرسان آژانس شكست خورده است و نيز خودداري ايران از ارايه‌ي توضيح درباره‌ي اسنادي كه حدس مي‌زنند نيات هسته‌يي ايران نظامي و نه آن طور كه مي‌گويند غير نظامي است، را دردسرساز خوانده است".

ميلينبد ادعا كرد:‌ "ايران در كنار تداوم دنبال كردن قابليت غني‌سازي هم‌چنان به حمايت از گروه‌هاي شورشي در عراق و افغانستان ادامه مي‌دهد. سربازان آمريكايي و انگليسي با فن‌آوري كه از ايران مي‌آيد، مورد حمله قرار مي‌گيرند. عراقي‌ها خودشان انتقاد از دخالت و دردسرسازي ايران را آغاز كرده‌اند".

وي با ذكر اين كه "نبايد اين طور باشد" و ضمن متهم كردن ايران به دنبال كردن برنامه‌ي تسليحات هسته‌يي و حمايت از تروريسم افزود: ايران بايد يكي از كشورهاي بزرگ جامعه بين‌المللي باشد. اين كشور تاريخ ، فرهنگ و اهميتي استراتژيك دارد كه به معناي آن است كه جهان با آغوش باز از آن استقبال مي‌كند اگر كه يك برنامه‌ي هسته‌يي بدون كاربرد غير نظامي و حمايت از تروريسم را دنبال نكند.

وي در ادامه‌ي اين مطلب نوشت: بنابراين ما هم‌چنان به ارايه‌ي گزينه‌اي روشن و صريح درباره آينده به ايران ادامه مي‌دهيم و آن همان رويكرد "دو سويه" معروف است.

وي افزود: ما در 14 ژوئن گامي ديگر را در اين جهت برداشتيم. من مدير سياسي وزارت امور خارجه‌مان را به همراه همتايان فرانسوي، آلماني، چيني و روسي آن و در كنار خاوير سولانا، رييس سياست خارجي اتحاديه ي اروپا به تهران فرستادم. آنها رفتند تا پيشنهاد جديدي به ايران بدهند.

ميليبند ادامه داد: اين اولين پيشنهادي است كه ما به ايراني‌ها داده‌ايم اما بسيار گسترده است. ما به پاسخي سريع از جانب ايران نياز داريم.

در ادامه‌ي اين مطلب آمده است: بخشي از اين پيشنهاد واقعا تمايلي براي كمك به توسعه‌ي فناوري هسته‌يي ايران است.

وزير امور خارجه ي انگليس ادامه داد: رژيم ايران به مردمش مي‌گويد كه جامعه‌ي بين المللي مي‌كوشد ايران را از حقش در خصوص انرژي هسته‌يي محروم كند آنها اين را به يك مساله‌ي ملي تبديل كرده‌اند. اما اگر با مردم‌شان صادق باشد، بايد بگويند كه خلاف آن صحت دارد.

در ادامه‌ي اين مطلب آمده است: شش كشور = سه كشور اروپايي +3 – انگليس، فرانسه و آلمان به علاوه آمريكا، چين و روسيه – در ژوئن 2006 به تهران فناوري را براي ساخت نيروگاههاي برق هسته‌يي كه از پيشرفته ترين فناوري استفاده مي كنند، پيشنهاد كردند. دولت ايران هيچ علاقه‌ي نشان داد. آنها اين پيشنهاد را رد كردند و به برنامه غني سازي كه هيچ كاربرد غير نظامي آشكاري ندارد، ادامه دادند.

وزير امور خارجه‌ي انگليس بي‌توجه به تاكيد ايران مبني بر صلح آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌يي‌اش افزود: هدف ما روشن است ما فقط مي‌خواهيم از توليد تسليحات هسته‌يي در ايران جلوگيري كنيم. مساله تغيير رژيم در تهران نسبت توافق جديد نيز روشن است اين (توافق) شامل پيشنهاداتي خاص براي كمك به ايران در دستيابي به هر چيزي است كه براي يك صنعت مدرن برق هسته‌يي به آن نياز دارد، از جمله كمك فني و مالي، تضمين الزام آور به لحاظ حقوقي براي تامين سوخت و همكاري در خصوص زباله راديو اكتيو.

ميليبند ادامه داد: اين هم چنين شامل پيشنهادي از جانب وزيران امور خارجه‌ي "سه كشور اروپايي +3" كه شامل آمريكا نيز مي شود- براي نشستن (بر سر ميز) و گفت‌وگو با تهران در صورتي است كه ايران فعاليت هاي غني سازي هسته‌يي را تعليق كند. و همچنين شامل فهرستي طويل از ديگر مزاياي احتمالي از تماس ه اي سياسي بسيار بهبود يافته و همكاري گرفته تا گام هايي به سوي عادي سازي روابط تجاري ، اقتصادي و انرژي و كمك در حوزه ي كشاورزي، هوانوردي و توسعه است.

وزير امور خارجه ي انگليس افزود: پيشنهاد ما به تهران تذكري ديگر به مردم ايران و جهان است – مبني بر اينكه رويكرد ما فقط انزوا و فشار نيست. بلكه پاداشي براي ايران در پيشنهاد جامعه‌ي بين المللي وجود دارد در صورتي كه ايران تمايل داشته باشد مانند يك عضو مسوول آن جامعه رفتار كند.

وي ادامه داد: ما مصمم به متوازن كردن اقدامات تنبيهي سخت با مشوق هايي سخاوتمندانه هستيم.

وزير امور خارجه ي انگليس در پايان اين مطلب نوشت: همان طور كه ما يك بار ديگر به روشني گفته ايم ، ايران يك گزينه دارد. اگر هم چنان به انتخاب گزينه‌ي غلط ادامه دهد، اين سياست جامعه‌ي بين المللي نيست كه شكست خورده است بلكه سياست رژيم ايران است.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن