تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820947518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدار رئيس مجلس با آيات عظام در قم‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ديدار رئيس مجلس با آيات عظام در قم‌
سرويس شهرستانها: رئيس مجلس شوراي اسلامي در قم با حضرات آيات عظام مكارم شيرازي، صافي گلپايگاني، نوري همداني و سبحاني ديدار و گفتگو كرد.

در اين ديدارها كه عصر ديروز به طور جداگانه صورت گرفت، حضرات آيات در ارتباط با مسائل كشور و حل مشكلات مردم رهنمودهايي ارائه كردند.

حضرت آيت‌الله العظمي ناصر مكارم شيرازي گفتند: قواي سه‌گانه با همفكري، همدلي و وحدت مشكلات مردم را رفع كنند. ايشان افزودند: هر اندازه پيوند ميان مسئولان ارشد نظام به ويژه سران قواي سه گانه بيشتر شود، كشور با مشكلات كمتري مواجه خواهد شد.

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي به تشكيل كميسيون اقتصادي مشترك دولت و مجلس اشاره كردند و گفتند: تشكيل كميسيون مشترك گام مؤثري در رفع مشكلات مردم خواهد بود. معظم‌له تورم، گراني، مشكلات اقتصادي و مسائل فرهنگي را از موضوعات مهم نظام خواندند كه مسئولان بايد با جديت رسيدگي به اين مسائل را در اولويت خود قرار دهند. اين مرجع تقليد ادامه دادند: در سال دو ميليون تن ضايعات نان داريم، اگر با اطلاع رساني مناسب مردم به اين مسأله آگاهي پيدا كنند، صرفه‌جويي خواهند كرد.

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي اظهار داشتند: در موضوع انرژي هسته‌اي از حق خود كوتاه نياييم، ولي حق نه با كارهاي غير مدبرانه بلكه بايد با تدبير گرفته شود.

ايشان مسأله آب،‌ طرح حرم تا حرم، خيابان‌هاي غيراستاندارد، بافت‌هاي فرسوده و تجهيز نبودن بيمارستان‌هاي قم را از مهمترين معضلات اين شهر عنوان كردند و گفتند: شهر قم مربوط به شيعيان جهان و ملت ايران است و كسي به نمايندگان قم ايراد نمي‌گيرد، اگر براي اين شهر امتياز بگيرند. آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني هم در اين ديدار بر نظارت مجلس شوراي اسلامي بر همه امور مملكت از جمله سياست و اقتصاد كشور تأكيد كردند.

ايشان با اشاره به اين جايگاه خاص مجلس شوراي اسلامي افزودند: نمايندگان بايد خود را متعلق به همه مملكت بدانند به گونه‌اي كه اقدامات آنها براي كل مملكت مفيد باشد.

آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني همچنين بر استفاده از كارشناسان در حل مسائل كشور تأكيد كردند.

معظم‌له همچنين با اشاره به موقعيت مذهبي شهر مقدس قم، توجه بيشتر به اين شهر را خواستار شدند.

آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني تأكيد كردند: اقتصاد نبايد دولتي باشد و نمي‌شود امور بازرگاني و اقتصادي در انحصار دولت باشد. اين مرجع تقليد افزودند: ماليات‌ها و عوارض بايد منجر به تقويت چرخه توليد در كشور شود. معظم‌له با اشاره به وضعيت مجلس در صيانت از بيت‌المال فرمودند: در ديوان محاسبات، نمايندگان متوجه وظايف خود و نقاط ضعف باشند. ‌

آيت الله العظمي نوري همداني بر ريشه‌يابي فقر در جامعه تاكيد كردند. ‌

ايشان در ديدار رئيس مجلس شوراي اسلامي گفتند: از بين بردن فقر نكته بسيار مهمي است كه در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران نيز در اين خصوص تاكيد شده است. آيت‌الله العظمي نوري همداني افزودند: اگر از منابع ثروت كشور مانند معادن و اراضي به نحو مطلوب استفاده شود، فراواني نعمت و كار و اشتغال به وجود مي‌آيد.

آيت‌الله العظمي نوري همداني گفتند: دولت بايد اقتصاد را به دست مردم بسپارد و خود نقش هدايتي و حمايتي را برعهده داشته باشد. ‌ايشان گفتند: نظارت و كنترل بر قيمت كالاها از مسائلي است كه دولت و مجلس بايد بر آن اهتمام داشته باشند.آيت‌الله العظمي جعفر سبحاني نيز گفتند: مسئولان نظام براي مقابله با خشكسالي و رفع مشكلات كشاورزان بايد به صورت بنيادين اين مشكلات را برطرف كنند. ‌ايشان افزودند: نبايد مسئولان در اين شرايط پول نقد در جامعه تزريق كنند، بلكه به جاي پول نقد، بايد مسائل زيربنايي حل شود از جمله توسعه آبياري قطره‌اي، سدسازي و احياي قناتها در دستور كار قرار گيرد. ‌

ايشان اظهار داشتند: همه ما مسلمان و شيعه هستيم و كساني كه در مجلس شوراي اسلامي حضور دارند در اصول مشترك و تنها 10درصد اختلاف نظر دارند و بايد اين اختلاف سليقه‌ها به نفع كشور تمام شود. ‌

تأكيد بر تحقق اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله

رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين در جلسه شوراي اداري شهرستان قم حضور يافت و طي سخناني گفت: سرنوشت انقلاب اسلامي به تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله گره خورده است.

وي افزود: متاسفانه با سند چشم‌انداز توسعه 20ساله كشور فاصله زيادي داريم كه بايد با مجاهدت فراوان بويژه در بعد اقتصادي آن همه تلاش و فعاليت كنيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود توسعه و عدالت را براي كشور امري كليدي و حياتي دانست و گفت: ما مي‌توانيم با داشتن مديراني فعال، اما با يك استراتژي و با استفاده از برنامه عقلاني و علمي به اين توسعه و عدالت برسيم.ريجاني رسيدن و تحقق عدالت را منوط به قانونمداري، ايجاد زمينه رقابت سالم، سمت‌گيري به سوي كمك به ضعفا و توزيع مواهب كشور به طور يكسان در ميان مردم دانست و گفت: تا زماني كه قانون براي همه يكسان نباشد، عدالت محقق نخواهد شد. رئيس مجلس با اشاره به تئوري شهيد مطهري در باب عدالت گفت: اگر عدالت مي‌خواهيم بايد رقابت واقعي در تمام ساحتها ايجاد كنيم.

وي افزود: طبيعي است كه با قرار گرفتن 80درصد صنعت در دست دولت، ديگر عدالت در اين بخش محقق نخواهد شد. رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين عصر ديروز از كارگاه ساخت ضريح حضرت امام حسين(ع) در قم ديدن كرد. ساخت ضريح حضرت سيدالشهدا(ع) از يك سال پيش در قم آغاز شد. 40درصد هزينه ساخت اين ضريح مقدس را مردم قم پرداخت كرده‌اند. ساخت بدنه چوبي اين ضريح هفته گذشته به پايان رسيد.




 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن