تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819738361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله حائري شيرازي: حجاب هم براي زن است هم مرد حكومت ديني ركن حيات بخش دولت ماست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آيت‌الله حائري شيرازي: حجاب هم براي زن است هم مرد حكومت ديني ركن حيات بخش دولت ماست


خبرگزاري دانشجويان ايران - شيراز
سرويس: شهرستان‌ها

همايش تشكل‌هاي غيردولتي زنان استان فارس به منظور برگزاري انتخابات شوراي مركزي شبكه ارتباطي تشكل‌هاي غيردولتي اين استان، در سالن شهيد امامي شيراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه فارس، آيت‌الله حائري شيرازي، نماينده ولي‌فقيه در فارس و امام جمعه شيراز، در اين همايش، با تأكيد بر اينكه عمل منطقي برگرفته از حرف حساب و منطقي است، گفت: امروز عصر گفتن و شنيدن است. عصر گفت‌وگو است. اگر تشكلي همه امكانات تكنولوژي و علم روز را هم در اختيار داشته باشد ولي حرفي براي گفتن نداشته باشد مثل برف در مقابل حرارت ذوب و محو مي‌شود.

وي گفت: دانش مي‌تواند به انسان قدرت و سلاح جديد و راهكارهاي اقتصادي پردرآمد بدهد اما نمي‌تواند به انسان تقوي دهد. به اين دليل كه دانش در خدمت انسان و خادم انسان است. دانش ابزار است از اين رو وسيله‌اي است براي افزايش زياده‌خواهي انسان. هيچ دانشي انسان را از زياده‌خواهي باز نمي‌دارد، تنها بازدارنده، دين است.

حائري با اشاره به اينكه انسان نبايد خودش را مالك خودش بداند، ادامه داد: وقت و عمر خود را امانتي بدانيد كه در خصوص نحوه بهره‌مندي از آن بازخواست مي‌شويد.

امام جمعه شيراز خاطرنشان كرد: اصل مطلب اين است كه اگر نظامي در عالم پيدا شود كه هم از دانش بهره‌مند باشد و بتواند ديگران را از تجاوز باز دارد و هم از دين بهره‌مند باشد و بتواند خودش را از تجاوز به ديگران نگه دارد، رقباي او نه تنها از او احساس ناامني و خطر نمي‌كنند بلكه احساس امنيت نيز مي‌كنند.

وي ادامه داد: دانش منهاي دين در مرحله اول تأمين امنيت مي‌كند ولي چون رقبا احساس ناامني كردند درصدد تأمين سلاح بازدارنده برخواهند آمد و اين همان ناامني برتر است.

آيت‌الله حائري شيرازي با اشاره به حكومت ديني و تأثير آن در خود و ديگران، گفت: حكومت ديني ركن حيات بخش دولت ماست.

به گزارش ايسنا، نماينده مردم فارس در خبرگان رهبري با تأكيد بر ضرورت حفظ حجاب و عفاف، گفت: يك روزي حجاب را نقطه ضعف دين ما مي‌دانستند ولي يك روز نقطه قوت خواهد شد، البته حجاب واقعي نه حجاب افراطي؛ و اين حجاب هم براي زن است و هم مرد.

وي گفت: شما در جايگاه منطقي خودتان محكم بايستيد، ديگران به حرف شما خواهند پيوست.

به گزارش ايسنا، مهندس رضازاده، استاندار فارس نيز انگيزه تشكل‌هاي غيردولتي فارس را علاقه‌مندي انسان‌ها به كار جمعي و اجتماعي، تلاش انسان‌ها جهت پيدا كردن خود، روحيه نوع دوستي و عدم بي‌تفاوتي نسبت به سرنوشت يكديگر، روحيه ايثار و از خودگذشتگي، انگيزه‌هاي ديني و اعتقادي و ايجاد احساس رضايتمندي افراد به وسيله كمك به ديگران دانست و گفت: رغبت بيشتر زنان جهت كار در تشكل‌هاي غيردولتي منوط به مجهز بودن به حرف‌هاي علمي و به‌روز است.

وي حضور افراد در تشكل‌هاي بانوان را موجب تقويت اعتماد به نفس افراد دانست و گفت: تعامل ميان تشكل‌ها، نظام‌هاي اداري و دولتي جهت فعاليت‌ها امري ضروري است.

رضازاده گفت: يك تشكل بدون كمك از دولت بايد نيازهاي خود را برآورده سازد و از همان ابتدا مستقل باشد تا احساس ثبات اجتماعي از سوي آنان بيشتر باشد.

وي با اشاره به لزوم وجود عامل خود كنترلي در جامعه، NGO هاي توانمند را يك عامل كنترل دروني جهت ثبات و امنيت اجتماعي در جامعه دانست.

رضازاده، وجود تشكل‌هاي غيردولتي را پديده مباركي دانست كه البته مشكلات خاص خود را نيز دارند.

وي فعاليت‌هاي فرهنگي تشكل‌ها را بيشتر از ساير فعاليت‌ها دانست و با اشاره به وجود تعداد 120 تشكل غيردولتي زنان در استان فارس، ابراز اميدواري كرد حضور آنان در جامعه افزون گشته و حركت‌هاي فمنيستي به حاشيه رانده شود و البته بايد متوجه آسيب‌هاي تشكل‌ها نيز بود.

وي گفت: پراكنده كاري‌ها و انزواطلبي بعضي از تشكل‌ها، عدم استقلال بعضي از تشكل‌ها در برنامه‌ريزي‌ها و سياست‌ها، تلاش عوامل استعمارگر براي قرار دادن تحت پوشش كمك‌هاي كشورهاي اروپايي يا سازمان ملل و نهايتاً ترويج نگاه‌هاي سياسي استعمارگران و استحاله فرهنگي كشورهاي جهان سوم، مهم‌ترين آسيب تشكل‌هاي حوزه زنان است.

در اين همايش پس از تبليغات و معرفي 26 كانديداي نمايندگي شوراي مركزي، مراسم انتخابات توسط اعضاء صورت گرفت كه پس از شمارش آراء از 75 برگ رأي مأخوذه 9 نفر به عنوان عضو اصلي، 2 نفر عضو علي‌البدل و 2 نفر به عنوان بازرس اصلي و علي‌البدل به شرح ذيل انتخاب شدند:

خانم‌ها دكتر اردبيلي، آذر شهسواري، مريم‌الشريعه رضازاده، معصومه دستغيب، هاديه پرهيزگار، سيد راضيه فنايي، حسامي، طاهره مجيدي، فريده محمدشاه، مريم تعبدي، رقيه حمزوي، شايسته عدلو و خانم سركاري.

انتهاي پيام
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 599]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن