تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816352162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مراسم بزرگداشت شهيد چمران عنوان شد: امام خميني(ره) از چمران به عنوان مجاهد بيدار ياد مي‌كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در مراسم بزرگداشت شهيد چمران عنوان شد: امام خميني(ره) از چمران به عنوان مجاهد بيدار ياد مي‌كرد
خبرگزاري فارس: مهدي چمران در مراسم گراميداشت شهيد مصطفي چمران گفت: همه خصايل در شخصيت اين شهيد بزرگوار جمع شده كه به حق در تاريخ ايران كم‌نظير بوده تا جايي كه امام راحل از او به عنوان سردار پر افتخار اسلام و مجاهد بيدار ياد كردند.


به گزارش خبرگزاري فارس، مراسم گراميداشت سالگرد عروج شهيد مصطفي چمران با عنوان «چمران در آيينه عرفان» با حضور مهدي چمران، رييس شوراي اسلامي شهر تهران، سفراي فلسطين، لبنان، سوريه و و جمعي از همرزمان و اعضاي سفارتخانه‌ها وخانواده شهيد چمران در فرهنگسراي دانشجو برگزار شد.
ابتداي مراسم، مجيد سرسنگي، قائم مقام سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران با بيان اينكه برگزاري مراسم‌هاي گراميداشت شايد بخش كوچكي از وظيفه ما را ادا كند يادآور شد: سخن گفتن در باب شهيد چمران دشوار است. انسانيت در طول نهضت جهاني اسلام و اقصي نقاط دنيا شهداي فراواني نثار كرده و بزرگاني شربت شهادت نوشيده‌اند كه اسلام به آنها افتخار مي‌كند اما در اين ميان، برخي از شهدا از ويژگي‌هاي خاصي برخوردارند كه آنها را مورد توجه قرار مي‌دهد.
وي با اشاره به خصايص عرفاني، معنوي، سياسي، دفاعي و علمي شهيد چمران گفت: مجموعه‌اي از خصايص و ويژگي‌هاي متعالي در اين شخصيت به چشم مي‌خورد كه در كمتر انساني ديده مي‌شود، كسي كه سرآمد روزگار بود و امروز در بين نهضت جهاني اسلام و مبارزات مسلمانان با كفر و نفاق از جايگاه رفيعي برخوردار است.
سرسنگي ادامه داد: مفتخريم كه در نظام جمهوري اسلامي بزرگواران و سرداراني در ديوان پرافتخار مجاهدت ثبت شده‌اند، چمران شهيدي است كه فقط متعلق به ايران نيست و حضور برادران ديني ما از كشورهاي سوريه،لبنان و فلسطين در اين مراسم گواه آن است كه اين شخصيت براي جهان اسلام است.
وي خاطر نشان كرد: از شاخص هاي منحصر به فرد شهيد دكتر چمران، جمع بين امتيازهاي انساني است. احراز عالي‌ترين رتبه‌هاي علمي و پژوهشي، مهارت فوق‌العاده در حوزه نظامي و تسلط بر فنون جنگ‌هاي چريكي و نامنظم، خلق آثار هنري ارزشمند در بخش هنرهاي تجسمي، آگاهي و تسلط بر موضوع‌هاي سياسي،اعتقادي زمان و در نهايت عينيت بخشي به اخلاق و عرفان اسلامي در زندگي فردي و اجتماعي، همه و همه در اين شخصيت بزرگ جمع شده كه به حق مي‌توان گفت كه در تاريخ، كم‌نظير است تا جايي كه امام راحل از او به عنوان سردار پر افتخار اسلام و مجاهد بيدار ياد كردند.
در ادامه، مهدي چمران برادر اين شهيد بزرگوار رييس شوراي شهر اسلامي تهران و رييس بنياد چمران سخن خود را با قرائت دست‌نگاشته‌هاي برادرش آغاز كرد. وي در قسمتي از دل‌نوشته‌ها كه شهيد چمران در هنگام ورود به لبنان نوشته بود، چنين خواند:
خدايا با يك دنيا آرزو قدم به اين سرزمين گذاشتم، آرزوهاي پاك ومقدس و آرزوهاي خدايي كه رنگي از كوتاه نظري نداشت. آرزو داشتم با پاي پياده به قدس سفر كنم و در آنجا خداي بزرگ را سجده كنم. آرزو داشتم كه پرچم علي را بر فرق زمين بكوبم و پرده‌هاي دروغ، تزوير، مكر و ... كه ستمگران بر روي علي كشيدند پاره كنم.
رييس بنياد چمران با ابراز اميدواري از اينكه با ظهور مهدي موعود (عج) روزي برسد كه آرزوهاي برادرش و تمامي مسلمانان برآورده شود گفت: ايستادگي و پافشاري بر معيارهاي خدايي بحث متعالي و زيبايي است .شهيد چمران هميشه به عقيده خدايي‌اش ايمان داشت.
وي تصريح كرد: كسي فكر نمي‌كرد شهيد چمران كه در يكي از دانشگاه‌‌هاي مهم دكتراي فيزيك هسته‌اي بگيرد، اينقدر بر روي اصول اعتقادي خود پاي‌بند باشد و ذره‌اي از آن كوتاه نيايد، در زماني كه شايد به تعداد انگشتان دست انسان‌هايي نبودند كه حرف و بحث او را بفهمند.
وي با قرائت ديگر دل‌نگاشته‌هاي عرفاني شهيد چمران ادامه داد: ارتش اسرائيل در سال 54 زماني كه تانك‌ها همه مناطق جنوبي لبنان را زير آتش كشيدند، شهيد چمران با فقر سلاح و مهمات اما با كوله‌اي از اعتقاد و ايمان حسيني براي اولين‌بار اسرائيل را در تاريخ شكست داد. وي ادامه داد: آن زمان استكبار مانع شد كه اين مهم در تاريخ به گوش جهانيان برسد و در تاريخ پنهان ماند. اگر عكس‌هاي مرحوم سيد احمد خميني و شهيد چمران نبود خود ما هم شايد باور نمي‌كرديم كه چگونه شهيد چمران و يارانش با اعتقادشان اسرائيل را از لبنان بيرون راندند.
در ادامه دكتر قبلان، عضو هيات رييسه جنبش امل و رييس مجلس جنوب لبنان، مصطفي چمران را رهبري يكتا،‌ مومن، الهام‌بخش، قدرتمند و متواضع خواهند و گفت: اين شهيد اولين معلم و راهبر در مسير مقاومت لبنان بود.
وي با اشاره به اينكه هر كه شهيد چمران را شناخت، راه حق و مقاومت و جهاد و شهادت را شناخته است يادآور شد: شهيد چمران حلقه اتصال دو امام بزرگوار بود، امام خميني (ره) و رهبر محرومين لبنان يعني امام موسي صدر.
قبلان در پايان گفت: جنوب لبنان به فضل حركت امام موسي صدر و شهيداني چون چمران و همرزمان مخلص آنها در اين جهان جمهوري اسلامي ايران در مقابل ارتش‌هاي بزرگ پيروز شدند. ايراني كه بيش از امت عرب در كنار آنان بود.
اين مراسم با همكاري فرهنگسراي اخلاق،‌ دانشجو و رييس دفتر جنبش امل در تهران به كار خود پايان داد.
انتهاي پيام/ش
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن