تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820700060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ويژه‌نامه الكترونيكي ولادت حضرت فاطمه(س) منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: ويژه‌نامه الكترونيكي ولادت حضرت فاطمه(س) منتشر شد
گروه وبلاگ و IT: پايگاه اينترني مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران ويژه‌نامه الكترونيكي ولادت حضرت فاطمه(س) و امام خميني(ره) را منتشر كرد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، زندگينامه حضرت زهرا(س)، ميلاد كوثر، فضائل مشترك حضرت زهرا(س) و آل‌عبا در قرآن، شفاعت حضرت زهرا(س) در محشر، سيماي فاطمه(س) در روز قيامت، فضيلت صلوات فرستادن بر پيامبر و حضرت زهرا(س)، سخن‌هاي گهربار حضرت فاطمه(س)، چهل حديث از فضائل حضرت فاطمه(س) در منابع اهل تسنن و مصحف حضرت فاطمه(س) چيست؟ بخش‌هاي اين ويژه‌نامه اينترني هستند.

در بخش «زندگينامه حضرت زهرا(س)»، به موضوعاتي چون فاطمه زهرا(س) تولد و لقب‌هاي او، نامگذاري فاطمه(س)، دوران كودكي، همگامي با پدر، هجرت به مدينه، همسر و همسفر علي(ع)، ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علي(ع)، تولد امام حسن(ع) و جنگ احد، مقام و منزلت فاطمه(س، جايگاهش نزد پيامبر(ص)، فاطمه(س) مصداق آيات و غيره پرداخته شده‌است.

در بخش «ميلاد كوثر» به شأن نزول سوره كوثر پرداخته و مي‌خوانيم: «سوره كوثر نازل شد و خداوند در اين سوره به طور اعجاب‌آميزي به آنها پاسخ گفت: و خبر داد كه دشمان او ابتر خواهندبود و برنامه اسلام و قرآن هرگز قطع نخواهدشد. بشارتي كه در اين سوره داده شد از يك سو ضربه‌اي بود بر اميدهاي دشمنان اسلام و از سوي ديگر تسلي خاطري براي رسول‌الله بود كه بعد از شنيدن آن لقب زشت و توطئه دشمنان، قلب پاكش غمگين و مكدر شده‌بود».

همچنين درباره فضائل مشترك حضرت زهرا(س) و آل‌عبا در قرآن كه برگرفته از كتاب «فاطمه الزهراء شادماني دل پيامبر» نوشته «احمد رحماني همداني» به آيه‌هاي 6 سوره فاتحه، 37 بقره، 61 آل‌عمران، 24 ابراهيم، 57 اسراء، 111 مؤمنون، 35 نور، 54 و 74 فرقان، 33 احزاب، 23 شورا، 17 ذاريات، 21 طور، 19 الرحمن، 9 حشر و 8 دهر اشاره شده‌است.

مسأله شفاعت، چيزي است كه ريشه‏ي قرآني و حديثي داشته و ضرورت مذهب به حساب مي‏آيد، بنابراين، يكي از شفعاي روز قيامت - آن هم در حد وسيع- حضرت فاطمه‏ زهرا(ع) است كه در بخش «شفاعت حضرت زهرا در محشر» به مضمون دو حديث كه از طريق حضرت سلمان و جابر جعفي آمده‌، اشاره شده‌است.

چهره مقدس و ملكوتي فاطمه زهرا(س) در تاريخ اسلام آنقدر تابناك و روشن است كه چندان به تحقيق و بررسي نياز ندارد؛ اما با توجه به ايام ولادت آن بزرگوار در بخش «سيماي فاطمه(س) در روز قيامت» اندكي به بيان اين فضايل بر اساس، روايات نوراني معصومان(ع) پرداخته شده تا با مقام و جايگاه آن حضرت در قيامت آشنا شويم.

همچنين درباره «فضيلت صلوات فرستادن بر پيامبر(ص) و حضرت زهرا(س)» آمده‌است: «دليل ديگري كه «وليةاللَّه» بودن حضرت صديقه زهرا(س) را اثبات مي‏كند، استقلال اوست در موضوع صلوات فرستادن بر آن حضرت و كيفيت زيارتش، كه همانند صلوات بر پيامبر اكرم و اميرالمؤمنين و حسنين و زيارات آنان است».

«يعني همانگونه كه به صلوات بر آن چهار وجود مقدس و زيارتشان امر شده‌است، نسبت به حضرت زهرا نيز در اين موارد، همگان مأمور و ماجورند. فاطمه(ع) كه مشمول آيه‏ تطهير و از اهل‏بيت پيامبر اكرم - يعني آل‏محمد است- كيفيت صلوات بر او را رسول خدا به صراحت چنين بيان داشته‌است».

ويژه‌نامه الكترونيكي ولادت حضرت فاطمه را اينجا ببينيد!
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن