تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819328383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمريكا از تحريم‌هاي جديد اروپا عليه ايران استقبال كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آمريكا از تحريم‌هاي جديد اروپا عليه ايران استقبال كرد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

آمريكا از تصميم اتحاديه‌ي اروپا براي تصويب تحريم‌هاي جديد عليه جمهوري اسلامي ايران به دليل خودداري تهران از توقف برنامه‌ي هسته‌يي استقبال كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تام كيسي، سخنگوي وزارت امور خارجه‌ي آمريكا مدعي شد كه تحريم‌ها نشان داد كه ايران «به طرز فزاينده‌اي منزوي» مي‌شود و جامعه‌ي بين‌المللي نسبت به «افزايش فشار عليه آن‌ها» به دليل بي‌اعتنايي به قطعنامه‌هاي سازمان ملل «جدي» است.

كيسي افزود: قطعا ما تمايل داريم شاهد باشيم كه ايران مسير ديگري را انتخاب مي‌كند و فعاليت‌هاي مربوط به غني‌سازي را تعليق مي‌كند و بر سر ميز مذاكره مي‌آيد.

او ادامه داد: در غير اين صورت ما انتظار داريم شاهد شكل‌هاي افزايش يافته‌ي فشار ديپلماتيك عليه آن‌ها (ايران) باشيم و اين اقدام اتحاديه‌ي اروپا بخشي از آن است و قطعا ما از آن استقبال مي‌كنيم.

خبرگزاري آسوشيتدپرس اعلام كرد كه اتحاديه اروپا تحريم‌هاي جديدي را عليه ايران تصويب كرد كه محدوديت‌هاي مالي و مسافرتي بيش‌تري را بر شركت‌ها و افراد ايراني و نيز بانك ملي ايران اعمال مي‌كند.

اين خبرگزاري افزود: اما انتظار نمي‌رود اتحاديه اروپا، چين، روسيه با آمريكا به‌زودي درباره سخت‌تر كردن تحريم‌هايي كه ممنوعيت صادرات نفت و گاز از تهران را در نظر دارد توافق كنند.

مقامات اتحاديه اروپايي بر اهميت رويكرد "هويج و چماق" اين بلوك 27 كشوري تاكيد كردند.

آن‌ها اذعان كردند كه رسيدن به هر گونه توافقي درباره تحريم‌هايي سخت‌تر در حوزه انرژي كه به افزايش قيمت‌هاي انرژي منجر مي‌شود چه درون اتحاديه اروپايي و يا از جانب قدرت‌هايي نظير چين و روسيه بسيار مشكل خواهد بود.

شادا اسلام، يك تحليل‌گر در مركز "سياست اروپا" واقع در بروكسل گفت: با توجه به اين كه اروپا تشنه نفت و گاز است، انجام چنين اقدامي بسيار مشكل خواهد بود.

با اين حال نيكلا ساركوزي، رييس‌جمهور فرانسه اعلام كرد كه اتحاديه اروپايي نگران برنامه هسته‌يي ايران است و در سفر به اراضي اشغالي به قانونگذاران صهيونيستي گفت كه ايراني مسلح به سلاح هسته‌يي، "غير قابل پذيرش" خواهد بود.

وي گفت كه تصويب تحريم‌هاي جديد كه روز دوشنبه در نشست وزيران اروپايي انجام شد با هدف يادآوري اين موضوع به ايران است كه بايد مذاكرات را دنبال كنند.

بنا بر اين گزارش بعيد است اين تحريم‌ها كه كارشناسان اتحاديه نزديك به يك سال بر روي آن كار كرده‌اند مانع از دنبال كردن برنامه غني‌سازي اورانيوم در ايران كه درخواست كليدي واشنگتن، اتحاديه اروپايي، مسكو و پكن است، شود.

رويتر افزود: خاوير سولانا، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپايي هفته گذشته گفت‌وگوهاي ناموفقي را در تهران داشت. اين آخرين اقدام ديپلماتيك اروپا با هدف متقاعد كردن ايران به پذيرش مشوق‌هاي اقتصادي در ازاي پايان دادن به غني‌سازي اورانيوم در ايران بود. سولانا بسته‌اي را از جانب اعضاي دايم شوراي امنيت سازمان ملل و آلمان به تهران ارايه كرد.

اتحاديه اروپا پيش از تحريم‌هاي كه روز دوشنبه اعمال كرد، ممنوعيت سفر را براي 20 مقام و شركت ايراني آن طور كه تحريم‌هاي شوراي امنيت درخواست مي‌كند اعمال كرده بود.

تدابيري جديد از روز سه‌شنبه و زماني كه فهرست سياه شركت‌ها و "كارشناسان بسيار عالي رتبه" به طور رسمي منتشر مي‌شود به اجرا درخواهند آمد.

تحريم جديد اروپا بسته شدن شعبات بانك ملي ايران در پاريس، هامبورگ و واحدي از آن در لندن كه " بانك ملي plc" نام دارد را الزامي مي‌كند.

مقامات در مقر اتحاديه مدعي شدند كه مداركي دارند كه نشان مي‌دهد اين بانك در انجام معاملاتي براي كمك به برنامه هسته‌يي ايران دست دارد اما از ارايه جزييات خودداري كردند.

يك ديپلمات اتحاديه اروپايي نزديك به اين مساله گفت كه ايتاليا تصويب تحريم‌هاي اخير عليه ايران را به دليل اين نگراني كه تصويب آن‌ها ممكن است به روند مذاكرات ضربه بزند به تاخير انداخته بود.

وي افزود كه تمايل اندكي ميان كشورهاي اروپايي براي تحريم نفت و گاز ايران با وجود اعمال فشار جدي آمريكا وجود دارد.

او گفت كه چنين مذاكراتي بعيد است تا نوامبر آغاز شود زيرا لازم است تاثيرات آن براي غرب و ايران بررسي شود.

اين ديپلمات افزود كه بحث‌هاي مقدماتي درباره تحريم‌هاي سخت‌تر در حوزه انرژي با نگاه سرد چين و روسيه روبه‌رو شد.

وي از اشاره به نامش به دليل حساسيت مذاكراتي كه پشت درهاي بسته صورت مي‌گيرد خودداري كرد.

براساس اين گزارش، تحريم‌هاي جديد عليه ايران روز دوشنبه در آغاز مذاكرات اتحاديه اروپايي در لوكزامبورگ و بدون هر گونه بحثي به تصويب رسيد. مقامات اروپايي روز جمعه در بروكسل درباره اين اقدامات توافق كرده بودند.

روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از يك مقام اروپايي كه خواست به نامش اشاره نشود، نوشت: تحريم‌هاي جديد، مسدود كردن سرمايه‌هاي بانك ملي و ديگر معاملاتي كه به برنامه‌هاي هسته‌يي و تسليحاتي ايران مرتبط است و ممنوعيت سفر مقامات بسيار عالي رتبه ايران را شامل مي‌شود.

آمريكا خود به تنهايي تحريم‌هايي را عليه بانك ملي ملت و صادرات ايران اعمال كرده است.

به گزارش خبرگزاري رويتر، مقامات تحت تحريم اروپا از ورود به خاك كشورهاي عضو اتحاديه منع مي‌شوند و شركت‌هاي مذكور هم از انجام هر عملياتي در اين اتحاديه منع مي‌شوند. اسامي شركت‌ها و افراد به طور رسمي سه‌شنبه منتشر مي‌شود.

مقامات اروپايي تاكيد كردند كه اين تحريم‌ها مبتني بر تدابير مورد توافق شوراي امنيت سازمان ملل و گروه موسوم به 1+5 است.

يك مقام اروپايي گفت: ما به طي مسير دو سويه ادامه خواهيم داد.

بنا برگزارش رويتر، اتحاديه اروپا در عين حال اعلام كرد كه درها براي گفت‌وگوي احتمالي با ايران درباره بسته مشوق‌هاي بين‌المللي ارايه شده به تهران باز است.

انتهاي پيام
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن