تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816868485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني: عدالت بدون رقابت محقق نمي‌شود نشست‌هاي دولت و مجلس بايد استمرار يابد كميسيون ويژه‌اي براي بررسي طرح تحول اقتصادي تشكيل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: لاريجاني: عدالت بدون رقابت محقق نمي‌شود نشست‌هاي دولت و مجلس بايد استمرار يابد كميسيون ويژه‌اي براي بررسي طرح تحول اقتصادي تشكيل مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - قم
سرويس: مجلس

رييس مجلس شوراي اسلامي و نماينده مردم قم در مجلس هشتم، عصر روز گذشته در شوراي اداري استان كه در تالار معصوميه استانداري برگزار شد، نمايندگي از قم را افتخار خود دانست و گفت: ‌قم به دليل اصالت خود در كشور جايگاه فقاهت را دارد و لذا خدمت كردن به اين شهر افتخار براي من و از همه چيز لذت بخش‌تر است.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، علي لاريجاني به گزارش استاندار قم در خصوص اقدامات عمراني استان اشاره كرد و گفت: از پيگيري مجدانه استاندار تشكر مي‌كنيم و الحمدالله در سفر رييس جمهور و نيز در كارگروه توسعه و عمران قم بسياري از امور شهر قم پيگيري شد.

وي خطاب به مديران استان گفت: شما مديران بايد كار اصلي خود را مساله عمران و آباداني قم قرار دهيد.

نماينده مردم قم به مباحث مختلف مطرح شده در كارگروه توسعه و عمران قم اشاره كرد و گفت:‌ مساله آب دغدغه‌ي من است و چندي پيش در محضر رهبر معظم انقلاب خواستم كه در اين مساله ما را ياري كنند، با توجه به اين‌كه ايشان مبدع اين مساله بودند، نظر مساعد دادند، و ما از ايشان تشكر مي‌كنيم.

لاريجاني هم‌چنين به تصويب ايجاد سه شهرك صنعتي در قم اشاره كرد و گفت: شهرك‌هاي صنعتي سيماي شهر قم را تغيير خواهند داد، و من روي مساله آب و احداث شهرك‌هاي صنعتي و نيز مساله‌ي انتقال پساب تهران به قم حساس بوده و آن را پيگيري مي‌كنم.

لاريجاني در ادامه به لايحه دولت در خصوص جبران خسارت باغداران و زارعان اشاره كرد و گفت: مساله خسارت به زارعان و باغداران از موضوعات مهمي است كه در سطح كلان كشور بررسي مي‌شود و دولت لايحه‌اي را در اين خصوص به مجلس ارائه كرده كه با حساسيت آن را پيگيري كرده و اميد مي‌رود به تصويب برسد.

وي هم‌چنين با اشاره به پروژه حرم تا حرم آن را كار بزرگي دانست و ادامه داد:‌ از نظر مسوولان اين كارها، كار روتين است و از باب اهميت شهر قم باب مضاعفي است كه بايد همه پيگيري كنيم.

لاريجاني هم‌چنين به مطالبات انقلاب، اسلام و شهدا از ما اشاره كرد و گفت: اين انقلاب و اين آيين بزرگ مطالبات و انتظاراتي از ما دارد، ما كه شيعه علي(ع) هستيم و معتقديم راه شهيد بهشتي را دنبال مي‌كنيم بايد بدانيم آنها چه انتظاري از ما دارند، در اين صورت است كه نگاه ما به مسووليت و كارمان عوض مي‌شود، احساس خستگي نمي‌كنيم و هر قدمي بر مي‌داريم موثر در گام‌هاي بعدي خواهد بود.

وي افزود: به همان ميزان كه انقلاب ما اصيل است و جمهوري اسلامي ايران مقتدر، نگاه‌هاي خطرناك و رعب‌آميز هم به سمت ايران وجود دارد، و اين نشان دهنده آن است كه مسوولان در گرانبهايي در اختيار دارند و لذا بايد حساس بوده و شرايط را درست رصد كنند.

وي در ادامه به تشريح انتظارات شهداي انقلاب و اسلام از ما پرداخت و گفت:‌ انتظار اين است كه اولا براي آن‌كه آرمان‌هاي انقلاب درست منتقل شود، پايداري و جانفشاني داشته باشيم و در اين راه نبايد دچار ترديد شويم.

وي با بيان اين‌كه آرمان‌هاي انقلاب ريشه در سنت اسلامي دارد، گفت: انتظار شهدا حفظ آرمان‌ها و پيگيري مقاصد آنهاست و ساري شدن فكر صحيح اسلامي است.

لاريجاني به شرايط اول انقلاب اشاره كرد و گفت: زماني كشور دچار اعوجاجاتي كه بزرگان را نگران مي‌كرد، بود، اما امروز همه پيرو راه صحيح اسلامي هستند و اين آرمان‌ها را دوست دارند.

وي توجه به فرهنگ و تربيت اسلامي و پيگيري آرمان‌ها در حوزه‌هاي مختلف را موضوع مهمي دانست كه هميشه بايد مورد توجه قرار گيرد.

رييس مجلس شوراي اسلامي بر شناخت فرهنگ اسلامي تاكيد كرد و افزود: پيشنهاد مي‌كنم براي آن‌كه بدانيم چه ميراثي را داريم، چگونه آن را دنبال كنيم، در معارف اسلامي رسوخ يافته و آن ميراث را درست بشناسيم.

وي افزود: بسياري از رجال علاقه دارند، راه درست را دنبال كنند، ولي چون شناخت‌شان عميق نيست، نمي‌توانند و بايد در هر سطحي كه هستند، در معارف اسلامي رسوخ كرده و فرهنگ اسلام را به درستي بشناسند، آن وقت است كه مسووليت را سنگين احساس خواهند كرد، و ثابت قدم مي‌شوند.

لاريجاني افزود: ما بايد انتظار رهبران صدر انقلاب را به نيكويي دنبال كنيم و توصيه‌هاي شهدا و آرمان‌هاي آنها را پيگيري نماييم و در اين راه بايد سنت‌هاي اسلامي را بشناسيم.

لاريجاني الگو شدن و الگو ساختن را از مواردي دانست كه بايد به آن توجه كرد و افزود: بايد نمونه درست و متناسب از هر جهت را بنا كنيم، هر چه سخن نيكو بگوييم، ولي در عمل موفق به اجراي حكومت عادله و توسعه و پيشرفت كشور نشويم، سخن نافذ نيست.

وي با اشاره به ابلاغ سند چشم انداز توسط مقام معظم رهبري گفت:‌ دورنماي بزرگي است و رسيدن به آن رسالتي بزرگتر، اين چشم‌انداز مي‌تواند مقدرات انقلاب اسلامي را تغيير دهد، و لذا بايد گفت كه نگاه در تدوين اين چشم انداز يك نگاه سطحي نبود، بلكه در مجمع تشخيص مصلحت نظام پيرامون آن بحث‌ها صورت گرفت.

لاريجاني افزود: سرنوشت ايران و انقلاب در تحقق سند چشم انداز است، در برخي وجوه بسترها آماده است و در برخي ديگر تا مطلوب فاصله داريم، لذا بايد مجاهدت كنيم.

لاريجاني با بيان اين‌كه در مسابقه پر قدرتي وارد شده‌ايم، گفت: كشورهاي جهان ايستا نيستند، بلكه در حركتند و لذا لازمه آن اين است كه از متدولوژي علمي و آگاهانه برخوردار شويم.

وي پيشرفت كشور را در پناه حركت عقلاني و تحولات علمي ممكن دانست و افزود: ‌تلاش زياد مي‌خواهد تا نظام دقيق به هم بافته و سازگار براي توسعه كشور ترسيم شود.

رييس مجلس شوراي اسلامي هم‌چنين به مقوله عدالت و توسعه به عنوان دو عنصر كليدي اشاره كرد و گفت:‌ در جنگ جهاني دوم هرگاه از عدالت سخن مي‌رفت به آن پوزخند مي‌زدند، اما امروز مكاتب مختلفي به وجود ‌آمده است تا ببينند چطور مي‌توان عدالت را محقق كرد.

وي افزود: هرچه نفوذ سخنان انقلابي زياد شود، انتظار براي ساخت ايران آباد بيشتر مي‌شود‌.

لاريجاني به مولفه‌هاي عدالت اشاره كرد و گفت: اولين مولفه يكسان بودن در برابر قانون است، عدالت بدون اجراي قانون محال است.

وي افزود: همه مسوولان بايد در پيشگاه قانون يكسان باشند، بدترين بي‌عدالتي آن است كه برخي قانون را زير پا بگذارند.

نماينده مردم قم در خانه ملت با اشاره به ريشه‌دار بودن انقلاب اسلامي گفت: انقلاب در صورت برخورد با متخلف پايدار مي‌ماند، همه مسوولان بايد نسبت به اجراي قانون به عنوان ميثاق انقلابي پايبند باشند.

وي مولفه‌ي دوم عدالت را رقابت دانست و افزود:‌ بايد رقابت در كشور و در همه ساحت‌ها وجود داشته باشد، عدالت بدون رقابت محقق نمي‌شود، مدينه عادله مدينه‌اي است كه براي بالفعل شدن استعدادهاي بالقوه بسترسازي كند.

رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اگر امروز مردم سالاري را اصل مهم در جمهوري اسلامي مي‌دانيم اقتباس از نظام غربي نيست، بلكه به دليل آن است كه اگر در ميدان سياست رقابت نباشد، آن حضور بالفعل نمي‌شود.

وي تاكيد كرد: بايد رقابت واقعي باشد، اگر اقتصاد ما دچار غموضي شد به خاطر آن است كه اين حضور كم شده است.

رييس قوه مقننه جهت‌گيري دولت به سمت مردم را مولفه سوم عدالت عنوان كرد و گفت:‌ دولت بايد از آرمان‌هاي انقلاب صيانت نمايد و بستر لازم را براي توسعه و پيشرفت فراهم سازد، و اين مساله ريشه ديني دارد.

وي مولفه آخر عدالت را احساس امنيت مردم دانست و گفت:‌ همه مردم در هر استاني بايد احساس كنند، كه آنان در توزيع مواهب حكومتي يكسان نگريسته شوند.

لاريجاني در پايان خاطرنشان كرد: عدالت بايد تعريف و قانونمند شود، تا به آبادي كشور كمك كند.

هم‌چنين لاريجاني شب گذشته پس از بازديد از طرح ساخت ضريح امام حسين(ع) مستقر در مدرسه‌ي معصوميه‌ي قم در جمع خبرنگاران هدف از سفر به قم را بهره‌گيري از نظرات مراجع و علما و در جريان قرار دادن آنان از جريان پيشرفت كارها عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در اين سفر بر آن شديم تا گزارش پيشرفت كارهاي صورت گرفته به خصوص در مورد مساله‌ي آب كه مقام معظم رهبري عنايت ويژه‌اي نسبت به آن دارند و نيز طرح حرم تا حرم و ديگر طرح‌هاي ضروري استان را به اطلاع مراجع عظام برسانيم.

نماينده مردم قم در خانه ملت با بيان اين‌كه من از جانب مردم قم به نمايندگي مجلس انتخاب شده‌ام، گفت: برنامه‌ي من اين است كه به طور مرتب با مردم ارتباط داشته باشم و ان‌شاءالله در فرصتي كه در آينده‌ي نزديك ايجاد خواهد شد، ملاقات عمومي با مردم شريف قم خواهم داشت.

رييس قوه مقننه هم‌چنين به كارگروه توسعه و عمران استان قم اشاره كرد و گفت: اين كارگروه بر اساس اصل 138 تشكيل شده است و تعداد طرح‌هاي مهم را در دستور كار قرار داده و در اولين جلسه‌ي آن بسياري از گره‌هاي كور برداشته شد.

وي به انتقال قطار تهران به قم و نيز مساله‌ي آب به عنوان مثال اشاره و عنوان كرد: در اين كارگروه مقرر شد تا اين مسايل توسط وزراي مربوط پيگيري شود، هم‌چنين در مورد برخي از پروژه‌هاي عمراني ديگر تصميم‌گيري شد.

لاريجاني تصريح كرد: ما حتما بحث مربوط به آب آشاميدني قم را به طور جدي پيگيري خواهيم كرد.

رييس مجلس با اشاره به جلسه‌ي روز يكشنبه مجلس و حضور رييس‌جمهور در آن گفت: رييس جمهور با حضور در مجلس گزارشي از برنامه‌هاي اقتصادي، ارايه و نمايندگان نيز نسبت به آن اظهار نظر و بعضا آن را مورد نقد و بررسي قرار دادند.

وي افزود: اين نشست‌ها احتياج به استمرار و اطلاع‌رساني از پس‌زمينه‌هاي تصميم‌گيري دارد.

لاريجاني با بيان اين‌كه در مجموع نمايندگان بر اين نظر بودند كه اين طرح‌ها براي مسايل كشور مهم است، اما نبايد در آن تعجيل شود، و بايد از قوت كارشناسي برخوردار باشد، اظهار كرد: بنا شد در مجلس يك كميسيون ويژه‌اي براي اين مساله اختصاص يابد و يا كميسيون تخصصي در هم ادغام و روي اين موضوع متمركز شوند، دولت هم مي‌بايست اسناد و مدارك تخصصي خود را به كميسيون داده و گروه كارشناسي نيز كه تعيين مي‌شود گزارش خود را به مجلس دهد تا مجلس با بررسي‌هايي كه به عمل مي‌آيد، همراهي كند و يا اين طرح‌ها را اصلاح نمايد.

رييس مجلس هم‌چنين در رابطه با لايحه‌ي دولت در مورد مساله‌ي خشكسالي و سرمازدگي گفت: اين لايحه در كميسيون‌ها مورد بررسي قرار گرفت و اميد مي‌رود هفته‌ي آينده در دستور مجلس قرار گيرد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن