تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821024514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حذف مرد سايه‌ها در هندبال آسيا افسوس آن 5 دقيقه پاياني‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: حذف مرد سايه‌ها در هندبال آسيا افسوس آن 5 دقيقه پاياني‌
جام جم آنلاين: دهمين دوره رقابت‌هاي هندبال قهرماني باشگاه‌هاي آسيا در نبود دو تيم پرقدرت بحرين و قطر كه به ظاهر مسابقه‌هاي داخلي خود را به اين رقابت‌ها ترجيح داده بودند و نيز تحريم مسابقه‌ها از سوي كشورهاي شرق آسيا شامل چين، ژاپن و كره‌جنوبي كه اين آخري قهرمان آسياست، در كويت برگزار شد.


تيم القادسيه كويت كه نمي‌خواست جام قهرماني را از دست بدهد، براي حضور در اين رقابت‌ها دو بازيكن مجاري از جمله كاپيتان تيم ملي اين كشور را با پرداخت دستمزدهاي 30 و 40‌‌هزار دلاري براي 20 روز در اختيار گرفت. اين دو بازيكن در پست‌هاي بغل چپ و بغل راست بازي مي‌كردند وتجارب و اقتدار زيادي داشتند.

تيم السلبيخات كويت هم از 2 بازيكن تونسي در بغل راست و درون دروازه سود برد. دوستداران ورزش هندبال واقف هستند كه هندبال در اروپا و آفريقا از اهميت زيادي برخوردار است و به همين دليل، بهترين‌هاي دنيا در اين دو قاره از جمله تونس بازي مي‌كنند، البته كويتي‌ها كه خود را حاكم مطلق هندبال آسيا مي‌دانند، پس از شكايت شرق آسيايي‌ها مجبور شدند العصفور، مرد پشت‌پرده هندبال قاره را كنار بگذارند.

وي در تعيين نتايج مسابقه‌ها و اعمال نظر در زمينه داوري يد طولايي داشت و با توجه به اين كه از مقربان و منسوبان شيخ احمد، رئيس كنفدراسيون هندبال آسيا بود، به مردي در سايه شهرت يافته بود. حالا با رفتن عصفور، هندبال آسيا به دست عليرضا رحيمي، دبيركل و داوود توكلي، رئيس كميته داوران آسيا افتاد كه حداقل حسن آن اين است كه ديگر هيچ داوري به خود اجازه نمي‌دهد، حق تيم‌هاي ايراني را ضايع كند.

تيم فولاد سپاهان كه پس از يك ماه استراحت از ليگ برتر با اضافه كردن چند بازيكن از فولاد نوين كه مربيگري آن را عليرضا حبيبي مربي سازنده و رده ملي اصفهان به عهده دارد، در گروه «ب» تيم‌هاي آرمي لبنان، السليمانيه عراق و النور عربستان را شكست داد و در دور نيمه‌نهايي در شرايطي كه در پايان وقت قانوني با تيم السلبيخات كويت مساوي بود، در وقت اضافه با از دست دادن يك پنالتي از سوي الله‌كرم استكي، از راهيابي به ديدار پاياني بازماند و يك بخت طلايي و ايده‌آل را براي رسيدن به حداقل نقره آسيا از دست داد تا بناچار بازي رده‌بندي را مقابل تيم كرمان برگزار كند و با يك گل و امتياز 26 - 27 صاحب پيروزي و مدال برنز شود.

محسن طاهري، سرمربي تيم فولاد سپاهان درباره اين مسابقه‌ها گفت: حق ما رفتن به فينال بود. بچه‌هاي ما اگر در ديدار نيمه‌نهايي فقط 5 دقيقه تمركز خود را از دست نمي‌دادند، حالا وضع خيلي فرق مي‌كرد. با وجود اين سومي هم مقام بدي نيست، البته جام آسيا كمرنگ شده، چون شرق آسيايي‌ها رغبتي براي حضور در اين مسابقه‌ها ندارند، اما اگر قطر و بحرين هم مي‌آمدند، بايد مي‌جنگيدند تا از سد تيم‌هاي ايراني عبور كنند.

كاپيتان سابق تيم ملي درباره داوري مسابقه‌ها گفت: در همه‌جاي دنيا معمول است كه داوران به سود ميزبانان سوت مي‌زنند و اين قضيه كم‌كم به صورت يك‌حق مسلم درآمده است؛ اما ما بايد بجنگيم و هميشه جلو باشيم، چون اگر پا به پاي ميزبان و تيم‌هاي عربي حركت كنيم، ممكن است با يك سوت ورق برگردد.

و اما تيم كرمان كه تا آخرين لحظه‌ها با مشكلات مالي مواجه بود، با وجود بهره‌گيري از يك بازيكن صرب و بازيكناني مثل شهداد مرتجسي، رحيم مومني‌زاده و ... بازي متغيري ارائه كرد.

الجزيره امارات، السد لبنان و النجف عراق را مغلوب كرد، در نيمه‌نهايي برابر القادسيه قهرمان آسيا شكست خورد و در رده‌بندي نيز با يك گل، نتيجه را به فولاد سپاهان واگذار كرد.

ظهرابي، زماني و عسگري در تيم منتخب آسيا

در پايان اين مسابقه‌ها 3 بازيكن ايراني به عضويت تيم منتخب آسيا درآمدند. مسعود ظهرابي، يار باتجربه و ملي‌پوش تيم هيات هندبال كرمان به عنوان بهترين پخش‌كننده آسيا انتخاب شد. به او از سوي تيم‌هاي الجزيره امارات و يك تيم عربستاني پيشنهاد شد تا به اين كشورها برود.

از سوي ديگر، تيم آكادمي پليس تركيه هم از وي خواست با اين تيم در ليگ اروپا بازي كند. ظهرابي كه بازيكني تكنيكي و خوشفكر است بدون ترديد تركيه را ترجيح خواهد داد. هاني زماني، بازيكن سبزواري تيم فولاد مباركه سپاهان هم به عنوان بهترين بغل چپ باشگاه‌هاي آسيا انتخاب شد. زماني هم از بازيكناني است كه سابقه‌ بازي در كشورهاي عربي را دارد؛ اما انتخاب محمدعلي عسگري، گوش چپ آسيا غافلگير كننده‌تر از همه بود. عسگري در واقع مثلث بازيكنان افتخارآفرين هندبال ما را كامل كرد.

مسعود ظهرابي در گفتگو با «جام‌جم» درباره كيفيت كار تيم‌هاي ايراني در اين رقابت‌ها گفت: چند جوان خوب داريم كه براي آينده بسيار اميدواركننده‌اند.

از سجاد استكي و ميلاد مسائلي در گوش راست گذشته، محمدعلي ابراهيمي هم عالي است. او كه بغل راست بازي مي‌كند، با 21 سال سن در واقع پديده هندبال باشگاه‌هاي آسيا بود. به هر روي به نظر مي‌رسد كه هندبال باشگاهي ما به حمايت و هدايت بيشتر نياز دارد. ما اگر نتوانيم در نبود شرق آسيايي‌ها قدبرافرازيم، در صورت حضور چين، ژاپن و كره‌جنوبي كارمان مشكل‌تر خواهد شد. جذب اسپانسر و پخش تلويزيوني و رسانه‌اي مسابقه‌هاي اين رشته در صورتي ميسر خواهد شد كه پاي هندبال بازهاي خوب خارجي را به كشور باز كنيم.

اصفهان، ميزبان سوپرجام جهاني‌

در حاشيه برگزاري مسابقه‌هاي هندبال باشگاه‌هاي آسيا، پيشنهاد شد اصفهان ميزباني جام باشگاه‌هاي جهان را به عهده بگيرد. اين پيشنهاد از سوي فدراسيون جهاني هندبال ارائه شد، عليرضا رحيمي رئيس فدراسيون هندبال در اين باره گفت: كويت هم درخواست ميزباني داده است و به همين دليل شانس زيادي براي برگزاري چنين رويدادي را نداريم، اما اگر به ايران محول شود، اين شانس را خواهيم داشت كه يك تيم از ايران را در كنار قهرمانان 5 قاره جهان شركت دهيم.

جمشيد حميدي‌
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن