تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819289297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختتاميه دوره نهم آيه‌هاي زندگي‌ برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: اختتاميه دوره نهم آيه‌هاي زندگي‌ برگزار شد
جام جم آنلاين: اختتاميه دوره نهم طرح سراسري آيه‌هاي زندگي عصر ديروز با حضور افراد و كاروان‌هايي كه از نقاط مختلف ايران به تهران سفر كرده بودند در سالن كوثر صدا و سيما برگزار شد. دوره نهم آيه‌هاي زندگي با محوريت خداشناسي برگزار شد و در اختتاميه آن 114 نفر به عنوان برگزيده جايزه سفر حج را دريافت كردند.


در ابتداي مراسم پاياني دوره نهم محمد‌حسين محمد‌زاده، مدير راديو قرآن گفت: پيامبر عظيم الشان اسلام ماموريت داشت قرآن را آيه به آيه براي مردم تلاوت كندو آنها را به اخلاق و تزكيه نفس هدايت كند و مفاهيم بلند قرآني را برايشان تشريح نمايد. راديو قرآن نيز به عنوان يكي از اهداف فرهنگي و قرآني نظام جمهوري اسلامي ايران و رسانه‌اي كه محور اصلي آن كتاب الهي است، وظيفه خود مي‌داند كه اجرا كننده سه ماموريت مقدس نبوي باشد.

وي در ادامه افزود: در اين ميان بعضي از نوآوري‌ها و ابتكارات همكاران ما و كارشناسان ديني و قرآني تا به آن حد بوده است كه علاوه بر اينكه اجرا كننده اهداف راديو قرآن بودند، به طرحي جامع و چند رسانه‌اي نيز تبديل شوند و آيه‌هاي زندگي درخشنده ترين اين طرح هاست كه مورد استقبال مردم و دوستداران قرآن قرار گرفته است.

وي در ادامه اظهار كرد: آيه‌هاي زندگي بدون اغراق توانسته است آيات دل انگيز قرآن را به خانه‌ها ببرد و زمينه ساز تزكيه و تعليم هم باشد. در ادامه اين مراسم حجت الاسلام حسين اسكندري دبير طرح آيه‌هاي زندگي با ارائه گزارشي از چگونگي برگزاري مرحله نهم گفت: آيه‌هاي زندگي ضرورت جامعه اسلامي ما است، چون جوهره زندگي مسلمانان را وحي و كلام الهي تشكيل مي‌دهد. بايد آحاد جامعه ما به جايي برسد كه براي همه امور خود نص قرآني صريح داشته باشد و جامعه اسلامي بايد نگاه و راهبرد خود را از قرآن كريم بگيرد. به گفته وي قوام و اقبال از طرح آيه‌هاي زندگي با حضور مردم متبرك شده است.

وي همچنين درباره مرحله نهم كه خداشناسي نام داشت، تصريح كرد: اين دوره را با تفاوت ماهوي برگزار كرديم كه راهبرد ما فرمايش رهبر معظم انقلاب بود كه گفتند لازم است دو تا پنج هزار مفهوم قرآني كه مردم را به استنتاج مي‌رساند استخراج كرده و با آنها ارائه دهيم. ما نيز اين مفاهيم را در مثلثي كه ابعاد آن خدا، انسان و هستي بود استخراج كرديم. در مرحله نهم 1545 آيه قرآن در قالب 93 موضوع ارائه شد كه بيش از 2000 نفر در آزمون شفاهي راديو شركت كردند و هزاران نفر نيز در آزمون كتبي شركت كردند كه از اين ميان 114 نفر به عنوان برگزيده به حج عمره مشرف خواهند شد.

در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام حسيني‌همداني و حجت‌الاسلام فاطميان از اين افراد به خاطر همراهي ويژه با طرح آيه‌هاي زندگي تقدير كردند.

دكتر حسن خجسته، معاون صدا به خاطر حمايت صادقانه و موثر از طرح آيه‌هاي زندگي در 9 دوره گذشته
دكتر خواجه پيري، مديركل مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني وزارت ارشاد به خاطر حمايت از دو دوره طرح آيه‌هاي زندگي حاجي سفيدي، مدير عامل انتشارات سروش به خاطر چاپ 9 جلد كتاب آيه‌هاي زندگي
حجت‌الاسلام ولي‌الله بيات، مصحح 9 جلد آيه‌هاي زندگي حسين عليزاده، امام جماعت مسجد صديقه كبري در منطقه افسريه به خاطر فعاليت ويژه در زمينه اجراي طرح آيه‌هاي زندگي حجت‌الاسلام مهدي دهقان، مسوول اجراي طرح در دبيرستان‌هاي علوم و معارف سراسر كشور و علي حاج غلام، خانم جعفرلو، فردوس يار احمدي و خانم تركاشوند به عنوان فعالان ممتاز در بخش فعاليت‌هاي مردمي آيه‌هاي زندگي.

بد نيست بدانيد مرحله دهم و يازدهم آيه‌هاي زندگي به صورت پيوسته از امروز كار خود را آغاز مي‌كند و مراسم پاياني آن روز دهم آبان ماه همزمان با ميلاد حضرت معصومه(س)‌ و اختتاميه اولين كنفرانس راديوهاي قرآني و اسلامي برگزار مي‌شود.
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن