تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815404367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توصيه‌ معاون سازمان سنجش به كنكوري‌ها: پاسخنامه را كثيف و تا نكنيد به ترتيب چيدمان به سوالات پاسخ دهيد مندرجات دفترچه راهنماي كنكور را به دقت مطالعه كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: توصيه‌ معاون سازمان سنجش به كنكوري‌ها: پاسخنامه را كثيف و تا نكنيد به ترتيب چيدمان به سوالات پاسخ دهيد مندرجات دفترچه راهنماي كنكور را به دقت مطالعه كنيد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آموزشي

معاون سازمان سنجش در بيان توصيه‌هاي خود به كنكوريها بر مطالعه دقيق مندرجات دفترچه راهنماي كنكور، شناسايي حوزه امتحاني خود يك روز قبل از برگزاري آزمون، حضور داوطلبان يك ساعت قبل از بسته شدن درب‌هاي امتحاني، خودداري داوطلبان از آوردن وسايل اضافي، پر كردن پرسشنامه با مداد نرم پررنگ، پاسخ گويي به سوالات براساس چيدمان صورت گرفته و غيره تاكيد كرد.

دكتر حسين توكلي در گفت‌وگو خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با بيان اينكه به همراه كارت ورود به جلسه آزمون به هر داوطلب يك دفترچه راهنماي شركت در آزمون و يك برگ راهنماي حوزه‌هاي امتحاني ارائه مي‌شود، به داوطلبان توصيه كرد كه مندرجات دفترچه راهنمايي را كه به همراه كارت ورود به جلسه دريافت مي‌كنند را به طور دقيق مطالعه نمايند و با چگونگي برگزاري آزمون، پاسخنامه و نحوه علامت‌گذاري در پاسخنامه،‌ تعداد سوالات امتحاني و دفترچه‌هاي آزمون، ساعت شروع آزمون و اطلاعات لازم ديگر آشنا شوند.

وي گفت: داوطلبان چنانچه علاقمند به انتخاب رشته يا رشته‌هاي داراي شرايط خاص متمركز يعني رشته‌هاي نيازمند به مصاحبه يا معاينه و يا گزينش عمومي هستند، از قبل ضوابط آنها را دقيقا مطالعه كنند و با توجه به دستور العمل‌هاي مندرج در دفترچه راهنماي مذكور، شماره موارد، ‌حداكثر دو مورد را درشت كارت ورودي خود يادداشت كنند تا به هنگام برگزاري آزمون علاقمندي خود را به رشته يا رشته‌هاي مذكور با پر كردن مستطيل موارد مورد نظر در پاسخنامه با مداد سياه نرم پر رنگ بر اساس كدهاي يادداشتي در پشت كارت ورودي اقدام نمايد.

داوطلبان يك روز قبل از برگزاري آزمون، حوزه امتحاني خود را شناسايي كنند

به گفته معاون سازمان سنجش، هر داوطلب ضرورت دارد با توجه به گروه آزمايشي انتخابي و با توجه به شماره داوطلبي كه در بالاي كارت ورودي داوطلب به صورت عددي و حروفي نوشته است نسبت به شناسايي حوزه امتحاني خود اقدام نموده تا در روز برگزاري آزمون با آرامش در سر جلسه حضور يابد.

وي در ادامه به كليه داوطلبان شهرستان‌هاي بزرگ توصيه كرد كه يك روز قبل از برگزاري آزمون حوزه امتحاني خود را شناسايي كنند.

وي با بيان اينكه آدرس حوزه برگزاري داوطلباني كه شهرستان برگزاري آزمون آنها تهران است در ذيل كارت ورودي داوطلبان درج مي‌شود، گفت: بنابراين براي اين دسته از داوطلبان برگ راهنماي حوزه‌هاي امتحاني توزيع نخواهد شد.

به ترتيب چيدمان دروس به سوالات پاسخ دهيد

وي اظهار كرد: آزمون‌ سراسري سال 87 براي داوطلبان هر يك از گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبان هاي خارجه همانند سال گذشته در يك مرحله برگزار مي‌شود و داوطلبان هر يك از گروه‌هاي آزمايشي پنج گانه در يك جلسه به سوالات عمومي و اختصاصي گروه‌هاي آزمون انتخابي كه به صورت تستي چهار گزينه طراحي شده است، پاسخ خواهند داد.

وي در ادامه گفت: سوالات دقيقا از كتب اعلام شده دوره دبيرستان و پيش دانشگاهي نظام جديد سالي واحدي كه در دفترچه راهنماي شماره يك آزمون سراسري سال 87 به عنوان منابع طرح سوال اعلام شده، طراحي شده است.

به گفته دكتر توكلي در طراحي سوالات هر درس از بخش، قسمت، مبحث و يا فصولي كه وزارت آموزش و پرورش بر اساس بخشنامه‌هاي رسمي مطالب آن را حذف نموده، سوال طراحي نشده است.

معاون سازمان سنجش با بيان اينكه بر اساس برنامه زماني پيش بيني شده آزمون عمومي و اختصاصي داوطلبان گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي- فني و هنر به ترتيب در صبح و بعدازظهر روز پنجشنبه ششم تيرماه برگزار مي‌شود، گفت: همچنين آزمون عمومي و اختصاصي داوطلبان گروه آزمايشي علوم تجربي و زبان‌هاي خارجي به ترتيب در صبح و بعدازظهر روز جمعه 7 تيرماه و آزمون گروه علوم‌ انساني در صبح روز شنبه 8 تيرماه ، به طور همزمان در 386 شهرستان و بخش مختلف كشور برگزار مي‌شود.

دكتر توكلي با بيان اينكه درهاي ورود به جلسات امتحان در صبح روزهاي امتحان راس ساعت 7 صبح و بعدازظهرها راس ساعت 30/14 بسته خواهد شد، ‌تاكيد كرد: داوطلبان بايد يك ساعت قبل از بسته شدن درب‌هاي ورودي در محل حوزه امتحاني حاضر شوند.

وي خطاب به داوطلباني كه دير سر جلسه مي‌رسند، گفت: درب جلسه‌هاي امتحاني راس ساعت خاصي بسته مي‌شود و در اين زمينه از داوطلبان خواهش مي‌شود كه حتما يك ساعت قبل از بسته شدن درب‌هاي امتحاني در حوزه امتحاني مربوطه حاضر شوند.

وي تصريح كرد: داوطلبان براي حضور در جلسه آزمون بايد علاوه بر كارت ورود كنكور، يك كارت شناسايي معتبر چند مداد سياه نرم پررنگ، مداد پاك كن، مداد تراش و سنجاق همراه داشته باشند.

معاون سازمان سنجش به داوطلبان توصيه كرد: از همراه آوردن وسايل اضافي مانند كيف دستي، كتاب،‌جزوه، ‌ماشين حساب، تلفن همراه و ... اكيدا خودداري كنند، چرا كه در غير اين صورت فرد به عنوان متخلف تلقي مي‌شود و در برابر قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمون‌هاي سراسري كه بخشي از آن در نشريه پيك سنجش در 27 خرداد منتشرشد با وي رفتار مي‌شود.

وي گفت: ‌با توجه به اينكه محلي براي نگهداري وسايل اضافي در حوزه‌هاي امتحاني پيش بيني نمي‌شود از داوطلبان تقاضا مي‌شود كه به هيچ وجه اين قبيل وسايل اضافي را به همراه خود به محل حوزه نياورند چرا كه در غير اين صورت مسئوليت حفظ و نگهداري آنها به عهده حوزه امتحاني مربوطه نخواهد بود.

‌داوطلبان از كثيف يا تا كردن و يا گذاشتن هرعلامتي بر پاسخنامه خودداري كنند

دكتر توكلي با بيان اينكه داوطلب بايد محل مخصوص جوابي را كه در پاسخنامه براي هر سوال در نظر مي‌گيرد به وسيله مداد نرم پررنگ پر كند و براي آگاهي از طرز پر كردن محل مخصوص هر جواب به نمونه پاسخ نامه مندرج در صفحه 3 دفترچه راهنماي شركت در آزمون توجه كنند.

وي با بيان اينكه پاسخ نامه به وسيله ماشين علامت خوان تصحيح مي‌شود گفت: ‌داوطلبان از كثيف كردن و تا كردن و يا گذاشتن هرگونه علامت و اثري براي روي خودداري شود.

وي افزود: داوطلبان اگر به جاي پركردن محل مخصوص در پاسخنامه علامت ضرب در گذاشته شود و يا به صورت يكنواخت پررنگ نشود و يا در دفترچه آزمون علامت گذاري يا نوشته شود قابل تصحيح و نمره گذاري با ماشين علامت خوان نيست.

وي در ادمه از داوطلبان خواست كه به موقع سر جلسه امتحان حاضر شوند و بر اساس دستوري كه از بلندگو پخش مي‌شود نسبت به پاسخ گويي سوالات اقدام كنند.

وي به داوطلبان توصيه كرد كه به ترتيب چيدمان به سوالات پاسخ دهند چرا كه اين تجربه بهتري است كه به ترتيب ابتدا درس ادبيات فارسي، زبان عربي، فرهنگ و معارف اسلامي و بعد زبان انگليسي را پاسخ دهد و در كنار سوالاتي كه گزينه صحيح آن را نمي‌داند در كنار آن سوال يك علامت ضربدر گذارد و اگر وقت اضافه آورد دوباره مي‌تواند از ابتدا برگردد و به سوالاتي كه در كنار آنها علامت ضربدر زده است را دوباره بررسي كند.

دكتر توكلي در خاتمه خطاب به برخي از داوطلبان كه تمايل دارند در ابتدا درسي كه بر روي آن تسلط دارند را جواب دهند، گفت: اين دسته از داوطلبان بايد توجه داشته باشند كه حتما پاسخ سوال را در مقابل رديف خود قرار دهد چرا كه در اين گونه موارد برخي از داوطلبان بي توجهي كرده‌اند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 351]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن